orosanmäld
Hej. Blivit anmäld av min terapeut till socialtjänsten. Tänker inte delta i utredningen. Vad händer då? Och var fasiken hittar jag en ny terapeut?
Lite stöd och råd från andra skulle sitta fint.
Hej. Blivit anmäld av min terapeut till socialtjänsten. Tänker inte delta i utredningen. Vad händer då? Och var fasiken hittar jag en ny terapeut?
Vet inte riktigt vad anmälan handlar om än. Men antar att det handlar om det som framkommit i terapisamtalen. Att jag senaste tiden inte riktigt orkat ge mitt barn tillräckligt mycket uppmärksamhet. Annars vet jag inte.
Jag och min terapeut tycker inte likadant där. Och litar mer på min egen bedömning än terapeutens.
Var hittade du din nuvarande terapeut? Psyk klinik? Vårdcentral? Ring och begär att få byta för självklart kan du inte ha kvar denne!
Det är soc sak att avgöra inte din.
Vilken tur att det gjordes en anmälan eftersom du inte verkar ha nån insikt i varför din terapeut är orolig.
Ja självklart får de utreda och göra egen bedömning. Men jag bryr mig inte om det. Det enda som betyder något för mig är min egna bedömning.
Klart är att man bör medverka i en utredning, en terapeut gör sällan en orosanmälan utan grund, om det behövs eller inte får oberoende part utreda. Stor varningsflagg är dock att terapeut gjort anmälan och att du själv inte alls är med på varför.
Jag går emot strömmen här och säger att det kan vara klokt att inte medverka.
Soc är mästare på att vrida och vända på saker och förvrängs ord. Säger du ingenting så har du ingenting sagt och så länge du vet att ditt barn har det bra så kommer detta snart vara ur världen.
Lycka till och sök ny terapeut!