Inlägg från: Mammaresan |Visa alla inlägg
  • Mammaresan

Bim Juli 2016

mixXi skrev 2016-07-06 22:08:55 följande:
    Lite varning för äckel.
    Men imorse fick jag ut som en liten klump ca 5mm. Genomskinlig. Seg. Gick lätt att dra ut till långa (>5cm) trådar.
    Det låter ju utan tvekan som fertilt sekret. Det är ju genomskinligt också säger du. Prova att göra vattentestet och lägg sekretet i ett glas vatten, löser det upp sig är det inte fertilt sekret men behåller det sin form (blir klumpigt) så är det fertilt (som det också låter att vara). Har du nyligen haft sex? För det kan också se ut som fertilt sekret.
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Mammaresan
    mixXi skrev 2016-07-06 22:29:35 följande:
    Det blev klumpigt...
    Skumt. Kan det betyda att dey inte blev någon ägglossning denna månad?
    Aja är väl bara att fortsätta ha sex. Men nu har jag ju ingen aning om när BIM är =p
    Det behöver inte alls betyda att du inte blivit någon ägglossning, kan för den delen vara att du släppt mer än ett ägg. Flört Men ägglossningen kan ju vara förskjuten denna cykel också. Vilken dag är du på i cykeln? Låter bra att fortsätta ha sex och hålla ett fortsatt öga på sekretet!
  • Mammaresan
    Kynisen skrev 2016-07-07 10:33:26 följande:
    Nu börjar den enormt låååååånga väntan till BIM...... Nån mer som har bim typ 20/7?
    Japp här är en! FlörtDrömmer BIM 20/7 precis som du. Känns roligt när man sitter och räknar ÄL+2, haha, ja det här kommer ta ett tag. Tungan ute
  • Mammaresan
    Kynisen skrev 2016-07-07 12:26:35 följande:

haha ja och hur ska en låta bli att känna efter efter symtom på grav..... håller tummarna för oss  tänker du vänta in bim eller testa innan? jag tror jag ska försöka vänta denna gång för att inte bli så besviken varje negtest. men det beror ju på ifall en får jätte tydliga symptom. men förrförra cykeln var jag hundra på att jag va gravid hade så mycket och tydliga symptom men icke. tycker i dag att det tynger trycker ite nere i livmodern men tror bara jag vill känna liksom  så jag vet inte hur jag gör nu. hur tänker du?

Hehe försöker verkligen att vare sig tänka eller känna allt för mycket just nu. Jag var också helt stensäker att jag var gravid förra cykeln! Så den här gången spelar det ingen roll hur jag mår för jag hade verkligen alla möjliga symtom och känningar jag aldrig haft innan mensen den gången. Så även om jag ligger och spyr innan BIM så kommer jag tro att kroppen har väl fått någon knäpp denna cykel också. Hahaha! XD

Jag testade också mycket och tidigt förra cykeln och mådde väldigt dåligt av det då det blev negativt hela tiden. Den här cykeln har jag lovat mig själv att vänta till dag 26 i menscykeln. Så det kommer bli innan BIM men lite mer "lagom" innan BIM därefter testar jag på dag 28 och dag 30 (=BIM) om inte mensen dykt upp. Har inget plus dykt upp på BIM så är det bara att invänta mensen så att säga. På så vis så har jag liksom en begränsning för mig själv så det inte eskalerar iväg som sist. Dag 26 är ÄL+11 för mig så det blir 4 dagar innan BIM. Det är lite närmare åtminstone! Bara 9 dagar kvar nu, haha. ;)
  • Mammaresan
    Guffy78 skrev 2016-07-07 13:30:52 följande:
    Förstår inget. Jag borde vara på ÄL +1 idag. Tester är helt blanka. Har plötsligt fått en världens mensvärk och rosa flytningar direkt efter. Nu har bara lätt ont/ pirrande i livmoder och i ryggen som om någon håller min rygg inte ont direkt utan konstig känsla . Känner inte igen symptom från ÄL +1 utan de symptom brukar jag ha en vecka efter.
    Hur vet du att ÄL redan varit? Jag tänker på att när du fått högsta stegring på ägglossningstesterna innebär det att ett ägg kan släppa mellan 1-3 dygn senare? Det låter nämligen väldigt likt ägglossningssytom (då ägget släpps ut till äggledaren. Den här månaden är det kanske ett nytt symtom för ÄL du har fått helt enkelt! Glad Det kan ju variera från cykel till cykel. Det är nämligen alldeles för tidigt för något ägg att fästa om du är på ÄL+1 så känns mer troligt att det är ÄL idag.
  • Mammaresan
    dstrl skrev 2016-07-07 14:21:03 följande:
    Jag hoppar in här :) Har enligt NC bim den 21:e - det är ju en hel evighet dit...
    dstrl skrev 2016-07-07 14:36:04 följande:
    Ja verkligen. Tur man har en vild 1-åring som får tiden att gå ;P

