Inlägg från: Mammaresan |Visa alla inlägg
  • Mammaresan

Bim Juli 2016

Vilket märke av test använder du förresten finder? Försöker hålla mig från att inte testa! Blir så sugen när andra testar och får pluss men jag känner ju inget alls så vet inte om det kan vara en graviditet på riktigt då... Men hoppas gör man ju ändå! 3 dagar kvar tills jag ska testa, ÄL+11 då. Krävs en hel del viljestyrka nu kan jag erkänna, haha.

Idag är det dag 8 sedan ägglossning och det betyder att de flesta ägg (förhoppningsvis ett befruktat här med) har fäst sig i livmodern. Hoppas det är ett befruktat ägg här som fäster sig väl och på lämplig plats. *drömmer*

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Mammaresan
    Tra3dockan skrev 2016-07-13 10:51:27 följande:

Ingen mens i sikte och ett svagt svagt positivt test med RFSU idag på bim+1

Vågar jag glädjas än? Jag är rädd att det ska bli samma som förra månaden så jag kommer nog inte berätta för min man förrän jag ser att strecken blir starkare och ingen mens har kommit. Kanske till helgen vågar jag tro på det.

Håller tummarna att plusset blir starkare och att mensen håller sig borta nu!
    FlikkanM skrev 2016-07-13 11:56:53 följande:

Fick hem testerna nu och jag som kanske skulle vänta kunde ju inte hålla mig. Enbart hållit urin i 1,5 h och fick detta!!! Tro på fasiken att jag är GRAVID trotts de bruna flytningarna jag haft i några dagar! Ses ännu tydligare i verkligheten och med den korta tiden jag hållet mig borde hormonerna finnas där :) nytt test imorgonbitti bara för att :)

Åh så mysigt! Stort grattis! :D Vilken dag är/var BIM?
  • Mammaresan

Ja, jag kommer nog testa mig imorgon. En dag innan än jag tänkt men det känns ändå okej. Men jag känner ingenting annorlunda alls i kroppen kan jag säga så tror inte jag är gravid. Känns tungt att tänka på såklart! Men ja hoppet finns ju där ändå, längtar ju såklart så det känns jobbigt att tänka på hur det kommer kännas med ett negativt test... Det är ju även BIM -5 (ÄL+10) imorgon så det känns som att det är svårt att få ett plus även om jag nu skulle vara gravid.

• Mammaresan
    Ememem skrev 2016-07-14 21:09:19 följande:
    Den månad jag blev gravid med sonen kände jag ingenting. Månaderna innan hade jag känningar hela tiden, var ordentligt skengravid nån månad men när det gällde på riktigt så behövde väl kroppen inte fejka ;)
    Ja, man kan ju hoppas i alla fall. Flört Jag mådde ju skit förra månaden och väldigt skengravid och inte var jag gravid för det så. Tungan ute
  • Mammaresan

Nä känns dumt att jag ens testade nu, det är inte stor chans att plussa 5 dagar innan BIM. Jag får försöka ha is i magen så gott det går.. Men tror ju inte jag är gravid heller. :( Ändå sitter jag här och febrilt vrider runt gravtestet för att se om det inte finns något extra sträck men jag vet inte ser ni något? Ser nästan ut som det bara är en skugga där ett positivt sträck kan sitta (alltså markeringen) om det inte är en synvilla bara... *suck*

Har redigerat bilder för att skapa kontrast och en av dem är orginalet. Ser något nått annat och är det ens nått? Den översta är den oredigerade.

Kanske inte en syns upplagt här heller. Får lägga fokus på annat idag, ska fixa här hemma och möblera om så det är ju kul. Undrar om det ens syns mer om jag skulle testa imorgon igen? Vågar inte tro något, värre att tro att man är gravid på stickan och få mens sen. Eller att det ser helt blankt ut imorgon... X (

• Mammaresan

Då kan jag åtminstone utesluta hallucinerande önsketänkande på listan. Haha! ;) Men ja jag får testa imorgon på morgonen. Kommer nog köpa även ett annat testa tidigt test för att utesluta att det bara är det här testet som ser ut på detta vis. Men jag ser ju något också. Frågan är bara vad det är jag ser och om det är något. Hoppas att det blir tydligare imorgon och att det ska ge lite mer klarhet att använda även ett annat (lika känsligt) test. Jag hoppas för allt vad jag är värd.

• Mammaresan

Tack för alla som hjälpt till att kolla och analysera! Jag hoppas hoppas verkligen! Håller tummarna för ett tydligare streck imorgon.

• Mammaresan

Har svårt att hålla mig nu... Drömmer Men det finns ett sträck på detta test också (ett annat märke). Detta blev tydligare än det andra tyckte jag och det är ju rosa i verkligheten om än väldigt svagt. Dök upp efter 3 minuter.. Åh, kan det verkligen vara? Sprudlar i hela kroppen och jag hoppas hoppas att det blir två tydliga tydliga sträck imorgon på morgonen! Hjärta

• Mammaresan
    Anonym (Sputnik) skrev 2016-07-15 14:56:31 följande:

Hej! Jag har följt många trådar här på FL men detta är första gången jag faktiskt skriver ett inlägg, haha. Jag är just nu på äl+2 (kanske +1, osäker), BIM 27/7. Detta är vårt första riktiga försök med vårt första barn, sjukt spännande! Det är så många känslor som sprätter upp nu när vi bestämt oss för att försöka på riktigt:D Min mamma hade oerhört lätt för att bli gravid så jag hoppas att även jag ska ha det, även om det är en massa faktorer som spelar in. Nu sitter jag som på nålar å bara väntar på att dagarna ska gå, hur gör ni andra för att hålla tankarna i styr? 

Juste, ska tillägga att vi endast haft sex en enda gång, på dagen för positivt äl-test, dvs förmodligen dagen innan äl (alternativt hade jag äl på kvällen samma dag då min stegring är väldigt kort). Tror ni det finns en chans att det tar sig ändå? 

Så spännande för er! Skrattande Det brukar bara behövas en gång vid rätt tidpunkt för att pricka egentligen. Handlar också om mycket tur/otur! Det är som en lottodragning. Men om ni hade sex så nära ÄL har ni ju gjort ert! Håller tummarna för er! Solig
    emeliera skrev 2016-07-15 15:36:31 följande:
    Hoppar in här jag med :)

Jag och min sambo har försökt ett ganska bra tag och nästan gett upp ^^

Nu är de så har jag är bim+5 idag jag mår illa mina bröst är ömma, jag är yr och ganska trött. Och för att göra allt lite mer frustrerande är jag på Rhodos, tänker ta ett test när jag kommer hem men tror ni förstår min frustration ;)
    Men åh så spännande! Det finns ju gravtest på Rhodos också, att du kan hålla dig alltså. Haha! Flört Hoppas ditt mående är av fina skäl. Solig

Svar på tråden Bim Juli 2016