Hemflyttad skrev 2017-07-20 16:07:12 följande:
Alltid jobbigt att börja om, särskilt när man gång på gång gått en bit i graviditeten som du har gjort. Så påfrestande att behöva gå igenom. Låter i alla fall bra med en plan för nästa gång.
En så låg dos kortison har nog knappt några biverkningar, men det kan säkert variera. Jag har som sagt tagit 20 mg i tidigare graviditeter och har nog blivit lite hungrigare och gått upp lite de första 12 veckorna. Men det hade jag kanske gjort ändå ... Nu när jag har tagit det de senaste gångerna har jag fått sömnproblem dessutom, hade jag inte tidigare. Men du får göra lite research och fundera på om du vill försöka med det. Det är i alla fall en vanlig behandling och personligen hade jag inte tvekat.
Ja, ibland hade det varit enklare om man inte blev gravid så lätt när det ändå inte går vägen. Nog för att jag vet hur jobbigt det är när månad efter månad går utan plus (har varit där med) men att få plus och tro/veta att det inte går denna gången heller är nästan värre. Typ varför skulle det gå nu när det inte gått alla andra gånger, så har känslan blivit till slut.
var inte direkt lycklig nu sista gången. Oron överskuggar allt annat.
Men jag fortsätter hoppas iaf.
Nej, men det hade varit mkt enklare om han sagt att han skulle skriva ut det.
Han tyckte 20 mg var en hög dos och hade inte hört nåt nytt om prednisolon vid upprepade mf.
Men som han själv sa, det var evigheter sedan han jobbade med just infertilitet.
Sedan undrade han om det var i Sverige de skrivit ut detta?
för det hade gjorts nån svensk studie (visserligen länge sedan) som inte påvisade effekt för kortison och upprepade Mf. Och sedan dog användandet liksom ut, enligt honom iaf.
Nu vet jag ju inte vad han säger för medicinerna skrivs ut först vid nästa plus.
Han kanske går med på det om jag står på mig.
Han ligger nog lite efter..:)