Inlägg från: Mammaresan |Visa alla inlägg
  • Mammaresan

Bim Juli 2016

DevilsDaughter skrev 2016-07-01 14:49:58 följande:
    corran: Samma här, känner lite aktivitet från livmodern.. Tiden går extremt sakta när man väntar på att bli gravid, och när man väntar på att föda, haha

cfmilla: Sett flera här som fått tempdip och sen har den vänt uppåt igen. Så behöver inte alls vara så. Brukar du få mens på ÄL+14? hur myckt dippade tempen. Jag ligger ganska stadigt på 36,9, precis börjat med å tempa.

mammaresan: Efter att ha haft koll på älsekretet en del har jag märkt att det kan skilja sig väldigt mycket från månad till månad.. Men det kan nog variera lite från dag till dag innan ÄL hur pass trådigt det är.
    Ja, jag tror dock jag har fått svampinfektion vilket tyvärr gör sekretet svårare att tolka.. Obestämd Men bara för att jag skrev här så kollade jag efter jag skrivit och då upptäckte jag lite trådaktigt sekret igen men är fortfarande en bit kvar till det där sekret man VET betyder INSEMINERA MIG. Hahaha! Flört
    Deni81 skrev 2016-07-01 15:42:01 följande:
    ÄL+5 eller 6 här. Känner absolut ingenting. Inte svullna bröst, ingen molvärk, lite illamående kanske men det brukar jag ha mellan ÄL och mens. Så nä... Har nog inte hänt något denna gång :(
    Ta inte det som något dåligt tecken alls utan njut av att du inte mår dåligt! När jag väl varit gravid har jag inte haft några märkbara känningar så symtom säger inte så mycket egentligen. Tungan ute Första gången jag mådde helt pyton då var jag inte alls gravid istället, haha. Så ja, det är som roulett det där..

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Mammaresan
    Deni81 skrev 2016-07-01 16:18:24 följande:
    Jo så är det ju, man behöver inte känna av något :)
    Jag brukar ha trådaktig flytning i flera dagar innan ÄL. Sen brukar det avta, ÄL inträffar och då brukar vi ha sex på ÄL men inte dagarna efter av någon anledning. Kanske blir för utmattande ;) Bm sa att man ska ligga mer dagarna efter än innan vilket känns helt skumt...
    Det låter inte särskilt rätt..? Eller kanske tänkte BM på att man ska ha sex efter de riktigt trådaktiga flytningarna? För det stämmer att dagen efter då de trådaktiga slutar så är ägglossningen men man har störst chans att bli gravid dagen innan ägglossning. Men kan nog vara bra att ha sex någon dag efter också ifall man tolkat fel med någon dag. Glad
    DevilsDaughter skrev 2016-07-01 16:29:54 följande:
    Deni: Tror inte alls på det din BM sa.. Innan bättre än efter!

EL: järnsmak låter ju lovande!

mammaresan: Glöm inte att ha sex regelbundet ändå för att inte missa helt om inte rätta sekretet dyker upp. Om jag nu hade någon ägglossning denna månaden så hade jag inget sekret över huvud taget. 
    Ja men absolut! Hade tänkt ha sex ändå. Varje 2-3 dagar blir nog bra och kanske oftare när jag är på självaste ägglossningsdagarna 14-16. Tänkte ha sex även på dag 13 så tror vi täcker upp ganska väl. Solig När du kollar sekretet känner du inne i slidan då? Vissa cykler är det ju mer sekret än andra och denna cykel har det varit mindre sekret även för mig men har jag känt några gånger per dag och även innanför har det varit lättare att upptäcka sekretet. Vilken tid på dygnet man kollar är också viktigt för huruvida man upptäcker sekret eller inte, kvällarna är bättre.

