Anonym (Sputnik) skrev 2016-07-15 14:56:31 följande:
Hej! Jag har följt många trådar här på FL men detta är första gången jag faktiskt skriver ett inlägg, haha. Jag är just nu på äl+2 (kanske +1, osäker), BIM 27/7. Detta är vårt första riktiga försök med vårt första barn, sjukt spännande! Det är så många känslor som sprätter upp nu när vi bestämt oss för att försöka på riktigt:D Min mamma hade oerhört lätt för att bli gravid så jag hoppas att även jag ska ha det, även om det är en massa faktorer som spelar in. Nu sitter jag som på nålar å bara väntar på att dagarna ska gå, hur gör ni andra för att hålla tankarna i styr?
Juste, ska tillägga att vi endast haft sex en enda gång, på dagen för positivt äl-test, dvs förmodligen dagen innan äl (alternativt hade jag äl på kvällen samma dag då min stegring är väldigt kort). Tror ni det finns en chans att det tar sig ändå?
Så spännande för er!
Det brukar bara behövas en gång vid rätt tidpunkt för att pricka egentligen. Handlar också om mycket tur/otur! Det är som en lottodragning. Men om ni hade sex så nära ÄL har ni ju gjort ert! Håller tummarna för er!
emeliera skrev 2016-07-15 15:36:31 följande:
Hoppar in här jag med :)
Jag och min sambo har försökt ett ganska bra tag och nästan gett upp ^^
Nu är de så har jag är bim+5 idag jag mår illa mina bröst är ömma, jag är yr och ganska trött. Och för att göra allt lite mer frustrerande är jag på Rhodos, tänker ta ett test när jag kommer hem men tror ni förstår min frustration ;)
Men åh så spännande! Det finns ju gravtest på Rhodos också, att du kan hålla dig alltså. Haha!
Hoppas ditt mående är av fina skäl.