FDFMGA skrev 2016-10-09 12:22:34 följande:
Tja, integration tar tid, för enskilda personer kan det gå många generationer utan att de blir en del av majoritetssamhällets värderingar.
...som sedan fylls på med nya generationer invandrare till en ändlös historia av mångkultur.
Du hade ingen förklaring till varför invandrade kulturer skulle intergreras med svenska i ett mångkulturellt samhälle?
Det är klart att de invandrare som kommer hit kommer att påverka Sverige men de kommer i långt större utsträckning att påverkas av Sverige. Jag har inga som helst farhågor om att vi kommer att förändras i riktning mot att bli mer patriarkala, mer bigotta, att intoleransen kommer att bli en del av majoritetskulturen på grund av invandring.
Fast det Sverige och svensk kultur som kommer att påverka invandrare kommer inte att se ut som den idag om vi låter den påverkas av invandrad kultur. Båda delarna kommer att späs ut med varandra och det kan inte annat vara än en tillbakagång för svensk kultur, när vi egentlig har behov av att fortsätta i samma riktning vi än så länge varit inne på.
Det innebär inte att jag anser att en del av de invandrarsubkulturer som uppstått är acceptabla - men jag anser att dessa subkulturer innebär ett försvinnande litet hot mot de samhälle jag vill att mina barn och barnbarn ska leva i, inte jämfört med den nästintill sjukt okunniga subkultur som den främlingsfientliga högeropportunismen utgör.
Jag har generellt större förståelse för okunnigheten hos en analfabet från Somalia än den hos en svensk som konsekvent väljer att odla och bejaka sina fördomar. Att kvinnor i vissa invandrarområden begränsas av subkulturella värderingar är oacceptabelt och för jävligt, att kvinnor som arbetar som journalister hotas och begränsas av den hatkultur som vuxit fram i svenska subkulturer är ett långt större hot mot demokratin.
Du måste se frammåt. Vilken betydelse kommer de invandringsnivåer vi haft under hela 2000-talet samt deras barn i flera generationer ha i framtiden?
Till skillnad mot "svenska subkulturer" så växer en del av våra invandrade kulturer stadigt genom fortsatt invandring och invandrades barn.
Vi ser redan nu konsekvenser i storstadssamhällena.