Bim Juli 2016
Men imorse fick jag ut som en liten klump ca 5mm. Genomskinlig. Seg. Gick lätt att dra ut till långa (>5cm) trådar.
haha ja och hur ska en låta bli att känna efter efter symtom på grav..... håller tummarna för oss tänker du vänta in bim eller testa innan? jag tror jag ska försöka vänta denna gång för att inte bli så besviken varje negtest. men det beror ju på ifall en får jätte tydliga symptom. men förrförra cykeln var jag hundra på att jag va gravid hade så mycket och tydliga symptom men icke. tycker i dag att det tynger trycker ite nere i livmodern men tror bara jag vill känna liksom så jag vet inte hur jag gör nu. hur tänker du?
Japp, I hear you on that one! BIM 20 juli här.. *trummar med fingrarna* Jag sa till partnern idag att idag har faktiskt varit en väldigt lång dag så jag tycker ju faktiskt att jag borde vara på ÄL+3 för imorse var jag på ÄL+2 och i och med att det känns som en lång dag borde ÄL+3 vara på kvällen nu. Hahaha! Det hade gjort att tiden gått dubbelt så fort åtminstone.
Men ja, jag har ju två barn som fyller 5 år (i september) och 2 år (om 10 dagar!). Så jag har ju något att vara uppehållen med om dagarna också. Men man hinner tänka en del ändå. Att ha något annat att lägga fokus på också är nog bra. Jag satsar på träning och utöver det så kör jag på att läsa böcker inom ämnet att bli med barn för att stilla tankarna och suget lite.
Det låter klokt att vänta till BIM! Jag plussade på dag 28 i cykeln med båda barnen, en graviditet emellan där som slutade i ett tidigt missfall plussade jag sent på BIM+4 tror jag, vilket förklarade säkerligen sitt också. Jag vet att jag försökte testa med vanliga test på dag 26 i cykeln med då har jag fått negativt så jag tar det med en nypa salt om det är negativt på dag 26 ändå! Har ju inte plussat då tidigare men har alltid haft riktigt tydliga plus på dag 28! Vilket ändå säger en del om hur mycket HCG nivåerna kan öka på bara ett par dagar och ändra om det där negativa testet till ett positivt! Jag hoppas hoppas hoppas verkligen att det är en graviditet på G! Åh! Håller tummarna även för dig!
Jag älskar att fundera och planera sådant även om en bebis inte ens finns i magen än, haha! Det är så mysigt att fundera, tänka och planera. Rent allmänt då utan att tänka på just när det blir men saker man skulle vilja fixa till eller köpa till är ju jättekul att pilla med. Så att ha sådant som projekt är väl bara bra om det hjälper en att få tankarna på annat än BIM! Vad skönt att du har en så stöttande partner! Jag har också lyckan att ha en sådan vid min sida. Vi pratar en del, han vet vart jag är i cykeln osv, sedan är jag väl den som pratar och har mest funderingar kring hur saker kommer bli, drömmer om när det kommer bli och hur det kommer vara med ett barn till. Jag tror dock att dessa tankar upptar mer av min tid än partnerns för att
1. Allt händer i min kropp just nu och jag är den otåliga.
2. Jag älskar allt som har med att bli med barn, graviditet, förlossning och amning att göra.
Men han är en fin, väldigt närvarande pappa och partner som finns där att luta sig mot och som längtat längre än mig på ett barn till.
Så skönt att det inte tog lika lång tid för er den här gången!
Stor kram Sobika! Vad jobbigt för er båda att folk tjatar om syskon... tror inte andra tänker på det alls utan försöker nog mest vara lustiga.. och väldigt nyfikna. Men det är såklart påfrestande att höra ändå. Vissa dagar ÄR skit! Ni är i alla fall 4 härliga dagar före mig i väntan! När ska ni testa?
Låter som två tuffa år för både er och 12 åringen! Men skönt att det börjar ordna sig i alla fall. Det är svårt nog runt den åldern med allt som händer i både kroppen men också mentalt och i skolan.
Åh, då är du som jag då! Hahaha. Graviditeten åh det är bland det bästa som finns! Även om jag har haft symtom lite här och var under mina graviditeter har jag rent mentalt aldrig mått så bra som när jag varit gravid. Och ja amning är en passion precis som att föda barn, skulle kunna föda en hel hög. Hahaha! Ja, det är ganska kul när vi pratat om att skaffa en till bebis till familjen, snart 5 åringen vill gärna att vi ska skaffa en bebis. Väldigt gulligt! Minstingen är helt galen i bebisar och vill trösta varje en hon ser och bli väldigt upprörd att inte folk stannar så hon kan ta hand om bebisen, haha. Fast hon fyller 2 år så hon förstår ju inte alls vad det skulle innebära med en bebis i familjen. 5 åringen har nog lite bättre koll då han varit med om när lillasyster föddes och hennes bebistid. Men inför en kommande bebis så kan han visa ett helt annat intresse än vad han kunde när han var strax under 3 år när lillasyster kom. Det skulle vara väldigt fint att se!