lantismamma skrev 2016-08-21 22:24:00 följande:
Jag har levt som singel i 6,5 år innan jag träffade min pojkvän för 3,5 månad sedan. Tyvärr gillar inte barnen honom alls och tycker jag träffar honom för ofta. Oftast blir det två gånger i veckan. Hans barn tycker jag är helt okej.
Hur ska jag göra för att mina barn ska acceptera att jag har en pojkvän? Mina barn är gamla, 14 och 22 år. De är riktigt oförskämda och säger fula saker om honom och även om mig. Det är bara den äldsta som träffat honom en längre tid och då var hon inte så trevlig mot honom.
Är skillnad på att acceptera din pojkvän och respektera att du har en ny.
Vad säger de för fula saker?
Anonym (T) skrev 2016-08-22 14:37:01 följande:
Bra man enligt vem?
Vuxna kan inte välja fel partner , eller?
Det vore intressant att höra TS barns version också.
+1
Froken Lokens skrev 2016-08-22 14:52:02 följande:
Jag blir lycklig när mina barn är lyckliga och omgivna av människor som älskar och respekterar dem. Ganska logiskt och enkelt egentligen. Dejtar jag någon ett kort tag och mina barn har invändningar mot personen ifråga är jag skyldig att lyssna på deras synpunkter. Eftersom jag uppfostrat dem och litar på dem tar jag deras åsikter på största allvar.
Anonym (L) skrev 2016-08-22 15:23:23 följande:
Det här är en fruktansvärd börda att lägga på sina barn.
Du gör dom ansvariga för ditt kärleksliv, ditt socilaa liv samt din lycka.
Det är på tok för stort ansvar för dom att bära.
Det ska du bära själv, inte lämna över på dina barn.
Anonym (T) skrev 2016-08-22 15:39:48 följande:
Det är ännu värre att ta för givet att det kan endast berå på " barnens egoism" om de inte gillar pappas/mamma nya.
Tror du på allvar att föräldrar endast dejtar perfekta genomgoda människor?
Barn blir misshandlade , våldtagna av sina " styvföräldrar" i vissa fall.
De var förstås " fantastiska och bra" enligt barnens föräldrar.
Föräldern ska såklart inte dumpa genast , men man bör lyssna på båda parten.
Nu kan jag inte svara för hennes påhittade situation men bara för att man lyssnar på barnen betyder inte att man låter dem bestämma.
Det är argument som avgör och det är den vuxna som ansvarar för besluten.
Tecum skrev 2016-08-22 16:54:58 följande:
Men en 22-åring är vuxen och om hon tycker att mammans nya man är olämplig eller rentav farlig för mamman eller syskonet så skulle hon föra fram sakliga argument, inte vara otrevlig mot både honom OCH mamman. Ärligt talat verkar hon störd på något sätt och hon har säkert påverkat 14-åringen i negativ riktning. TS bör strunta i henne, ett vuxet barn uppför sig bara inte så mot sin mamma!
Du kan knappast så frisk själv som anklagar någon för att vara störd för att hon säger fula saker om någon.
Med tanke på den lilla info TS skrivit och att de är helt okända för mej så kan jag inte vara helt 100% på att barnen inte är ärliga eller att TS har bra omdöme när det gäller män.