• Mammaresan
    hoppfullsnart40 skrev 2016-07-01 19:03:03 följande:
    ÄL+8 idag och tempen dippade imorse. Och nu tycker jag att det bränner i brösten och molvärk i tjejmagen. Men det är väl vara inbillning. Hoppas hoppas så på ett plus på denna månaden :)
    Jag tog tempen när jag försökte bli gravid med vårt andra barn och min temp dippade också runt dag 8-10 efter ägglossning. Jag var gravid så ja det där med tempen är lite osäkert! Det är ju mycket som kan påverka tempen som t.ex. sjukdom, hur länge man sovit, sömnkvalité osv. Speciellt om man inte har ett konsekvent sömnmönster under de dagar man tempar. Solig

• Mammaresan
    adnils skrev 2016-07-01 21:00:16 följande:
    Bim +3 idag. Planerar att ta ett test imorgon men är rädd för att det ska vara negativt. Har kännt som menssmärta i magen hela dagen o ibland har det kännts som det "runnit till" o jag har varit helt säker på att nu kom mensen, men inte. Någon som haft liknande?
    För mig rann det också till så där, jag fick mensen på dag 31 i den cykeln så det var jobbigt! Var sjukt skengravid också men jag hoppas hoppas att det är annorlunda för dig! För det är ju vanligt vid graviditet ökade flytningar och känslan du beskriver. Glad
    Myran92 skrev 2016-07-01 21:06:08 följande:
    Jag var tvungen att testa digitalt nu på kvällen och få ett test som var mer svart på vitt! ???? Tack för era gratulationer, känns helt otroligt och nervöst!
    Vad härligt att se det svart på vitt! Grattis grattis! Hjärta

• Mammaresan
    DevilsDaughter skrev 2016-07-02 08:56:22 följande:

mammaresan: Jag brukar oftast kolla det sekret som kommer på pappret, men är det sparsamt så kollar jag även där inne. Denna månaden hade jag som sagt inget synlligt sekret, kollade inne men det va inget där heller. Var snustorr vid sex.. Så risk finns ju att det inte var ngn ägglossning alls denna månad. Men jag lever på hoppet då jag kände ÄLsmärta iaf. 

Håller tummarna för att det var ägglossning denna månad då så det finns chans för en liten! ^_^
    adnils skrev 2016-07-02 09:44:38 följande:

Herregud!!!!

Jag blödde lite inatt, så tänkte ja nu kommer mensen igång men när jag vakna imorse hade de inte kommit mer.

Tog nyss ett CB test som visade gravid 3+.

Jag är såå glad!! Vi har försökt i mer än ett halvår!

Men åh så så stort grattis!!! :D :D Vilken dag från BIM blev det plus?
  • Mammaresan

Ni som pratar om rikliga flytningar när ni är gravida och innan BIM, har ni koll på hur sekretet/flytningarna sätt ut de gånger ni inte blivit gravida? Det kan vara bra att ha något att jämföra med. Glad Förra cykeln hade jag rikligt med sekret och kände flertalet gånger hur det "rann till" men jag var ju tyvärr inte gravid, men ja jag tog det ju också som ett möjligt symtom tyvärr.. Obestämd Men jag hade inget att jämföra med ifrån tidigare cykler t.ex. då jag inte brukar vara så uppmärksam på sekret/flytningar när det börjar närma sig BIM när vi inte försökt bli gravida då vill säga.

Här fick vi till det igår natt (så mellan dag 11-12 i cykeln), idag är det den 12:e dagen i cykeln så väntar på fler tecken att ägglossningen snart är här. Än så länge är det fertilt sekret men inte så mycket mer än så. Solig Vi har i alla fall haft sex varannan dag hittills och känns väl inte helt orimligt att kanske få till det imorgon också beroende på humör.

• Mammaresan
    DevilsDaughter skrev 2016-07-02 22:08:30 följande:
    Deni: a 3v från befruktning= en vecka över BIM om man har en lutealfas på 14 dagar.

