• Anonym (Noisey)

Vem går i strumpbyxor idag?

Vem har på sig strumpbyxor nu?

• Svar på tråden Vem går i strumpbyxor idag?
  • Anonym (bellinda)
    Anonym (Mannen i kalasbyxor) skrev 2017-05-02 07:49:35 följande:

Gillar du inga strumpbyxor med lite läckra mönster?

Såg ett par läckra på Maxi i helgen som jag köpte.

Nej, jag är nästan likgiltig inför opaka eller mönstrat. På senare år har jag dock upptäckt att småmaskiga nätstrumpbyxor ger samma helhetsillusion på lite avstånd. Det ser ut som tunna strumpor på tio meters håll. Allt över 20 denier brukar nästan alltid döda magin som uppstår när helt tunt nylon blandas med hudfärgen. Fast fel ton på strumpor eller ben kan också innebära katastrof. Idag borde ha varit en idealisk dag kan man tycka. Runt 12 grader och inte så blåsigt. Knallpinglan Plain Jane dök helt riktigt upp i Alvik på eftermiddagen. Hon var verkligen beige och nördig hela hon, men hennes ben var i färg, form och uttryck alldeles sagolika.

• Anonym (Mannen i kalasbyxor)
    Anonym (bellinda) skrev 2017-05-07 22:14:49 följande:
    Nej, jag är nästan likgiltig inför opaka eller mönstrat. På senare år har jag dock upptäckt att småmaskiga nätstrumpbyxor ger samma helhetsillusion på lite avstånd. Det ser ut som tunna strumpor på tio meters håll. Allt över 20 denier brukar nästan alltid döda magin som uppstår när helt tunt nylon blandas med hudfärgen. Fast fel ton på strumpor eller ben kan också innebära katastrof. Idag borde ha varit en idealisk dag kan man tycka. Runt 12 grader och inte så blåsigt. Knallpinglan Plain Jane dök helt riktigt upp i Alvik på eftermiddagen. Hon var verkligen beige och nördig hela hon, men hennes ben var i färg, form och uttryck alldeles sagolika.
    Är inte "Plain Jane" ett tv-program och inte en människa?

Dessa mjuka härliga hade jag i torsdags när det var kallt ute.

• Anonym (bellinda)

Undrar om tråden utsatts för bildcensur eller det bara är nåt serverfel?

Det är glest mellan synerna även här i huvudstaden. Det tycks som om väldigt få människor har nån egen smak och uppfattning om någonting egentligen. Som med allt annat här i tillvaron handlar det mera om att inte vara fel eller göra bort sig.

Även drivna, rutinerade kjol- och klänningkvinnor tycks numera ha konverterat till fula långbyxor som default setting. Att nämna några bekanta namn tänker jag inte ge mig på, för senast nån namngavs verkade det som personen googlat sig själv och funnit sig omnämnd på ett internetforum i egenskap av strumpbyxbärerska.
    Som i ett slag upphörde denna person med kjol och klänning hellre än att uppmärksammas för dem.

Det finns dock några entusiaster som kan det här med livets subtiliteter och förstår att spela ut alla sina kvinnliga attribut. Sen må andra avundas dem eller rent av titta snett och försöka trasha dem bäst fan de vill. Som en hyllning till dessa primadonnor ikläder jag mig idag ett par DIM i 15 denier. Färgen Ecureuil( ekorre).
    80:- och egentligen kass under långbyxor eftersom det går trådar på tvären av nötningen mot byxtyget. Men den silkeslena känslan mot huden väger upp det mesta. 

• Anonym (bellinda)

Just hemkommen och kan berätta att det är för varmt med ens nylonstrumpbyxor under långbyxorna nu när det plötsligt blivit sommar i ett slag på en dag. Såg en mörk sydamerikanska på T- banan i alldeles jättetunna, närmast ofärgade skönheter på benen. Det var tveksamt men stunsen och helheltselegansen gav mig rätt till slut. Hon HADE faktiskt nylons på sig som jag anande redan från början på fyra vagnars avstånd. 

Var tusan är alla bilder på strumpbyxor nu då???

• Anonym (bellinda)

Det har plötsligt blivit sommar, men det finns ändå de som vägrar gå barbenta i  stan. Bäst är det dock i Tjeckien och Slovakien där närmast samtliga drillflickor alltid har tunna strumpbyxor. Här blev man faen knäpp av alla intryck och uttryck.

Skönt att alla bilder är tillbaka igen!

• Anonym (bellinda)

Har just summerat lagret och konstaterat att det nog är mer omfattande än hos de allra flesta kvinnor. Användningen är avgjort större. Idag får det bli...få se nu... Bredenbergs Lady i Ambra, 20 denier.

Anonym (bellinda) skrev 2017-06-04 16:00:02 följande:

Har just summerat lagret och konstaterat att det nog är mer omfattande än hos de allra flesta kvinnor. Användningen är avgjort större. Idag får det bli...få se nu... Bredenbergs Lady i Ambra, 20 denier.

Går du själv i strumpbyxor nu? Eller tittar du bara på dina gamla lådor?
Svar på tråden Vem går i strumpbyxor idag?