• Anonym (Noisey)

Vem går i strumpbyxor idag?

Vem har på sig strumpbyxor nu?

• Svar på tråden Vem går i strumpbyxor idag?
  • Anonym (bellinda)
    Anonym (Man ännu) skrev 2017-03-29 12:47:46 följande:

Kvinnor som trotsar sommarvärmen o använder tunna strumpbyxor är toksexiga och får mina suktande blickar. Vet inte om ni andra killar tycker lika?

Det där inget ett tränat öga missar eller dissar. Det syns från ena sidan Sergels torg till den andra. Svalt, elegant och passande i city.

Många av de jag ser är utländska turister men några solklara svenskor finns också.

Såg en sån kvinna en stekhet julidag i somras och var tvungen att kolla närmre för att få bekräftat. Gräddvit kjol och blus med ballerinas.
  • Anonym (Mannen i kalasbyxor)

Idag har jag ett par ljusbruna ribbstickade kalasbyxor, kalla mornar så dom hänger med någon vecka till! 

• Anonym (bellinda)

Twilfit Everyday 20 idag. Sitter gjutna på mig i storlek 2. För den som vill flasha sina ben i tunna strumpbyxor idag är dock färg- eller nyansutbudet bedrövligt dåligt överlag. Beror säkert på dålig efterfrågan. Eller är det kanske tvärtom?

Det är mest tanter i min ålder som kör genomskinligt nuförtiden. Sådana som vuxit upp med nylonstrumpbyxor som vardagsmodesplagg. Åldersmässigt 55-65 år kanske? Det där som är en tant idag såg faktiskt ut såhär, ibland även till vardags för 45 år sedan.

• Anonym (Man ännu)

När jag var 13år tog min mor med mej till Sovjet o st Petersburg och fick en inblick i det patetiska kommunist systemet. Vi umgicks hela resan med ett medelålders fint par där det senare visade sig att manen var en prins. Vi möttes ute av stirrande blickar och sen på hotellet visade det sig vara för att morsan o prinsfrun hade strumpbyxor. Den kvinnliga personalen uppvaktade dom om att få köpa deras strumpbyxor o mina jeans då dessa varor inte fanns.

I sommras var jag tillbaka i Ryssland i 2 veckor och jag förvånades över att hur vackra ryskor är men att de vill vara verkligen feminina och använde strumpbyxor mycket mer än här i Sverige. Jag gillade verkligen vad jag såg och skulle verkligen vilja åka tillbaka en längre period som singel och ragga runt. Det är verkligen intressant att komma som eftertraktad västerlänning till ett land som är fattigt på mycket och deras hunger på oss är stor.

• Anonym (livsnjutaren)
    Anonym (Man ännu) skrev 2017-04-01 14:21:18 följande:

När jag var 13år tog min mor med mej till Sovjet o st Petersburg och fick en inblick i det patetiska kommunist systemet. Vi umgicks hela resan med ett medelålders fint par där det senare visade sig att manen var en prins. Vi möttes ute av stirrande blickar och sen på hotellet visade det sig vara för att morsan o prinsfrun hade strumpbyxor. Den kvinnliga personalen uppvaktade dom om att få köpa deras strumpbyxor o mina jeans då dessa varor inte fanns.

I sommras var jag tillbaka i Ryssland i 2 veckor och jag förvånades över att hur vackra ryskor är men att de vill vara verkligen feminina och använde strumpbyxor mycket mer än här i Sverige. Jag gillade verkligen vad jag såg och skulle verkligen vilja åka tillbaka en längre period som singel och ragga runt. Det är verkligen intressant att komma som eftertraktad västerlänning till ett land som är fattigt på mycket och deras hunger på oss är stor.

Jag arbetade i Ryssland ett antal år under slutet av 90-talet.
    Så jag förstår hur de menar när de ryska kvinnorna är feminina.
    Det var ofta svårt att fokusera på arbetet när sekreterarna svassade
    runt mig i korta kjolar, högklackat och nylonkädda ben. Det var en
    liten bonus med det arbetet. Ögongodis, MUMS.
    Tänker ofta tillbaka på den tiden.

Ja Ryssland verkar verkligen vara en strumpbyxans land! Har sett att många även yngre pojkar använda sk kalasbyxor.

Anonym (Kvinna) skrev 2017-04-07 07:41:45 följande:
    Dom ser nästan lite varma ut nu när det ser ut att bli en varm vårdag.

Jag har denna vecka helt slutat med kalasbyxor för säsongen. Kanske bara blir det helger jag är själv som jag har dom med en tröja och inget annat.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Mannen i kalasbyxor) skrev 2017-04-07 08:03:47 följande:

Dom ser nästan lite varma ut nu när det ser ut att bli en varm vårdag.

Jag har denna vecka helt slutat med kalasbyxor för säsongen. Kanske bara blir det helger jag är själv som jag har dom med en tröja och inget annat.

Hej nej de är lagom jag är nöjd. Okej då får du använda dom när det blir kallt ute igen.
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-04-07 08:43:13 följande:
    Hej nej de är lagom jag är nöjd. Okej då får du använda dom när det blir kallt ute igen.
    Det kommer jag garanterat göra! Gäller bara att hitta något bra ställe att köpa in nya på, dom jag har nu är bra håliga....
Svar på tråden Vem går i strumpbyxor idag?