• Tecum

Hjälp, mina barn är accepterar inte min pojkvän

Dina barn är egoister och vill ha dig för sig själva. Var tydlig mot dem och förklara att du har rätt att vara lycklig tillsammans med någon och att de helt enkelt får acceptera det! I synnerhet 22-åringen verkar otroligt omogen och det är på tiden att hen lär sig om livets realiteter

• Tecum
    Anonym (T) skrev 2016-08-22 15:39:48 följande:
    Det är ännu värre att ta för givet att det kan endast berå på " barnens egoism" om de inte gillar pappas/mamma nya.
    Tror du på allvar att föräldrar endast dejtar perfekta genomgoda människor?
    Barn blir misshandlade , våldtagna av sina " styvföräldrar" i vissa fall.
    De var förstås " fantastiska och bra" enligt barnens föräldrar.

Föräldern ska såklart inte dumpa genast , men man bör lyssna på båda parten.
    Men en 22-åring är vuxen och om hon tycker att mammans nya man är olämplig eller rentav farlig för mamman eller syskonet så skulle hon föra fram sakliga argument, inte vara otrevlig mot både honom OCH mamman. Ärligt talat verkar hon störd på något sätt och hon har säkert påverkat 14-åringen i negativ riktning. TS bör strunta i henne, ett vuxet barn uppför sig bara inte så mot sin mamma!
  • Tecum

Molly, kanske din mamma behövde tröst och närhet av en man just då, kanske det hjälpte henne genom sorgen? Kanske de utnyttjade varann?

Jag menar inte att släta över hans beteende, menar bara att allt inte behöver vara svart eller vitt... 

Svar på tråden Hjälp, mina barn är accepterar inte min pojkvän