• lantismamma

Hjälp, mina barn är accepterar inte min pojkvän

Jag har levt som singel i 6,5 år innan jag träffade min pojkvän för 3,5 månad sedan. Tyvärr gillar inte barnen honom alls och tycker jag träffar honom för ofta. Oftast blir det två gånger i veckan. Hans barn tycker jag är helt okej.
    Hur ska jag göra för att mina barn ska acceptera att jag har en pojkvän? Mina barn är gamla, 14 och 22 år. De är riktigt oförskämda och säger fula saker om honom och även om mig. Det är bara den äldsta som träffat honom en längre tid och då var hon inte så trevlig mot honom.

• Svar på tråden Hjälp, mina barn är accepterar inte min pojkvän
  • Tecum

Dina barn är egoister och vill ha dig för sig själva. Var tydlig mot dem och förklara att du har rätt att vara lycklig tillsammans med någon och att de helt enkelt får acceptera det! I synnerhet 22-åringen verkar otroligt omogen och det är på tiden att hen lär sig om livets realiteter

• Anonym (Vanligt hyfs!)

Lika lite som man kan kräva att en ny partner ska tycka om ens barn, lika lite kan man kräva att barnen ska tycka om en förälders nya partner. Men vanligt hyfs  har man all rätt att kräva.

Men nog är det smolk i glädjebägaren att vara tillsammans med någon som barnen inte tycker om. Oavsett hur gamla de är, och oavsett hur artigt de än  uppträder.

• Anonym (...)

Tillsammans 3,5 månad... Och de har inte delat dig med någon på nästan 7år? Och du är förvånad?

• Anonym (vera)

Lite hyfs du lärt dem. Fast de är kanske bara helt enkelt inte vana vid att dela dig med någon annan som de flesta barn. I så fall är åtminstone det övergående.

Förklara för de som tidigare sagt att du har rätt att vara lycklig precis som alla andra. Och att de inte behöver gilla din nya pojkvän men att de åtminstone ska visa respekt. Var stenhård. 22-åringen som är vuxen borde åtminstone fatta. Släng ut'na i värsta fall för att visa vart skåpet ska stå. Och dra in fickpengarna för 14-åringen :)

• Miss Skywalker

Du kanske borde ha lärt dom att respektera dig tidigare? Men det är aldrig försent att visa vart skåpet ska stå..

• Anonym (En dag i taget)
    Anonym (...) skrev 2016-08-21 23:12:00 följande:
    Tillsammans 3,5 månad... Och de har inte delat dig med någon på nästan 7år? Och du är förvånad?
    Jag tycker att du kunde väntat en längre tid med att introducerat din nye man för barnen. Men gjort är gjort, ta en dag i taget. Kommer ni att förbli särbos eller?
  • mamaleona

Grattis till din kärlek o fint att inte dra in en ny partner inom 2-3månade som många gör. Du har absolut rätt till lycka o närhet med en ny man. Visst, man skall ta barnen i beaktande o skynda långsamt vilket du gjort. Hur 22åringen beter sig ids jag inte ens kommentera. Den yngre tror jag nog kommer acceptera läget efter en tid då du försäkrat honom/henne om att din kärlek består o likaså kommer din nya vän att finnas kvar. Att situationen nu är så här, punkt. Ligger själv i skilsmässa, med 2 döttrar o 2 söner. Döttrarna är just 12 o 22. Är säker på att dom aldrig skulle misstycka om jag en dag träffade en ny man. O ett sådantdär uppförande skulle jag sätta stop för på direkten. Njut o var säker på att det du gör är rätt o bra. Lycka till.

• Anonym (Vanligt hyfs!)

Att de uppför sig illa, respektlöst och oförskämt måste bero på en "miss" i deras uppfostran. Har svårt att tro att de fram tills du träffade pojkvännen har varit artiga och respektfulla.

Deras dåliga uppförande, och att de säger fula saker om både dig och din pojkvän säger mig att du har större problem än att de inte gillar din pojkvän. Så jag tycker att du ska ta ett allvarligt snack med dem om att du inte tolererar deras beteende.

• Froken Lokens

Om min partner inte gillar mina barn eller om mina barn inte tycker om min parter då blir denne snabbt ett ex. Jag prioriterar mina barn framför allt annat.

• Miss Skywalker
    Froken Lokens skrev 2016-08-22 14:17:04 följande:

Om min partner inte gillar mina barn eller om mina barn inte tycker om min parter då blir denne snabbt ett ex. Jag prioriterar mina barn framför allt annat.

Så du litar mer på dina barns omdöme än ditt eget om du träffat en bra man? Okej..
Svar på tråden Hjälp, mina barn är accepterar inte min pojkvän