• SoSS15

Vi som börjar syskonverkstad höst/vinter -17

Hej!
    Nu har det äntligen hänt! Min fina sambo och jag har kommit fram till den perfekta lösningen på vår barnlängtan/syskonlängtan. Verkstaden ska starta november 2017! Det blir perfekt! :) Jag hinner då bli klar med plugget samt kanske jobba några månader innan bebis föds, våran lillfis dotter som föddes sep -14, hinner bli nästan 4 år och det känns ju lagom! 

Jag hinner nog dessutom gå ner i vikt, vilket jag kämpar med just nu, och träna upp kroppen lite så jag orkar med graviditeten. Känns toppen!

Några fler med samma barnverkstads start?? :) 

• Svar på tråden Vi som börjar syskonverkstad höst/vinter -17
  • jhk88
    MalynCazzandra skrev 2016-08-01 21:14:40 följande:

Hej hej! ????

Jag och maken har kommit fram till att vi nog vill ha ett tredje barn. Detta gjorde mig väldigt glad då jag har två små pojkar och längtar så efter ett försök till en flicka. Äldsta pojken blir 2 i september och den andre blir 1 i oktober ????

Vi hade kanske tänkt börja försöka nästa höst/vinter för vi känner att vi vill ha fast jobb innan. Jag är 28 år (29 i Nov) och han är 38 med tre barn från ett tidigare äktenskap så detta blir ju hans sjätte ????

Jag är förskollärare och han cnc-operatör. Vi bor i Värmlandsbro.

Jag kommer testa alla skrönor för att öka chanserna till en flicka! Strunta i orgasmer, ha sex några dagar innan äl mm ???? sen om det tar sig så kan jag väl bara hoppas ???? självklart blir jag glad om det skulle visa sig vara en pojk med! Men längtar lite extra efter en tjej ????

Hej hej! 

Jag längtar också efter att få en flicka, ska också testa varenda skröna för att få en flicka :D Blir självklart glad om det blir en till pojke också <3 Men önska kan man alltid göra. 

Min sambo har också barn sedan innan, så detta blir hans femte barn :P
  • MalynCazzandra
    jhk88 skrev 2016-08-01 21:27:54 följande:

Hej hej! 

Jag längtar också efter att få en flicka, ska också testa varenda skröna för att få en flicka :D Blir självklart glad om det blir en till pojke också <3 Men önska kan man alltid göra. 

Min sambo har också barn sedan innan, så detta blir hans femte barn :P

Ja önska är ju det enda vi kan göra så då måste vi det! :D jag hade flicknamn redan vid första barnet som visade sig vara en kille. Det är otroligt att jag ens överväger en förlossning till eftersom första var väldigt traumatisk för mig och det ledde till att son nr 2 förlöstes med planerat kejsarsnitt så vet jag inte hur det kommer bli nästa gång. Jag har fortfarande mardrömmar om första förlossningen men ska försöka få igenom en gastric bypass operation och vet inte hur det är med kejsarsnitt efter nåt sånt?

Som tur är så har jag tid på mig att fundera och kolla upp saker :)
  • SoSS15
    jhk88 skrev 2016-08-01 19:26:41 följande:
    Ja, så länge har jag väntat dels för att min sambo inte var redo och dels för att jag januari 2014 fick reda på att jag kommit in på drömutbildningen ;) Så därför är det så länge :P Ja, jag älskar ju barnvagnar och andra barnpryttlar så det ska bli riktigt roligt :D 

Jag funderar på om man skulle börja med extra vitaminer just för att man planerar att bli gravid inom en rätt så snar framtid, hur tänker du/ni kring det?
    Jag äter Mitt Val Kvinna, som innehåller lite allt möjligt. I typ januari nästa år ska jag börja med folsyra också, om inte dom jag äter innehåller tillräckligt. Man ska ju börja ca 3 månader innan står det, men man kan ju köra igång tidigare också. Haha... tjuvstarta med något i allt detta iaf! ;)
    Jag älskar också barngrejer. Det är så mysigt. När jag plussade förra gången gick jag redan i v 5 och köpte bebiskläder... x''D Dom är så små o söta. Dööör!

Kul att det dyker upp fler! :D
    Roligt att ni båda två vill ha flickor! Då ska jag hålla alla tummar och tår för att det blir så. Och så gläds vi oavsett sen! :D
  • Mantan

Hej!

