Hjälp, mina barn är accepterar inte min pojkvän
Du gör dom ansvariga för ditt kärleksliv, ditt socilaa liv samt din lycka.
Det är på tok för stort ansvar för dom att bära.
Det ska du bära själv, inte lämna över på dina barn.
3,5 månader är ingenting.
Dina barn har fått ha dig för sig själv och ditt fulla fokus i 6 år, det är jättelång tid för barn.
Det blir en stor omställning för dom nu, ge dom tid att vänja sig.
Ta det pö om pö, acceptera ingen skit, sätt gränserna som du alltid gjort för hur dom får bete sig.
Men låt för guds skull inte dom få avgöra er relation.
Ge dom inte den makten, för med makt kommer ett ansvar, och det ansvaret är inte rätt att lägga på dom.
Dom ska inte behöva leva med att dom sabbade sin mammas relation.
Dom ska inte behöva slitas mellan att vara den duktiga snälla sonen/dottern som inte förstör sin mammas relation och att leva ut sin osäkerhet, avundsjuka eller irritation mot din partner.
Dom ska helt enkelt inte ha det valet.
Ni är vuxna, ni har mer livserfarenhet och är förhoppningsvis smartare.
Använd det för allas skull.
En sak som funkade för oss, nu var visserligen dottern bara 6 när jag träffade min sambo, men hon var väldigt anti i början,
Hon tyckte att han kom in och la beslag på hennes mamma och så hade han mage att ställa krav på henne också.
Nu hade han redan sen innan två vuxna barn så han visste vad han gjorde.
Men det vi gjorde var att låta dom två spendera tid tillsammans bara dom två.
Och det gjorde han även med sonen som då var 14.
Dom hittade på saker tillsammans.
Sonen och han åkte till London på långhelg.
Och dottern och han stack iväg till Göteborg.
Tanken med det var att framförallt dottern då skulle vara tvungen att vända sig till honom och samarbeta med honom, samt förstås för att dom skulle få tid att lära känna varandra utan att nån annan (läs jag) la sig i.
Det funkade suveränt, dom kom hem från Göteborg med en jättestor Toblerone, och dottern bubblade av lycka när hon berättade om deras helg.
Efter det gick det mycket lättare.
Men då hade dom känt honom innan betydligt längre än 3,5 månader.
En sak som funkade för oss, nu var visserligen dottern bara 6 när jag träffade min sambo, men hon var väldigt anti i början,
Hon tyckte att han kom in och la beslag på hennes mamma och så hade han mage att ställa krav på henne också.
Nu hade han redan sen innan två vuxna barn så han visste vad han gjorde.
Men det vi gjorde var att låta dom två spendera tid tillsammans bara dom två.
Och det gjorde han även med sonen som då var 14.
Dom hittade på saker tillsammans.
Sonen och han åkte till London på långhelg.
Och dottern och han stack iväg till Göteborg.
Tanken med det var att framförallt dottern då skulle vara tvungen att vända sig till honom och samarbeta med honom, samt förstås för att dom skulle få tid att lära känna varandra utan att nån annan (läs jag) la sig i.
Det funkade suveränt, dom kom hem från Göteborg med en jättestor Toblerone, och dottern bubblade av lycka när hon berättade om deras helg.
Efter det gick det mycket lättare.
Men då hade dom känt honom innan betydligt längre än 3,5 månader.