• Anonym (Ts)

Ska JAG betala?????

Soc omhändertog mitt barn och barnet bor i familjehem sedan 2 år.

Nu fick jag ett brev att man som förälder till omhändertaget barn ska betala underhåll.

Helt sinnessjukt! Dom kidnappar mitt barn och jag ska BETALA för det???!!!!!

Har för låg lön så jag fick en dom på noll kronor, men hela grejen stör mig!

Min lön är 26 tusen, men jag betalar ca 2000 per månad i resor eftersom barnet bor hemma varannan helg. Jag betalar även mobil, internet och ALLA kläder! Jag betalar de utlandsresor vi åker på. Jag betslar mat och uppehälle för alla kompisar som kommer till mig. Jag betalar barnets hobby, allt betalar jag. Familjehemmet får minst 15000 för inget!!!

• Svar på tråden Ska JAG betala?????
  • Aniiee
    Anonym (Hmm) skrev 2016-09-15 19:59:45 följande:

(Jag betslar mat och uppehälle för alla kompisar som kommer till mig.)

Ha ha ha skojar du eller du kan betala för dina kompisar men inte till ditt eget barn ..
    Barnet ska ju komma första hand inte dina kompisar ..

Jag tolkar det som att hon menar BARNETS kompisar.
    We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
  • Anonym (Hmm)
    Aniiee skrev 2016-09-15 20:27:00 följande:
    Jag tolkar det som att hon menar BARNETS kompisar.
    Spelar det nån roll eller??oavsett om det är kompisar till TS eller till barnet så borde dem pengarna först o främst gå till hennes barn
  • Aniiee
    Anonym (Hmm) skrev 2016-09-15 23:41:06 följande:
    Spelar det nån roll eller??oavsett om det är kompisar till TS eller till barnet så borde dem pengarna först o främst gå till hennes barn
    Tja, om man tänker att det är kompisar till barnet så går ju de pengarna på sätt och vis till barnet, eller i alla fall så används de för att barnet ska ha kontakt med sina vänner. 

Missförstå mig rätt här, jag anser absolut att TS ska betala för sitt barn. Att ha barnets vänner över de två helgerna i månaden som barnet är hos TS anser jag bara är.... självklart..... om det är så att barnet till exempel har flyttats till en annan ort och har svårt att hålla kontakten med sitt ursprungliga umgänge (så länge det inte är barnets umgänge det är fel på och har orsakat placeringen, då....)
  • Anonym (Ts)

Ja självklart är det barnets vänner!

Jag betalar så mkt redan som familjehemmet SKA stå för men struntar i. Säkert 3000 kr per månad, så att familjehemmet slipper stå för något och har råd med sina dyra hobbies istället!

Barnet är på väg hem så detta är helt och hållet ett ickeproblem, blev så förvånad bara!

Det räcker inte att de mot vår (vi föräldrar, syskon och barnet) är emot placeringen, de vill även tvinga oss betala för det. Galet!

• Froken Lokens
    Anonym (Ts) skrev 2016-09-17 16:35:44 följande:

Jag betalar så mkt redan som familjehemmet SKA stå för men struntar i. Säkert 3000 kr per månad, så att familjehemmet slipper stå för något och har råd med sina dyra hobbies istället!

Barnet är på väg hem så detta är helt och hållet ett ickeproblem, blev så förvånad bara!

Det räcker inte att de mot vår (vi föräldrar, syskon och barnet) är emot placeringen, de vill även tvinga oss betala för det. Galet!

Det ska mycket till för att ta ett barn ifrån sin familj, så nej, det är inte "galet" att du ska betala underhåll.
  • Anonym (??)

Vad har hänt? 26 innan skatt? Blir tydligt att jag inte kommer ha råd med barn, samma. Sjukt ju.

• Anonym (Modifikation)
    Anonym (Ersättning) skrev 2016-09-15 16:36:30 följande:

Familjehemmet får inte pengar för ingenting. Dom får pengar för att du inte kan ta hand om ditt barn. Utan familjehem så hade det gått riktigt illa för många barn. Anser du att man ska förvänta sig att familjer ska ta hand om andras barn utan ersättning?

De får även pengar till barnets kläder, aktiviteter, nöjen, mobil osv så nog ska de se till att barnet har kläder med sig till helgumgänget.
  • Anonym (Modifikation)
    Anonym (Ts) skrev 2016-09-17 16:35:44 följande:

Klart man ska försörja sina barn öven om de är placerade i familjehem.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Modifikation) skrev 2016-09-17 16:56:14 följande:

De får även pengar till barnets kläder, aktiviteter, nöjen, mobil osv så nog ska de se till att barnet har kläder med sig till helgumgänget.

Ja de SKA stå för det men eftersom de inte gör det så måste jag. Mobil, internet, aktivitet (1100kr //månad), umgängesresor, skor och kläder står JAG för!

Soc har tjatat på familjehemmet men de vägrar och jag vill inte att barnet ska lida mer än hen redan gör. Förlora sitt hem och trygghet och bli inkastad i en okänd familj som barnet avskyr är inte lätt! Jag försöker underlätta.

Glömde fickpengar vilket jag också står för!

Det är dyrt att bli fråntagen sitt barn. När barnet bodde hemma hade jag ca 5000kr mer inkomst per månad!
  • Froken Lokens
    Anonym (Ts) skrev 2016-09-17 17:08:35 följande:

Ja de SKA stå för det men eftersom de inte gör det så måste jag. Mobil, internet, aktivitet (1100kr //månad), umgängesresor, skor och kläder står JAG för!

Soc har tjatat på familjehemmet men de vägrar och jag vill inte att barnet ska lida mer än hen redan gör. Förlora sitt hem och trygghet och bli inkastad i en okänd familj som barnet avskyr är inte lätt! Jag försöker underlätta.

Glömde fickpengar vilket jag också står för!

Det är dyrt att bli fråntagen sitt barn. När barnet bodde hemma hade jag ca 5000kr mer inkomst per månad!

Du verkar mer upprörd över pengar än över det faktum att du inte har ditt barn hos dig och att hen inte mår bra i familjehemmet. Allt verkar bara handla om dig!
Svar på tråden Ska JAG betala?????