Frallanz skrev 2017-09-05 23:15:09 följande:
Har du haft jobbiga grav innan? Jag har bara varit med om en graviditet, en helt lugn en. Märktes knappt att jag var gravid förutom en växande mage och en hel del kissande, haha. Förlossningen var väl lite jobbig, sattes igång på 40veckors kontrollen pga för lite fostervatten, tog 3 dygn av olika försök att få mig att öppnas men efter 3 vakna dygn o stannat på 7 cm så fick det bli snitt. En lugn förlossning ändå men fy så segt o ligga uppkopplad till kablar i 3 dygn o inte kunna sova heller. Så ska jag vara ärlig är jag rädd för kommande förlossning men ser samtidigt fram emot att få föda ännu en liten trollunge :) jag var inte rädd med först dock.
Äsch, strunta i vad andra säger! Som du säger så är det vad NI vill och det är det enda som räknas :) barnen kommer med säkerhet växa in i att det kommit en lillebror/lillasyster. Det klarar ni fint <3
Jag har provat rfsu de gånger jag trott att jag varit gravid. Då vi planerade vår son så tog jag ett enda test, och det på Bim-dagen som visade starkt positivt :) så kommer köra med dem nu med. Jag sjäv känner mig skeptisk till CB, vet inte varför dock haha.
Ja båda mina tidigare graviditeter har varit väldigt jobbiga. Jag har haft hypermiss med båda 2 och foglossning med båda. Men sonen så hade jag extrem foglossning som slutade med sjukskrivning och kryckor det sista och även tid för samtal för igångsättning pga att jag mådde så dåligt. Men som tur var kom han innan det. Men hade även kraftig gravid klåda när jag var gravid med honom, så det har varit lite kämpigt om man säger så.
Usch för att ha så jobbig förlossning :( Jag förstår verkligen att du är rädd och nervös inför det, absolut. Inte konstigt alls att du är det. Mina förlossningar har som tur är gått väldigt bra och smidigt. Min första förlossning stannade lite pga epidural så fick få dropp men sen så satte de fart och dottern var ute på 15-20 min. Med sonen gick allt så smidigt, efter att ha haft så fruktansvärt ont i flera månader, till att få bedövning och inte känna något var fantastiskt. Men det gjorde väldigt väldigt mycket, för då kunde jag vara uppe och gå och stå. Vilket självklart hjälpte förlossningen mycket, sen gick det lite väl snabbt och sonen var ute på mindre än 5 minuter. Så den delen skrämmer mig lite. Att det skall gå så fort igen och att de inte är bra för mig eller barnet. Och just att man inte skall få plats på bb den tanken känns väldigt läskig. Aldrig funderat över den innan faktiskt.
Exakt med de tankar och känslorna går upp och ner för varje dag och även för olika tider på dygnet. Men det löser väl sig säker. Får väl söka nytt jobb om det blir så,blir inte folk glad och vill stötta oss, tänker på vänner och familjen då behöver de inte ha kontakt med oss heller. Detta är vårt val och beslut.
Barnen är det som oroar mig minst faktiskt. hihi :)
Haha okej ja man har ju hört många som fått spök på Clear blue men jag gillar det verkligen, men skulle vilja ha något mer frågan är bara vad.