• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • MammaBecka
    när2blir9 skrev 2016-09-12 00:33:10 följande:

Hej hej!

Här är en till som nyligen + at, 10/5 är jag beräknad

Har 3 barn sedan tidigare, 14, 11 och 9 år, så detta blir en liten sladdis :D

Hur mår ni alla? Sj går jag och är lite orolig då jag inte känner ett dugg, förutom att jag är lite tröttare än vanligt, men inget illamående, eller ömma bröst, stickningar eller nåt? Väldigt annorlunda mot mina andra graviditeter :)

Grattis och välkommen :)

jag väntar mitt tredje barn, har två pojkar på 8 och 11 år.

Jag har heller inga direkta symtom förutom extremt trötthet.
  • MammaBecka
    PuLoha skrev 2016-09-12 13:39:13 följande:

Kontaktade ni mvc direkt när ni hade plussat eller väntade ni ett tag? 

Jag kontaktade mvc samma dag.
  • MammaBecka
    EvelinaS0403 skrev 2016-09-12 15:05:16 följande:

Man brukar ju ge smeknamn på den lilla i magen tills man kanske bestämt namn, eller man vet vad det är för kön eller tills bebisen kommit.

Vad har ni döpt er till för smeknamn?

Våran blev, Plupp <3

Efter en fin gammal sagobok man läste man var liten.

Han var så söt.

så när jag pratar om bebisen så är det "Plupp"

Man brukar ju ge smeknamn på den lilla i magen tills man kanske bestämt namn, eller man vet vad det är för kön eller tills bebisen kommit.

Vad har ni döpt er till för smeknamn?

Våran blev, Plupp <3

Efter en fin gammal sagobok man läste man var liten.

Han var så söt.

så när jag pratar om bebi

sen så är det "Plupp"

Vi har döpt våran lilla till "Kärnan". Pga att när vi fick reda på att jag var gravid så var den stor som en apelsinkärna :)
  • EvelinaS0403
    MammaBecka skrev 2016-09-12 21:52:38 följande:
    Vi har döpt våran lilla till "Kärnan". Pga att när vi fick reda på att jag var gravid så var den stor som en apelsinkärna :)
    Fick veta mitt i fredags & tror min var också i den storleken.
    Men det blev plupp ????????
  • MammaBecka
    EvelinaS0403 skrev 2016-09-12 21:55:25 följande:

Fick veta mitt i fredags & tror min var också i den storleken.

Men det blev plupp ????????

Jag plussade i onsdags :)
  • EvelinaS0403
    MammaBecka skrev 2016-09-12 21:58:25 följande:
    Jag plussade i onsdags :)
    Då plussade vi nära, samma vecka? Min stå v 5 (4+3)
  • Fjäderängel
    PuLoha skrev 2016-09-12 13:39:13 följande:

Kontaktade ni mvc direkt när ni hade plussat eller väntade ni ett tag? 

Jag väntade ca mellan 1-2 veckor :)
    Fick en tid typ veckan efter jag ringde, men kunde ej då så ska dit nu på måndag :)
  • Fjäderängel
    FC89 skrev 2016-09-12 17:02:41 följande:

Är det bara jag som tycker att tiden går så långsamt? Förstår inte hur jag ska få tiden att gå. Vill ju bara att man ska vara i åtminstone vecka 13 så man slipper den oron i alla fall. Men just nu känns det som om varje dag är minst en vecka lång.

Tycker också den går fruktansvärt långsamt fast endå så går det så fort.. Kändes som art det bar föra helgen jag såg plusset
  • Fjäderängel
    CarolinK skrev 2016-09-12 20:10:40 följande:

Hur har ni det med symtomer? Jag har än sålänge bara molvärk, inget illamående eller så. Går iof bara in i vecka 5 imorgon, kommer inte ihåg när det började när jag väntade mina andra barn.

Första barnet för mig är i v7 (6+2) magen är svullen, förstoppad, mår skit dåligt, trött, svimfärdig, ont i ryggen, små kramper i magen.. Men får se det som något bra bara att jag vet att det finns något helt magiskt som växer i min mage!
  • Jeahla
    MammaBecka skrev 2016-09-12 21:44:07 följande:

Jag berättade faktiskt i förrgår. Vi vill kunna prata om det öppet här hemma och dom har märkt att jag varit sjukligt trött så vi kände att vi ville berätta :)

När ska ni berätta?

Vill vänta förbi v 12 iaf. Tror desvärre inte han blir "thrilled" av att få veta att han ska få ett nytt skrikigt syskon.
Svar på tråden BF maj 2017