Horisonten skrev 2017-09-11 10:45:26 följande:
Ja men det är det ju verkligen :)
Just för de tycker att vi har tillräcklig med 2 och att jag kanske skulle jobba lite först innan kanske och "hjälpa till" ekonomiskt. De har ingen aning om våran ekonomi och inga problem alls. Sen just för att jag mår så dåligt och blir en belastning för min man och för barnen då när jag mår så dåligt och inte kan göra mycket hemma eller hjälpa till med barnen eller hushållssysslor eller jobba. Mest min svärmor och den sidan jag oroar mig för och en del vänner. De på min sida tycker väl de är roligt, men typ att jag inte skall klaga sen då om jag mår dåligt eller har ont för jag har själv valt det. Sen att jag kanske borde vänta lite för och jobba och låta min son bli äldre,lite så känns det väl. De säger att det är vårt val de som vet, men vet ändå om lite att det kommer,tyckas och tänkas och pratas lite bakom våran rygg så. Ne de är de ju inte men blir som det blir. Som sagt vårt val och som min man säger familjen,vänner och jobb får säga och tycka vad de vill
Ja människor kommer alltid ha sina egna åsikter, så det är. Jag känner lite likadant där faktiskt, är själv arbetslös och hae tagit hand om vår son hela tiden samt skött hushållssysslorna osv när min sambo sköter jobb :) vi klarar oss på hans ekonomi också, även om vo skulle skaffa syskon så det är lugnt för oss. Men jag känner att min svärmor o svägerska tycker att jag också bör skaffa jobb. Dem har inte sagt nåt till oss men tro mig, jag kan riktigt höra deras tankar ibland haha. Men bryr mig inte, vi gör vad vi vill och gillas det inte så titta åt ett annat håll då :)
Sen är jag överviktig också, ca 35 kg. Och det är nåt dem inte gillar heller, dem är ju så fina själva så alla andra måste ju också vara fina typ ;) lite så dem tänker. Jag har brottats med min övervikt läääänge, men har väldigt svårt för stt gå ner i vikt. Hålla vikten kan jag men gå ner är så förbannat svårt, men jag jobbar på det o kommer alltid försöka.