• lantismamma

Hjälp, mina barn är accepterar inte min pojkvän

Jag har levt som singel i 6,5 år innan jag träffade min pojkvän för 3,5 månad sedan. Tyvärr gillar inte barnen honom alls och tycker jag träffar honom för ofta. Oftast blir det två gånger i veckan. Hans barn tycker jag är helt okej.
    Hur ska jag göra för att mina barn ska acceptera att jag har en pojkvän? Mina barn är gamla, 14 och 22 år. De är riktigt oförskämda och säger fula saker om honom och även om mig. Det är bara den äldsta som träffat honom en längre tid och då var hon inte så trevlig mot honom.

• Svar på tråden Hjälp, mina barn är accepterar inte min pojkvän
  • Froken Lokens
    BioBonus skrev 2016-08-22 14:34:55 följande:

Men om du nu inte kommer överens med deras partner? Vad händer då?

Då berättar jag det och det tar sannolikt slut.
  • Froken Lokens
    Anonym (T) skrev 2016-08-22 14:37:01 följande:

Bra man enligt vem?

Vuxna kan inte välja fel partner , eller?

Det vore intressant att höra TS barns version också.

Exakt.

Vem har sagt att man inte ska lita på andras omdöme? Ofta har den förälskade svårt att se negativa aspekter hos sin partner som omgivningen kan se.
  • Anonym (vera)
    Froken Lokens skrev 2016-08-22 14:41:39 följande:

Då berättar jag det och det tar sannolikt slut.

Märkligt att du bortprioriterar din egen lycka så där. Om det vore min morsa som tänkte så där så skulle jag bli orolig och känna ett oönskat ansvar för att fixa till hennes liv eftersom hon själv inte fixar det.
  • Anonym (qq)

ni har varit tillsammans oerhört kort tid. Tycker du kan umgås med honom utan att barnen behöver träffa honom, ännu ett tag. Barnen är ju så pass stora så de är nog hellre med kompisar eller annat, än att "behöva" sitta och vara artiga tillsammans med er vuxna. 

Däremot är det bra att de vet om att han finns, att du har träffat någon. Då vänjer de sig sakta, så att säga. Sen kanske han kan komma någon gång när någon tex fyller år och liknande men inte att han ska vara en del av er vardag redan nu, dina barn är nog ovana och behöver tid att vänja sig. 

• Froken Lokens
    Anonym (vera) skrev 2016-08-22 14:47:51 följande:

Märkligt att du bortprioriterar din egen lycka så där. Om det vore min morsa som tänkte så där så skulle jag bli orolig och känna ett oönskat ansvar för att fixa till hennes liv eftersom hon själv inte fixar det.

Jag blir lycklig när mina barn är lyckliga och omgivna av människor som älskar och respekterar dem. Ganska logiskt och enkelt egentligen. Dejtar jag någon ett kort tag och mina barn har invändningar mot personen ifråga är jag skyldig att lyssna på deras synpunkter. Eftersom jag uppfostrat dem och litar på dem tar jag deras åsikter på största allvar.
  • Anonym (vera)
    Froken Lokens skrev 2016-08-22 14:52:02 följande:

Jag blir lycklig när mina barn är lyckliga och omgivna av människor som älskar och respekterar dem. Ganska logiskt och enkelt egentligen. Dejtar jag någon ett kort tag och mina barn har invändningar mot personen ifråga är jag skyldig att lyssna på deras synpunkter. Eftersom jag uppfostrat dem och litar på dem tar jag deras åsikter på största allvar.

Du är precis som min morsa och jag tål inte när hon säger så där. Hon säger också att hon blir lycklig av att se mig lycklig. Men what the fuck kvinna kan jag tänka om min morsa. Klarar du inte vara lycklig utan min hjälp ditt mähä?? Anledningen till att jag blir sur är för att jag inte vill ha ansvaret för hennes lycka på mina axlar. För min del är det nog med att jag ansvarar för min egen lycka. Egentligen vet jag att jag inte är ansvarig för hennes lycka men stör mig ändå.
  • sextiotalist
    Froken Lokens skrev 2016-08-22 14:52:02 följande:

Så dina barn är de som ska vara lyckliga, men de unnar inte sin mamma lycka.

Vet du, min pappas mormor träffade en kärlek på äldre dar och hennes barn unnade inte henne den lyckan och de bröt, min pappa var vuxen och var både arg och besviken för att hans föräldrar och hans morbror hindrade hans mormor uppleva lyckan (och mannen var jättetrevlig). Tyckte du det var rätt?
  • Froken Lokens
    sextiotalist skrev 2016-08-22 15:04:26 följande:

Så dina barn är de som ska vara lyckliga, men de unnar inte sin mamma lycka.

Vet du, min pappas mormor träffade en kärlek på äldre dar och hennes barn unnade inte henne den lyckan och de bröt, min pappa var vuxen och var både arg och besviken för att hans föräldrar och hans morbror hindrade hans mormor uppleva lyckan (och mannen var jättetrevlig). Tyckte du det var rätt?

Nu förutsätter du att mina barn inte skulle tycka om en framtida partner, något jag finner högst osannolikt.

Väldigt svårt att uttala mig om den situationen då jag inte vet vad din pappas mormors barn hade för invändningar.
  • sextiotalist
    Froken Lokens skrev 2016-08-22 15:09:00 följande:

Nu förutsätter du att mina barn inte skulle tycka om en framtida partner, något jag finner högst osannolikt.

Väldigt svårt att uttala mig om den situationen då jag inte vet vad din pappas mormors barn hade för invändningar.

Det var inte lämpligt att en änka ha ett förhållande på äldre dar. Det var principen.

Jag misstänker att i TS fall är det inte mannen utan att mamman har en ny man i sitt liv som är problemet
  • Froken Lokens
    sextiotalist skrev 2016-08-22 15:14:07 följande:

Det var inte lämpligt att en änka ha ett förhållande på äldre dar. Det var principen.

Jag misstänker att i TS fall är det inte mannen utan att mamman har en ny man i sitt liv som är problemet

Så kan det ju vara och vi har fått så lite info från TS att det är svårt att veta vad orsakerna är till att barnen inte tycker om pojkvännen.
Svar på tråden Hjälp, mina barn är accepterar inte min pojkvän