• SoSS15

Vi som börjar syskonverkstad höst/vinter -17

Hej!
    Nu har det äntligen hänt! Min fina sambo och jag har kommit fram till den perfekta lösningen på vår barnlängtan/syskonlängtan. Verkstaden ska starta november 2017! Det blir perfekt! :) Jag hinner då bli klar med plugget samt kanske jobba några månader innan bebis föds, våran lillfis dotter som föddes sep -14, hinner bli nästan 4 år och det känns ju lagom! 

Jag hinner nog dessutom gå ner i vikt, vilket jag kämpar med just nu, och träna upp kroppen lite så jag orkar med graviditeten. Känns toppen!

Några fler med samma barnverkstads start?? :) 

• Svar på tråden Vi som börjar syskonverkstad höst/vinter -17
  • Horisonten
    tinis skrev 2017-08-26 08:25:06 följande:

Hej!!!!
    Är det något drag i tråden så man kan hoppa in? Glad

Jag och min sambo började försöka med syskon för lite mer än 1 år sedan men efter en utredning nyligen visade sig att mina vädren av progestreon var i underkant. Såååå  nu har jag fått pergotime och det känns verkligen som en nystart. Vi är spända, förhoppningsfulla och pirriga för nu känns det som att det kanske kanske kanske kan ta sig Hjärta

Hej och varmt välkommen :)

Åh vad roligt och spännande. Hoppas verkligen att de tar snart för er :) Skall hålla tummarna. Hur gammal är ert första barn? :)
  • Smka

Igår testade jag minus efter missfallet (var fortfarande positivt i måndags). 4 veckor efter skrapningen var det då. Så nu inväntar vi mens och på att kunna börja försöka igen. Visserligen har vi haft oskyddat sex xflera så visst skulle det teoretiskt kunna ta sig Denna månad men tror chanserna är mycket mycket små. Tog ju dessutom lång tid att få första så tror inte jag är bland de superfertila kvinnorna haha.

• Horisonten
    Smka skrev 2017-08-26 08:55:43 följande:

Igår testade jag minus efter missfallet (var fortfarande positivt i måndags). 4 veckor efter skrapningen var det då. Så nu inväntar vi mens och på att kunna börja försöka igen. Visserligen har vi haft oskyddat sex xflera så visst skulle det teoretiskt kunna ta sig Denna månad men tror chanserna är mycket mycket små. Tog ju dessutom lång tid att få första så tror inte jag är bland de superfertila kvinnorna haha.

Jag beklagar verkligen ditt missfall :( Vet hur hemskt de är och gå igenom, fick 2 missfall innan jag fick min äldsta. Så vill skicka en stor kram till dig och lycka till!! <3

Jag hoppas verkligen de tar sig snart för er. Skönt att testet blivit negativt nu iallafall, så du vet att de inte finns några rester kvar. Snart kommer nog ett nytt lite frö gro i din mage som vill stanna :)
  • tinis
    Horisonten skrev 2017-08-26 08:46:46 följande:
    Hej och varmt välkommen :)

Åh vad roligt och spännande. Hoppas verkligen att de tar snart för er :) Skall hålla tummarna. Hur gammal är ert första barn? :)
    Tack så mycket {#emotions_dlg.flower}

Dottern är 3.5, född januari -14. Hon är sååå bebissugen haha Pratar om bebisar mycket och hennes högsta önskan är nog att få bli storasyster. Lilla stumpan Glad

Jag är 29 år och sambon blir 32. Fick dottern när jag var 25. Hon var inte helt planerad, vi körde de beryktade "säkra perioderna" när jag en månad glömde av att kolla min kalender. O poff! Så var jag gravid.
    Det var för ett år sedan som jag märkte att min mens började fucka upp, efter att ha kommit och gått på klockslaget så har cykeln börjat hoppa mellan 23-29 dagar.

Idag ska jag sätta mig o läsa ikapp lite för att se hur det går för er och vad ni pysslar med :)
  • Horisonten
    tinis skrev 2017-08-26 09:32:08 följande:
    Tack så mycket {#emotions_dlg.flower}

Dottern är 3.5, född januari -14. Hon är sååå bebissugen haha Pratar om bebisar mycket och hennes högsta önskan är nog att få bli storasyster. Lilla stumpan Glad

Jag är 29 år och sambon blir 32. Fick dottern när jag var 25. Hon var inte helt planerad, vi körde de beryktade "säkra perioderna" när jag en månad glömde av att kolla min kalender. O poff! Så var jag gravid.
    Det var för ett år sedan som jag märkte att min mens började fucka upp, efter att ha kommit och gått på klockslaget så har cykeln börjat hoppa mellan 23-29 dagar.

