Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?
Nu har jag varit hos bm som tror att bebis plötsligt ligger i säte.. .
Ultraljud imorgon och kolla och en plötslig oro.
Nu har jag varit hos bm som tror att bebis plötsligt ligger i säte.. .
Ultraljud imorgon och kolla och en plötslig oro.
Varit på Mvc idag, allt såg bra ut. Tappen var väldigt mjuk och mogen, och enligt henne har jag öppnat mig minst 1 cm iaf, men svårt att säga exakt eftersom hon bara mätte själv utan ultraljud. Absolut inga problem att få in ett finger iaf.
och så fick jag även en hinnsvepning: hon rörde runt ordentligt och sa att det borde minsann hända något nu. Det håller vi tummarna för!!
Har inget hänt på måndag så ska jag få prata med förlossning om igångsättning istället. Lite bra känns det allt just nu!
I natt kom vår ärta ut som en pil! Känns fullständigt overkligt och jag är oerhört tacksam över att efter min första förlossning haft en mindre mardrömsupplevelse denna gång fått uppleva en riktigt bra variant! Tack för allt pepp ni bidragit med sista tiden! Nu ska det gosas för hela slanten.
Jag sällar mig till skatan av dem som fick bebis den 8/11. :) Min lilla tjej kom som planerat med snitt på morgonen den åttonde. Nu är vi hemma och lär känna varandra. Vad roligt att det börjar komma massa bebisar i gruppen nu, som vi hsr väntat... ;)
Hahaha...och stavar som en kratta ser jag. Sällar mig givetvis till skaran!!!!
Här är jag inne i den inte så roliga delen....har haft strul med amningen då det gjort så ont för att lilla damen inte gapar tillräckligt stort. Dessutom tömmer hon inte brösten ordentligt så idag har jag slagits mot en hemsk mjölkstockning. Hoppas dock på att jag kan få bukt med den snarast för fyyy vilken frossa jag haft idag och sån smärta! Annars mår jag förhållandevis ok. Trött såklart eftersom jag inte får sova och fortfarande lite medtagen efter snittet skulle jag tro. Jag förlorade lite för mycket blod så det påverkar ju tröttheten också.
Det mest positiva är att foglossningen var borta så fort jag kom upp ur sängen! Hurra!! Och snittärret gör inte särskilt ont heller... fast lite hjälp av smärtstillande har jag ju..
Jag försöker njuta av min lilla söta bebis. Men jag kan inte låta bli att längta ett par månader framåt då allt stabiliserat sig och man fått bättre rutiner.
Var hos bm idag, v.36 (35+5), och hade blodtryck 140/75. Jag tycker själv att det är rätt högt, då jag i mitt ogravida tillstånd har typ 110/60. Inget protein i urinen dock, men bt har höjts för varje besök, men det verkar inte vara något som barnmorskan är bekymrad över. Fick tid om en vecka för att mäta blodtryck+lämna urinprov på nytt. Är väldigt orolig över att få havandeskapsförgiftning... :(
Bad även bm att göra en kvalificerad gissning på när hon tror att det är dags (innan/efter bf), och hon trodde stenhårt på senare än bf, vid jul eller ännu senare, vilket inte lät så uppmuntrande för stunden. Sover så himla dåligt, börjar få mer och mer ont i bäcken och fogar, har en massa hjärnspöken, det är skithalt ute så går knappt ut, är liksom... helt trött. Har även nu börjat bli orolig över att det kommer vara lite personal över jul, så att man riskerar att bli skickad någon annanstans...
Elisa77: Ja vi fick hjälp av amningsmottagningen med rätt tag och lite teknik och framför allt pepp att det här kan vi klara! Så nu verkar lilla skruttan dels ta bättre tag (fast jag har fortfarande amningsnapp p.g.a vågar inte testa utan än) och dels få i sig mer. Från typ 23 och fram till 13-ish äter hon NONSTOP!! Så nu börjar brösten mjukna och de flesta knölarna har gett sig! Jag har beställt en pump, men den har inte kommit än. Med flrsta barnet hade jag stockning på stockning och tillslut mastit. Så jag är lagom rädd för att det ska upprepa sig :( Men än så länge verkar damen ha bättre koll på ätandet än vad hennes storebror hade.
Hur går det för er irrbloss och rosen? Jag vet hur störig den här frågan är... men jag ställer den ändå: har det kommit några bebisar än?
Här rullar det på ganska bra och jag börjar längta ut. Var och köpte tacos förut med sonen och det var såå skönt att komma ut i världen som en normal människa! Haha. Men än så länge är det rätt mycket maratonamning så barnvagnspromenaderna får vänta lite till...
Ni som fått era små, vill ni dela med er av bilder på raringarna? Det skulle vara så kul att se de små liven :)
Japp, här har det blivit bebis i alla fall. En alldeles perfekt liten kille föddes tidigt på morgonen i fredags. Han var lite medtagen av förlossningen och behövde andningshjälp med CPAP ett litet tag, men efter det har allt gått bra. Han har dock en hel del personlighet och vägrar sova i plastbacken på BB, och vi är för nojiga förstagångsföräldrar för att våga låta honom sova på/mellan oss när vi sover, så vi är dels ganska sömnbristiga och dels får vi sova i skift. Han är dock verkligen, utan minsta tvivel, det sötaste barn jag någonsin sett och jag är så vansinnigt förälskad i honom att det är rent löjligt :)