Mammaresan: jag är alltid helt torr som ickegravid veckan innan mensen ska komma. Dett har alltid varit så utan undantag så om jag nu skulle få rikliga flytningar innan BIM så hade jag verkligen trott på graviditet. Men sådant är ju så olia från person till person.
    Mina bröst är jätteömma nu, har varit det hela dan. Men det har hänt förut på sista tiden inna BIM, därför tolkar jag inte så mycket i det. Men när det värker till ordentligt så kan man ju inte låta bli att reflektera ;)
    Okej ja men då har du ju en riktlinje, det är skönt! Här kan det ju uppenbarligen "flyta på" hur mycket det vill och det betyder ju inte ett skvatt. Tungan ute Haha! Ömma bröstvårtor har jag också haft någon enstaka menscykel men det var länge sedan nu. Men ja jag vet ju att det kan vara ett symtom tiden runt och efter ägglossningen. Om jag inte missminner mig dock brukar det vara borta kring BIM här men nä jag minns inte riktigt hur det varit de andra cyklerna med bröstvårtorna och ömhet då det varit så pass sporadiskt det skett. Väldigt random! Jag menar som icke-gravid då.
  • Mammaresan
    Anonym (Mamu) skrev 2016-07-03 19:49:37 följande:
    Hoppar in här i gruppen! Har bim nångång i juli men ingen aning om när.... har en 14 månaders som fortfarande ammar och fick första mensen för 2 veckor sedan, så började tempa då. Men har ingen koll på när nästa äl kan tänkas vara. CD17 idag och inget tecken på äl överhuvudtaget. Otroligt frustrerande att inte ha koll! Har försökt dra ner på amningen men alltid är det nåt som gör det omöjligt, tandsprickning, värmebölja...
    Det kan ta ett tag innan kroppen kommer i balans efter att mensen har kommit tillbaka, ge det lite tid. Glad Efter jag fick mensen (ammar också, hon fyller 2 år om 2 veckor) så hade jag en cykel på hela 45 dagar... Efter den andra mensen började menstruationen bli mer regelbunden igen däremot! Jag fick tillbaks mensen när minsta var 13 månader. Så det har inte bara med amningsfrekvens att göra utan att kroppen behöver tid oavsett. Hoppas din kropp hittar balans snart och att både ägglossning och mens kommer igång som det ska i kommande cykler. Solig
  • Mammaresan

Här har jag haft stenkoll på sekretet och såg riktigt utdragbart sekret igår kväll och i morse, som äggvita vilket indikerar på peak-day (sekrets om i så fall har varit mest aktivt under natten till idag). Det borde innebära att jag har ägglossning idag, att ägget snart släpper. Nu när jag kollar sekretet på kvällen så är det i princip torrt och inte längre trådaktigt. Vi hade sex i fredags och kommer ha sex ikväll igen. Men det är dag 13 i menscykeln idag så jag kommer fortsätta observera sekretet för att se att det passerar tre dagar med helt torrt sekret! Var länge sedan jag hade en "tidig" ägglossning så får se om det inte dyker upp fertilt sekret igen!

• Mammaresan
    Guffy78 skrev 2016-07-03 22:14:32 följande:
    Är det någon mer än jag som bli extremt kissnödig runt ÄL och när blir ni i så fall direkt före ÄL eller precis efter?
    Jag vet inte vad grejen är men jag har känt mig väldigt kissenödig sedan mitten på förra cykeln, hahaha. Tungan ute Jag pinkar ju titt som tätt men antar att jag dricker väldigt mycket nu när det är varmt. Så svaret är ju tekniskt sätt ja men ändå inte då jag inte kan utesluta att det beror på något annat just nu. Var mindre efter mensen och sen har det börjat bli mer igen.  Brukar du ha så varje cykel?
    DevilsDaughter skrev 2016-07-03 21:12:29 följande:
    Karitziana: Vad tråkigt :( Hoppas på att lyckan är med dig till nästa försök istället :)

mammaresan: Låter som ypperligt tillfälle att ha sex ikväll då ;) Jag har alltid sen och tidig ägglossning varannan gång. Denna gång två tidiga på raken (om nu ÄL skedde alls) vilket aldrig har hänt förut. 
    Ja men precis, det blir en bra dag att ha sex oavsett om ägglossningen är idag eller om två dagar. Flört Får se till att komma till sängs nu bara så det inte blir en så sen natt bara! Behöver få sömnen. Tungan ute

Svar på tråden Bim Juli 2016