Japp, I hear you on that one! Tungan ute BIM 20 juli här.. *trummar med fingrarna* Jag sa till partnern idag att idag har faktiskt varit en väldigt lång dag så jag tycker ju faktiskt att jag borde vara på ÄL+3 för imorse var jag på ÄL+2 och i och med att det känns som en lång dag borde ÄL+3 vara på kvällen nu. Hahaha! Det hade gjort att tiden gått dubbelt så fort åtminstone. Flört

Men ja, jag har ju två barn som fyller 5 år (i september) och 2 år (om 10 dagar!). Så jag har ju något att vara uppehållen med om dagarna också. Men man hinner tänka en del ändå. Att ha något annat att lägga fokus på också är nog bra. Jag satsar på träning och utöver det så kör jag på att läsa böcker inom ämnet att bli med barn för att stilla tankarna och suget lite. Drömmer

Kynisen skrev 2016-07-07 14:25:17 följande:
    Låter som en sund plan för att inte testa ihjäl sig, som att det skulle bli plus bara för en testar och testar och stirrar och stirrar på den där nedrans stickan..haha 
    jag tror jag hade äl i tisdags älstickorna har vart starka men inte riktigt fullt utslag nån gång i sen i fredags och är fortfarande det, men flytningar och värk tyder på att det va i tisdags och så tydligt har det inte vart dom två cykler innan denna efter jag tog ut spiralen så börjar undra om jag ens hade äl dom två månaderna. , jag ska inte köpa hem nåt test fören på Bim om inte mensen dykt upp är tanken... hehe men det är ju super svårt. Med mina tidigare greviditeter har jag nog testat när mensen inte kommit när den skulle. två oplanerade och en planerad, då testade vi en gång själva och sen tog jag ett CB äl test hade nog bara sex en gång och blev gravid. nu håller vi på som kaniner hahahaha för att pricka in. är 11 år äldre än den gången så det spelar nog in en del. varit sjuk och tagit mycket mediciner som säkert oxå påverkar neg. äter inget sen vi bestämde oss för bebis så inget som ska kunna påverka en bebis men kanske gjort att äl uteblivit. men det är så frustrerande att det inte tar sig direkt som det gjort tidigare ändå. är en otålig person och vill att allt ska ske direkt när jag bestämt mig för något..hahaha  
    men nu ska jag fokusera på andra saker inte tänka på bebis eller så... haha går jätte bra, igår tvättade jag tyg på vagnar som blivit smutsiga i flytt och i garaget och ställt in dom i trädgårdsboden ist...hahaha har liksom sparat på dom... barnen är 12,10 och 7 år.... sen kollar jag blocket tup i ett för att se om nån bra vagn eller nåt dyker upp.... hopplös!! sambon bara skrattar åt mig men tycker mina barnvagns planer och sånt blir toppen. Så skönt att ha en engagerad sambo att diskutera med. pappan till mina tidigare tre ja han... kan nog säga att jag var ensamstående i ett förhållande. Men nu har jag träffat mannen i mitt liv och allt är såså perfekt, bara liten bebis som fattas :) åj va jag babblar.... behövde nog prata av mig lite i väntan p BIM ;)
    Är din sambo/man engagerad i allt runt i kring?

Det låter klokt att vänta till BIM! Jag plussade på dag 28 i cykeln med båda barnen, en graviditet emellan där som slutade i ett tidigt missfall plussade jag sent på BIM+4 tror jag, vilket förklarade säkerligen sitt också. Jag vet att jag försökte testa med vanliga test på dag 26 i cykeln med då har jag fått negativt så jag tar det med en nypa salt om det är negativt på dag 26 ändå! Har ju inte plussat då tidigare men har alltid haft riktigt tydliga plus på dag 28! Vilket ändå säger en del om hur mycket HCG nivåerna kan öka på bara ett par dagar och ändra om det där negativa testet till ett positivt! Jag hoppas hoppas hoppas verkligen att det är en graviditet på G! Åh! Drömmer Håller tummarna även för dig! Skrattande