Jag är 28 och vi väntar nu på igångsättningen imorgon för den första men kommer sen under vintern börja på nummer 2(om kroppen är redo dvs.) då vi vill ha dem tätt. (Kommer ev. innom ett par dagar ifrågasätta planen om förlossningen blir allt för jobbig, men det vet jag ingen om än ;) )

Så mitt jobb är att komma iform efter denna gravid och bli av med alla extrakilon som kommit. Hur länge tog det för er att få mensen tillbaka efter graviditeten?

Hur gamla är era nuvarande barn? Hur lång tid tog det för er att bli gravida förra gången?

• SoSS15
    Mantan skrev 2016-08-02 09:21:10 följande:

Hej!

Jag är 28 och vi väntar nu på igångsättningen imorgon för den första men kommer sen under vintern börja på nummer 2(om kroppen är redo dvs.) då vi vill ha dem tätt. (Kommer ev. innom ett par dagar ifrågasätta planen om förlossningen blir allt för jobbig, men det vet jag ingen om än ;) )

Så mitt jobb är att komma iform efter denna gravid och bli av med alla extrakilon som kommit. Hur länge tog det för er att få mensen tillbaka efter graviditeten?

Hur gamla är era nuvarande barn? Hur lång tid tog det för er att bli gravida förra gången?

Du ska nog inte stressa kroppen att gå ner "alla kilon" så snabbt. Träna försiktigt och låt kroppen återhämta sig, det tar några månader. :)
    Mensen kom för min del tillbaka nästan direkt, men är ju olika om man t.ex. ammar osv så kan det ju dröja längre. Ska ni börja redan nu i vinter eller nästa år (som tråden faktiskt handlar om?) ? ;)

Min dotter blir 2 nu i september, och hinner ju fylla 3 innan vi börjar försöka. :)
  • jhk88

Hej!

Vad roligt att ni ska få igångsättning imorgon! Grattis i förskott! =) 

Kommer inte ihåg exakt när min mens har kommit tillbaka med tidigare barn XD Men det har tagit ett par månader innan den kom tillbaka. Kom ihåg att den kan komma tillbaka senare om man ammar =) 

Mina två barn fyller 4 och 6 år under hösten. Jag har två oplanerade barn så jag har ingen aning om hur lång tid det tog :P
  • MalynCazzandra
    SoSS15 skrev 2016-08-02 06:52:14 följande:
    Jag äter Mitt Val Kvinna, som innehåller lite allt möjligt. I typ januari nästa år ska jag börja med folsyra också, om inte dom jag äter innehåller tillräckligt. Man ska ju börja ca 3 månader innan står det, men man kan ju köra igång tidigare också. Haha... tjuvstarta med något i allt detta iaf! ;)
    Jag älskar också barngrejer. Det är så mysigt. När jag plussade förra gången gick jag redan i v 5 och köpte bebiskläder... x''D Dom är så små o söta. Dööör!

Kul att det dyker upp fler! :D
    Roligt att ni båda två vill ha flickor! Då ska jag hålla alla tummar och tår för att det blir så. Och så gläds vi oavsett sen! :D
    Tack :) Jag blir självklart glad för en till pojke men det vore så mysigt med en liten tös också! ;) hihi
  • MalynCazzandra

Hej!

Jag har två pojkar, Azrael är 1 år och 10 månader och Kit är 9 månader :) När vi försökte bli gravida första gången så tog det nästan 1,5 år. Jag hade nästan ingen mens alls så hade ingen aning om när jag hade ägglossning. Hade inte en tanke på ÄL-test på den tiden hehe :P Vi fick nyheten att vi väntade barn på första mötet hos läkaren när vi skulle göra en utredning om varför vi inte blev gravida. Så jäkla coolt! I slutet av mötet så gjorde vi ett ultraljud och då vrider hon skärmen och visar oss det lilla hjärtat som slår. När vi kom ut i bilen så bröt vi båda ihop. Vi var så otroligt lyckliga och lättade att det inte var nåt fel på oss. 
    Andra gången som vi skulle försöka så tog det sig på första försöket! :D då men tack av ÄL-test. Vi prickade in ÄL perfekt och självklart så blev det en gosse. 
    Denna gången så ska jag försöka ha sex några dagar innan så kanske vi har större chans till en tös! :D
  • SoSS15

Kul att vi blivit några fler! Men gud vad avis jag är på er som ska börja försöka tidigare! Men men, tiden går!
    På måndag börjar mitt plugg, så då lär väl tiden rusa fram - hoppas jag! Snart bara ett år kvar! :D tjohej!

Svar på tråden Vi som börjar syskonverkstad höst/vinter -17