MammaEm skrev 2016-09-05 20:05:33 följande:
Hej på er! Får man vara med? Bf 29/11. Jag har lite magkatarr, trött, sover dåligt och är allmänt otymplig men annars är det bra. Jag är mycket glad för det, rädd för att få nån krämpa och bli sjukskriven. Vill jobba några veckor till. Vi har köpt en vagn och har plockat fram storebrors bebiskläder men annars har vi en del kvar att fixa. Och mycket funderingar kring förlossningen. Ska ni gå på profylaxkurs med er partner?
Nej det skulle vara jobbigt att behöva bli sjukskriven. Framför allt för den ekonomiska biten tycker jag. Vi ska inte gå någon profylaxkurs då jag ska snittas. Men jag har hört positiva saker om profylax så det är nog värt.
frkvilljunu skrev 2016-09-05 20:12:38 följande:
Idag är en sån dag för jag tycker att jag inte känt bebis typ alls...Och nyss flimra det framför ögonen och då var jag ju "tvungen" att googla havandeskapsförgiftning...varför måste jag stressa upp mig i onödan hela tiden??? Lust
Undrar om det är en variant av hypokondri? Google-kondri? Jag hade ont i magen/ryggen förut. Var tvungen att googla. Bukspottkörteln kan tydligen ge ont där. Vips hade jag cancer. Att jag är förkyld med världens hosta kändes inte relevant. Eller att magen är uppochner p.g.a järntabletter. Man stressar upp sig så lätt. Jäkla google.
Men det är jobbigt när bebisen gömmer sig! Den här bebben är så lugn så lugn...vissa dagar får jag verkligen provocera fram rörelser. Men alla ultraljud har varit jättebra och hjärtljuden hos bm är jämna och fina. Så nu börjar jag lugna mig ang. bristen på kännbara rörelser.