Jag älskar att fundera och planera sådant även om en bebis inte ens finns i magen än, haha! Det är så mysigt att fundera, tänka och planera. Rent allmänt då utan att tänka på just när det blir men saker man skulle vilja fixa till eller köpa till är ju jättekul att pilla med. Så att ha sådant som projekt är väl bara bra om det hjälper en att få tankarna på annat än BIM! Tungan ute Vad skönt att du har en så stöttande partner! Jag har också lyckan att ha en sådan vid min sida. Solig Vi pratar en del, han vet vart jag är i cykeln osv, sedan är jag väl den som pratar och har mest funderingar kring hur saker kommer bli, drömmer om när det kommer bli och hur det kommer vara med ett barn till. Jag tror dock att dessa tankar upptar mer av min tid än partnerns för att

1. Allt händer i min kropp just nu och jag är den otåliga.

2. Jag älskar allt som har med att bli med barn, graviditet, förlossning och amning att göra.

Men han är en fin, väldigt närvarande pappa och partner som finns där att luta sig mot och som längtat längre än mig på ett barn till. Flört

• Mammaresan
    Anonym (Andrabarnet17) skrev 2016-07-07 17:03:02 följande:
    Ville ba hoppa in och säga att mina misstankar blev bekräftade idag på bim+2 :)
    Åh, det är verkligen så otroligt härligt att se dem här testen! Stort grattis!! Skrattande
  • Mammaresan
    Guffy78 skrev 2016-07-07 21:28:54 följande:
    Monitor har varit på Max förrigår och igår. Fick utslag på ÄL tester och typiska ÄL värken på cd 8 , tempen har åkt upp direkt och ner till cd 11 då jag fick utslag igen och värsta ÄL värkar med hugg och illamående plus vattniga flytningar på cd 12 , tempen åkte upp sen utslag cd 16 och Max på monitor trots att tempen har varit över coverline, Cd 17 vattnig sekret och ÄL värkar men svaga, tappen öppen igen. Idag tappen stängd men kom mensvärk som är annorlunda än ÄL värk som när man har Mens fast kraftigare i omgångar. Du kan ha rätt om att ÄL sker idag istället och jag hoppas på det men tempen är konstig. Nu är den hög på morgon men låg på kvällen tvärtemot vad det brukar vara. Dum som jag är gjorde gravsticka till monitor utan att sätta i monitor och där var det 2 streck, CB plus jag litar inte på men där är svag plus och testlagrets svag rosa streck med. Jag kan ske hade 2 ÄL och nu är rädd för utomkveds. Man börjar måla fan på väggen ju. Detta är bara teori.
    Ja, det kan mycket väl vara två ägglossningar som du misstänker men låter verkligen väldigt konstigt att du får ett positivt graviditetstest? Varför tror du på utomkveds? Utomkveds borde du inte kunna känna av om ägget fäste bara för några dagar sedan. Det brukar ta flera veckor efter ägget har fäst sig innan man får sådan smärtor och blödningar som beror på det. Men ja, det låter högst märkligt! Håll koll på graviditetstesterna och blir dem positiva och starkare så ring barnmorskan. Hoppas du får klarhet snart! Det måste vara jätte frustrerande med positiva gravtest på köpet!?
    Anonym (Andrabarnet17) skrev 2016-07-07 21:47:59 följande:
    Tack så mycket! Gick väldigt fort då jag fick tillbaka mensen efter pstav i april och vi började försöka i juni!! Första dottern tog 1 år

Så skönt att det inte tog lika lång tid för er den här gången! Solig

Sobika skrev 2016-07-07 22:02:17 följande:
    Är också på äl+6 idag. Känner igen det där med att vissa runt en pratar om att syskon borde komma och att sonen är sååå snäll så syskon måste bli till när som helst! Det är inte så lång tid kvar nu ändå till att testa, heja heja!
    SamsonS skrev 2016-07-07 21:51:41 följande:
    En riktig skitdag har det varit idag! Bara känt mig ledsen och värdelös och tänkt att det aldrig kommer bli ett syskon till vår dotter. Är på äl +6 idag och tiden verkligen sniglar sig fram. Vet inte om vi lyckades få till det ordentligt detta försöket heller pga campingsemester. Känner att jag för stunden har svårt att glädjas åt de i vår omgivning som är gravida. Inte gör det ju saken lättare heller när folk ofta kommenterar att det är väl dags för syskon snart eller liknande. Lust och kräkas åt det och bara skrika åt dem. Fy vilket deppigt inlägg, men nu fick jag ur mig lite iallafall!

Stor kram Sobika! Hjärta Vad jobbigt för er båda att folk tjatar om syskon... tror inte andra tänker på det alls utan försöker nog mest vara lustiga.. och väldigt nyfikna. Men det är såklart påfrestande att höra ändå. Vissa dagar ÄR skit! Ni är i alla fall 4 härliga dagar före mig i väntan! Flört När ska ni testa?

