• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Charlotta 785
    GreenSpirit skrev 2016-09-13 13:27:17 följande:
    Hej! Samma som mig!

Plussade idag!! :)
    Men är ganska nervös. Vi fick missfall i augusti och detta kom direk tutan en mens i mellan-

Har inga barn sedan innan, så håller tummarna! :)
    Grattis till plusset!
    Då håller vi tummarna att allt går vägen denna gången ????
  • GreenSpirit

Vi plussade idag.

Vi har inga barn sedan innan och fick ett missfall i mitten på augusti och så blev vi gravida nu utan att mensen hann komma. :)
    Var på VUL 2 veckor efter missfallet och allt såg fint ut men jag har ett myom inne i livmodern.'Så det skall snart kollas upp igen.

Men jag såg att myomet satt på ena sidan i livmodern och slemhinnan/säcken eller vad det hittar på andra delen. Så bebisen ligger i ena delen och myomet i den andra. Och jag känner mig mer hoppfull denna gång!
    Men vi får inte vara helt glada/lugna förenns vecka 20!!

Fick en liten rosa flytning i förrgår, och lite brunt i går som slutade men jag är inte nervös, för det är inte alls som förra gången. Och alla symptomen är mycket starkare denna gång och ja, det känns som att det skall gå bra.

Men kommer glädja mig ändå! EN bebis!! :))))

• Charlotta 785
    Charlotta 785 skrev 2016-09-13 14:02:19 följande:
    Grattis till plusset!
    Haha oj, smileyn blir till frågetecken tydligen
  • GreenSpirit
    Charlotta 785 skrev 2016-09-13 14:02:19 följande:
    Grattis till plusset!
    Ja gör gärna det! :)
  • annadenise
    Annas87 skrev 2016-09-13 13:37:30 följande:

Åh va roligt att höra!!:) låter spännande med nytt vul om två veckor med! Det blev jag också sugen att göra nu:) gör du det privat el på regionen?

Ja,så spännande:). Jag bor ju i Spanien och här fungerar sjukvården och förlossningsvården annorlunda. Alla får 1-2 vul innan ul i v.12. Min son född -14 föddes i Sverige. Jag måste säga att både sjukvården och förlossnings vården är bättre är nere än i Sverige. Jag tecknade en privat sjukförsäkring för ca 6 mån för då är jag garanterad snitt. Jag får välja vilket sjukhus jag vill föda på och välja gynekolog/läkare. Den offentliga sjukvården här nere är oxå mycket bra. Jag blev felsydd under min första förlossning,så denna gång vägrar jag föda vaginalt. Vill du ha ett vul tycker jag absolit att du ska gå privatm jag tycker det är katastrof att man inte får något kl innan rul v.15-20. När jag födde min son i Sverige gjorde jag kubb i v.12
  • LillaPyret
    EvelinaS0403 skrev 2016-09-13 06:45:15 följande:
    Jag känner endast lite mer hunger. Men ingenting heller. Låg och tänkte på samma. Inget illamående, eller något. Ömmande bröst har jag iofs. Men annars är det nog att jag är mer hungrig & kanske lite hårdare i magen :/ så de är mänga ggr jag tänkte "jag är inte gravid" jag är 4+4 idag
    Hård i magen är jag med. Jag ska kolla med en sticka imorgon igen och se om det blivit starkare :) åt lunch på jobbet vid 12 och står redan hemma och lagar mat haha.
  • EvelinaS0403

Var på Bmc idag. Tidigt möte. Pratade om kost & alla mina mediciner. Känns så skönt. Och lite andra frågetecken är klara. Nästa träff är i okt som blir inskrivningsmöte.

• EvelinaS0403
    LillaPyret skrev 2016-09-13 15:46:19 följande:
    Hård i magen är jag med. Jag ska kolla med en sticka imorgon igen och se om det blivit starkare :) åt lunch på jobbet vid 12 och står redan hemma och lagar mat haha.
    Jag testade med digital & testet plussade gravid väldigt snabbt. På kortast tid. Den kunde ta upp till 5 min innan resultat, tror min kom på 1 min. :) "gravid 1-2"
    Tur man satt ner. Trodde ärligt jag inte var gravid. Jag åt massa nu idag. Först massa frukt, sen en rätt bra lunch. Sen har jag fått sug pä choklad som en tok, så några bitar choklad rök ner. Nu blir de inget förrän sambon är hemma & de är middag ^_^
  • GreenSpirit
    EvelinaS0403 skrev 2016-09-13 15:59:46 följande:

Jag testade med digital & testet plussade gravid väldigt snabbt. På kortast tid. Den kunde ta upp till 5 min innan resultat, tror min kom på 1 min. :) "gravid 1-2"

Tur man satt ner. Trodde ärligt jag inte var gravid. Jag åt massa nu idag. Först massa frukt, sen en rätt bra lunch. Sen har jag fått sug pä choklad som en tok, så några bitar choklad rök ner. Nu blir de inget förrän sambon är hemma & de är middag ^_^

Grattis! Så himla kul!!:)
Svar på tråden BF maj 2017