• OlivKungen

Skola serverar hallslakt och svenska traditioner!!

.....

Min son berätta att han blivit serverad halal i skolan och undra var det var för nåt

Jag blev riktigt förbannad på skolan eftersom att halalslakt inte är alls bra för djuren och är mer eller mindre grovt djurplågeri. Svenska skolor blir serverade halalslaktat kött. 

Detta påminner om när skolan tog bort svenska nationaldagen och ville att alla skulle stå med sin eget lands flagga.

Eller när dom inte gick till kyrkan och sjöng. För att det kunde anses som rasism för att det fanns barn med andra religoner

Är det nån mer som varit med om nåt av detta eller liknande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-18 22:01
    menar att dom tar bort svenska traditioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-18 22:01
    menar att dom tar bort svenska traditioner

• Svar på tråden Skola serverar hallslakt och svenska traditioner!!
  • Anonym (K)

Allt kött är ruttnande kadaver mer eller mindre, hur dom än dog, i sverige är de bara något "bättre" slaktningsmetod än i andra länder men oavsett dör ett djur, det är blodigt och messy oavsett och halalslakt i sverige följer lagarna precis som annan slaktmetod.

Ät veg om du inte gillar de

Nationaldagen är väl röd dag så varför ska de firas i skolan?

De är inte invandrare eller muslimer som tryckt på mest för att sluta fira grejer i kyrkan utan såna som mig, svenska Ateister!

Vill inte att mitt barn ska vara i någon religiös byggnad när hen är med skolan om det inte är under religionsundervisningen för undervisningssyfte.

• ITpappan
    Anonym (ingen skillnad) skrev 2016-07-19 08:22:31 följande:

Halalslakt sker på samma svenska reglar här i Sverige !

Läs mer om det här:

http://www.metro.se/nyheter/sa-ser-faktan-ut-om-halalslakt-i-sverige/EVHndq!naxxnkF1o6aHc/

Och här:

http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/djurskydd/slaktochannanavlivning/religiosslakt.4.37cbf7b711fa9dda7a18000220.html

Om du nu verkligen bryr dig om djuren, så tycker jag att du bör bli vegetarian.

Fast du bryr sig kanske inte så mycket om djuren, och mer om att ett visst främlingsfientligt parti ska få reklam?
  • OlivKungen
    ITpappan skrev 2016-07-19 07:19:32 följande:

Fantastiskt att du bryr dig så mycket om djuren, du verkar ha stor empati.

Varför inte bli vegetarian? Och dina barn också? Då slipper du både halal-slaktat och bult-slaktat!

Jag är vegetarian!!!
  • OlivKungen
    MsFry skrev 2016-07-18 23:47:24 följande:

Trist skola där barnen närvarar på helgdagar (som ju då svenska flaggans dag är).

Dom fira på fredagen med dagen dom kalla allas nationaldag
  • Anonym (K)
    OlivKungen skrev 2016-07-19 10:01:44 följande:

Jag är vegetarian!!!

Varför äter inte ditt barn veg?
  • OlivKungen
    Anonym (K) skrev 2016-07-19 10:06:11 följande:
    Varför äter inte ditt barn veg?
    först så ville dom äta kött i iskolen men när skolan börjar ska jag skicka in en veg blankett
  • Anonym (K)
    OlivKungen skrev 2016-07-19 10:18:51 följande:

först så ville dom äta kött i iskolen men när skolan börjar ska jag skicka in en veg blankett

Så skolan får inte "tvinga" ditt barn att äta halalslaktat kött när dom vill äta kött, men de är helt okej att du tvingar dom att äta veg när dom vill äta kött?
  • Anonym (J)

Jag tvivlar väldigt mycket på att skolan skulle servera halalslaktat kött till ditt barn. Jag har arbetat i skolan i många år och inte på en enda skola där jag arbetat har de serverat det ens till de muslimer som äter det. De har fått äta vegetariskt alternativ. Men jag kan ju ha fel. Känns bara konstigt att de skulle ha gett de till alla barn på skolan när det är ett dyrare alternativ. 

• Anonym (detvetdu)
    Anonym (J) skrev 2016-07-19 11:27:18 följande:

Jag tvivlar väldigt mycket på att skolan skulle servera halalslaktat kött till ditt barn. Jag har arbetat i skolan i många år och inte på en enda skola där jag arbetat har de serverat det ens till de muslimer som äter det. De har fått äta vegetariskt alternativ. Men jag kan ju ha fel. Känns bara konstigt att de skulle ha gett de till alla barn på skolan när det är ett dyrare alternativ. 

Det var ju inte direkt svensk halal tror jag
Svar på tråden Skola serverar hallslakt och svenska traditioner!!