• Mammaresan
    Kynisen skrev 2016-07-07 22:10:34 följande:
    Det låter klokt att vänta till BIM! Jag plussade på dag 28 i cykeln med båda barnen, en graviditet emellan där som slutade i ett tidigt missfall plussade jag sent på BIM+4 tror jag, vilket förklarade säkerligen sitt också. Jag vet att jag försökte testa med vanliga test på dag 26 i cykeln med då har jag fått negativt så jag tar det med en nypa salt om det är negativt på dag 26 ändå! Har ju inte plussat då tidigare men har alltid haft riktigt tydliga plus på dag 28! Vilket ändå säger en del om hur mycket HCG nivåerna kan öka på bara ett par dagar och ändra om det där negativa testet till ett positivt! Jag hoppas hoppas hoppas verkligen att det är en graviditet på G! Åh! Håller tummarna även för dig!
    Jag älskar att fundera och planera sådant även om en bebis inte ens finns i magen än, haha! Det är så mysigt att fundera, tänka och planera. Rent allmänt då utan att tänka på just när det blir men saker man skulle vilja fixa till eller köpa till är ju jättekul att pilla med. Så att ha sådant som projekt är väl bara bra om det hjälper en att få tankarna på annat än BIM! Vad skönt att du har en så stöttande partner! Jag har också lyckan att ha en sådan vid min sida. Vi pratar en del, han vet vart jag är i cykeln osv, sedan är jag väl den som pratar och har mest funderingar kring hur saker kommer bli, drömmer om när det kommer bli och hur det kommer vara med ett barn till. Jag tror dock att dessa tankar upptar mer av min tid än partnerns för att

1. Allt händer i min kropp just nu och jag är den otåliga.

2. Jag älskar allt som har med att bli med barn, graviditet, förlossning och amning att göra.
    Men han är en fin, väldigt närvarande pappa och partner som finns där att luta sig mot och som längtat längre än mig på ett barn till.
    [/quote]

Då har vi båda lyckats hitta varsin riktig goding till man, som en kan luta sig mot och stöttar och finns där i vått och torrt :)
    Haha jag e oxå den otåliga :) å jag älskar att vara gravid och amma och ha bebis överhuvudtaget är det bästa som finns <3 har ju en 12 åring tjej med adhd, utåtagerande och förpubertal och haft två väldigt jobbiga år med skola och sin pappa.... Börjar ordna sig lite nu som tur är. Det är väldigt tufft och tar på krafterna men alla tre barnen tjatar om ett lilla syskon så det känns ändå så bra och rätt trots allt jobbiga.
    Så här är vi 5 som lääängtar fast barnen vet ju inte att vi försöker så klart :)

Låter som två tuffa år för både er och 12 åringen! Men skönt att det börjar ordna sig i alla fall. Det är svårt nog runt den åldern med allt som händer i både kroppen men också mentalt och i skolan.

Åh, då är du som jag då! Hahaha. Skrattande Graviditeten åh det är bland det bästa som finns! Även om jag har haft symtom lite här och var under mina graviditeter har jag rent mentalt aldrig mått så bra som när jag varit gravid. Och ja amning är en passion precis som att föda barn, skulle kunna föda en hel hög. Hahaha! Flört Ja, det är ganska kul när vi pratat om att skaffa en till bebis till familjen, snart 5 åringen vill gärna att vi ska skaffa en bebis. Väldigt gulligt! Solig Minstingen är helt galen i bebisar och vill trösta varje en hon ser och bli väldigt upprörd att inte folk stannar så hon kan ta hand om bebisen, haha. Drömmer Fast hon fyller 2 år så hon förstår ju inte alls vad det skulle innebära med en bebis i familjen. 5 åringen har nog lite bättre koll då han varit med om när lillasyster föddes och hennes bebistid. Men inför en kommande bebis så kan han visa ett helt annat intresse än vad han kunde när han var strax under 3 år när lillasyster kom. Det skulle vara väldigt fint att se!

• Mammaresan
    Sobika skrev 2016-07-07 22:31:53 följande:
    Mammaresan: ja det är klart :) jag har tänkt testa på tisdag, mest för att jag fick reda på förra graviditeten på en tisdag haha. Annars ska jag försöka vänta till bim på fredagen :) har du tänkt ut när du ska testa?
    Här blir det på lördag. Solig  9 dagar kvar. Flört ÄL+11 (dag 26 i cykeln) då så fortfarande tidigt men åtminstone lite närmare BIM än när jag testade förra cykeln. Tungan ute
Svar på tråden Bim Juli 2016