Inlägg från: Froken Lokens |Visa alla inlägg
  • Froken Lokens

Ska JAG betala?????

Anonym (Ts) skrev 2016-09-17 16:35:44 följande:

Ja självklart är det barnets vänner!

Jag betalar så mkt redan som familjehemmet SKA stå för men struntar i. Säkert 3000 kr per månad, så att familjehemmet slipper stå för något och har råd med sina dyra hobbies istället!

Barnet är på väg hem så detta är helt och hållet ett ickeproblem, blev så förvånad bara!

Det räcker inte att de mot vår (vi föräldrar, syskon och barnet) är emot placeringen, de vill även tvinga oss betala för det. Galet!

Det ska mycket till för att ta ett barn ifrån sin familj, så nej, det är inte "galet" att du ska betala underhåll.
  • Froken Lokens
    Anonym (Ts) skrev 2016-09-17 17:08:35 följande:

Ja de SKA stå för det men eftersom de inte gör det så måste jag. Mobil, internet, aktivitet (1100kr //månad), umgängesresor, skor och kläder står JAG för!

Soc har tjatat på familjehemmet men de vägrar och jag vill inte att barnet ska lida mer än hen redan gör. Förlora sitt hem och trygghet och bli inkastad i en okänd familj som barnet avskyr är inte lätt! Jag försöker underlätta.

Glömde fickpengar vilket jag också står för!

Det är dyrt att bli fråntagen sitt barn. När barnet bodde hemma hade jag ca 5000kr mer inkomst per månad!

Du verkar mer upprörd över pengar än över det faktum att du inte har ditt barn hos dig och att hen inte mår bra i familjehemmet. Allt verkar bara handla om dig!
Svar på tråden Ska JAG betala?????