Idag ska jag sätta mig o läsa ikapp lite för att se hur det går för er och vad ni pysslar med :)
    Naw vad gulligt :) När jag försökt fråga min dotter på 4 år om vi skall ha en bebis till så säger hon nej och pekar på sin lillebror. Säger:" Nej mamma vi har ju redan *lillebrors namn*. Så vet inte om hon är rädd att han inte skall vara här också då. Försökt förklara men nej hon ville. Kanske lättare sen. :) Sen vet inte om hon minns hur jag mådde nät jag var gravid sist och inte kunde leka med henne typ.
    Hihi så kan de gå men vilken lycka :)
  • Horisonten

Är lite fundersam här. Tog ju ut min spiral i fredags och hade då lite ont i magen och blödde lite men gick över så ingenting på lördag. Men idag har jag (ursäkta informationen) haft lite typ blodblandade flyttningar eller ja någon flyttning med lite blodstrimma i. Funderar på om de är pga att jag tagit spiralen eller om de är för jag snart skall ha min ägglossning. Frågan är ju om kroppen rubbats något. För enligt en app jag använder så säger den att jag skall ha äl på onsdag och enligt mina egna räkningar skall jag ha på torsdag. Men frågan är ju om de stämmer. Har bara typ 1-2 gånger innan i hela mitt liv haft som en liten blödning vid min ägglossning så. Någon som har någon tanke eller erfarenhet kring detta? Vad tror ni? Lite orolig att kroppen kommer vara helt i obalans nu efter uttaget av spiralen. Vet inte varför men bara en känsla,som är skit jobbig!! :( Blivit så känslig med. Känner ledsen men vet inte alls varför men kan lika snabbt nästan bli sur,irriterad och grinig. Suck...

• Horisonten

Hej på er :) Snart ny månad. Hur många är det som skall börja och försöka nu i september? Och hur går det för alla er andra? :)

• Frallanz

Hej på er!  {#emotions_dlg.flower}
    Här finns en till som ska påbörja syskontillverkning denna tid på året Skrattande tog faktiskt ur min p-stav igår, så vi ska väl börja nu är det tänkt Kyss

Första gången jag haft p-stav, så jag är osäker på hur snabbt ägglossningen kan komma igång nu... men det märks väl. Jag hoppas att det är snabbt iallafall för syskonlängtan är STOOR för både mig och sambon Solig{#emotions_dlg.flower}

Kram på er! 

• Horisonten

hejsan!! Hur går det för er alla här inne? :)

Här har vi ändrat våra planer lite igen hihi :) det kommer bli att vi redan nu i september kommer börja och försöka med syskon :) Så väntar nu då på första mensen efter uttag av spiralen så får vi se om den kommer när de är tänkt vilket jag tror att den kommer och göra faktiskt, plus minus någon dag. Så jag så tydligt kände av min ägglossning denna månaden. 

Min man tyckte att vi likaväl kunde börja nu eftersom vi ändå skall ha en till och slippa hålla på med kondom och sådant. Det känns väldigt skönt då jag längtar så mycket, så det känns så roligt och spännande. Men samtidigt känns det så läskigt och jag känner mig samtidigt väldigt orolig,rädd och nervös. Även om jag så gärna vill kan jag ändå känna lite kalla fötter eller vad man skall säga inför detta nu när det verkligen kommer bli dags. Är det bara jag som tänker och känner såhär?

Sen tänkte kolla om ni har några bra tips på gravtest? Jag har alltid innan använt mig utav CB plus eller CB veckoindikator. Har testat rfsu men fick galet svagt på dem även efter bim så ingen så favorit här utan gillar CB men skulle vilja ha något annat test och testa med också. Några tips?

• Frallanz
    Horisonten skrev 2017-09-05 21:34:05 följande:

hejsan!! Hur går det för er alla här inne? :)

Här har vi ändrat våra planer lite igen hihi :) det kommer bli att vi redan nu i september kommer börja och försöka med syskon :) Så väntar nu då på första mensen efter uttag av spiralen så får vi se om den kommer när de är tänkt vilket jag tror att den kommer och göra faktiskt, plus minus någon dag. Så jag så tydligt kände av min ägglossning denna månaden. 

Min man tyckte att vi likaväl kunde börja nu eftersom vi ändå skall ha en till och slippa hålla på med kondom och sådant. Det känns väldigt skönt då jag längtar så mycket, så det känns så roligt och spännande. Men samtidigt känns det så läskigt och jag känner mig samtidigt väldigt orolig,rädd och nervös. Även om jag så gärna vill kan jag ändå känna lite kalla fötter eller vad man skall säga inför detta nu när det verkligen kommer bli dags. Är det bara jag som tänker och känner såhär?

Sen tänkte kolla om ni har några bra tips på gravtest? Jag har alltid innan använt mig utav CB plus eller CB veckoindikator. Har testat rfsu men fick galet svagt på dem även efter bim så ingen så favorit här utan gillar CB men skulle vilja ha något annat test och testa med också. Några tips?

Hejsan!

Fick idag min första mens sen jag tog ut p-staven förra veckan :) hade nästan glömt hur hemsk mensvärken kan vara.. haha! Men ändå glad att den kom tillbaka så pass snabbt så ska bli spännande o se om man kan pricka in äl denna månad :) isåfall blir jag gravid samma månad som jag blev med vår första knoddis.

Jag har också delade känslor inför syskonbaket, vill det så gärna båda två men nu när det är dags är jag nästintill rädd och ännu mer nervös än vad jag var med första konstigt nog.

Ang tester så har jag enbart kört rfsus. Aldrig provat några andra så kan inte säga så mycket tyvärr, men är nöjd med dem jag provat från rfsu :)
Svar på tråden Vi som börjar syskonverkstad höst/vinter -17