Inlägg från: Anonym (vera) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vera)

Hjälp, mina barn är accepterar inte min pojkvän

Lite hyfs du lärt dem. Fast de är kanske bara helt enkelt inte vana vid att dela dig med någon annan som de flesta barn. I så fall är åtminstone det övergående.

Förklara för de som tidigare sagt att du har rätt att vara lycklig precis som alla andra. Och att de inte behöver gilla din nya pojkvän men att de åtminstone ska visa respekt. Var stenhård. 22-åringen som är vuxen borde åtminstone fatta. Släng ut'na i värsta fall för att visa vart skåpet ska stå. Och dra in fickpengarna för 14-åringen :)

• Anonym (vera)
    Froken Lokens skrev 2016-08-22 14:41:39 följande:

Då berättar jag det och det tar sannolikt slut.

Märkligt att du bortprioriterar din egen lycka så där. Om det vore min morsa som tänkte så där så skulle jag bli orolig och känna ett oönskat ansvar för att fixa till hennes liv eftersom hon själv inte fixar det.
  • Anonym (vera)
    Froken Lokens skrev 2016-08-22 14:52:02 följande:

Jag blir lycklig när mina barn är lyckliga och omgivna av människor som älskar och respekterar dem. Ganska logiskt och enkelt egentligen. Dejtar jag någon ett kort tag och mina barn har invändningar mot personen ifråga är jag skyldig att lyssna på deras synpunkter. Eftersom jag uppfostrat dem och litar på dem tar jag deras åsikter på största allvar.

Du är precis som min morsa och jag tål inte när hon säger så där. Hon säger också att hon blir lycklig av att se mig lycklig. Men what the fuck kvinna kan jag tänka om min morsa. Klarar du inte vara lycklig utan min hjälp ditt mähä?? Anledningen till att jag blir sur är för att jag inte vill ha ansvaret för hennes lycka på mina axlar. För min del är det nog med att jag ansvarar för min egen lycka. Egentligen vet jag att jag inte är ansvarig för hennes lycka men stör mig ändå.
  • Anonym (vera)
    Froken Lokens skrev 2016-08-22 15:28:24 följande:

Du behöver inte oroa dig. Jag är lyckligt gift sen 20 år och svarade utifrån en fiktiv verklighet.

Men jag anser det vara extremt viktigt att mina barn respekterat och tycker om de människor som kommer in i deras liv. Så jag svarade sanningsenligt utifrån hur det hade varit om jag inte varit gift.

Det spelar ingen roll att du är lyckligt gift sedan länge. Det är själva inställningen. Det är att göra sig själv till offer att hänga upp sin lycka på andra på det sättet. Jag växte upp med en mamma som du. Hon är för övrigt också lyckligt gift. Vågade aldrig berätta för henne om mina svårigheter under min uppväxt. Visade upp en fasad av lycka för att inte göra henne olycklig med. Det är först som vuxen som jag insett hur hennes inställning skadat mig. Därför jag blir irriterad på henne och såna som dig som likt min mamma som inte påstår sig kunna skapa sin egen lycka oberoende av sina barn. Det är egoistiskt och lägger en alldeles för stor börda på andra. Andra vuxna kan oftast värja sig och bara strunta i att bry sig men barn kan inte det.
Svar på tråden Hjälp, mina barn är accepterar inte min pojkvän