Inlägg från: Anonym (Alexandra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alexandra)

Bim Juli 2016

Deni81 skrev 2016-07-06 16:39:09 följande:

Det var en fin historia! Att ni först fick göra ivf och att det sen gick av sig självt. Känns ju som det oftare är tvärtom!

Ja vi har gjort utredning och allt ser bra ut förutom en liten myom på livmodern. Det ska inte kunna påverka eventuell graviditet enligt gynekologen men jag är ytterst tveksam. Förstår inte varför det ska ta så lång tid annars? Jag har bara några år på mig att få mina två barn också så just nu ser det nattsvart ut i mina tankar. Till vintern får vi försöka med ivf, jag hoppas verkligen att förhållandet håller så länge, han har inte bråttom. Jag har väldigt bråttom, vill ju bli gravid innan jag fyller 36. Jaja bara att ta av hatten och ha ödmjukhet inför det som sker, se det som ödet eller något. Stor kram tillbaka!

Jag hade också myom på livmodern, men blev ändå gravid två gånger i snabb följd. Gynekologen sa att det beror på var myomet sitter bla. När jag var på kontroll efter mitt sena missfall, var myomet plötsligt borta. Jag är redan 36, hoppas innerligt att det inte är för sent. Försöker tänka på solskenshistorier bland mina vänner och bekanta. Ett par som fick veta att de inte kunde få barn på naturlig väg, men blev trots det gravida plötsligt efter 7 år.
  • Anonym (Alexandra)
    Deni81 skrev 2016-07-06 18:59:20 följande:

Ja det sa de till mig också, att det beror på var det sitter. Det ska inte vara några problem med det läget det har och att det är så litet. Och när man blir gravid ska det sluta växa och kan försvinna. Hur många barn har du? Ett barn? Ja det finns fina historier, men jag känner att 7 år till är alldeles för länge, då är jag 42. Att få första barnet vid 42... Nä, då blir jag en gammal mamma. Är 35 nu och kan verkligen inte tänka mig ett plus, som att det är som att vinna på en trisslott typ. Så känns det. Det gör man inte ofta, inte över 25 kronor.

Om du redan har fått barn så tror jag absolut att du kan bli gravid igen, det har ju din kropp bevisat att den kan Kram

Jag har två äldre barn sen tidigare, med mitt ex. Var 20 -25 då. Är rädd att det är för sent nu Min sambo har inga barn. Ja, 7 år är väldigt länge, kanske för länge för oss två, men jag tänker mer på att rätt som det är så kan det faktiskt hända! Efter åtskilliga negativa test så kan det plötsligt, från en dag till en annan, plötsligt bli positivt! Måste tänka så, för mitt hopp blir mindre och mindre för varje negativt test och varje mens. Har svårt att föreställa mig ett plus öht i framtiden. Jag har blivit mer negativt inställd efter missfallen också, tar inget för givet längre... Jag håller tummarna för oss båda! Många kramar
  • Anonym (Alexandra)
    Rosenblad skrev 2016-07-06 20:40:05 följande:

Några dagar sen jag skrev nu, hoppades då på en graviditet eftersom min mens var sen och fick spökstreck på testet. Dock kom mensen sen och värken kom på dag tre, fattade inget.. Nu har jag dock kommit till den grad att jag gett upp. Har gråtit varje dag sen mensen kom och klarar inte av att se ett barn eller någon gravid. Vänder bort blicken direkt. Så nu ska jag och mannen försöka oss på en utredning, för jag tror något är fel. Och när folk säger att t.om tankarna och stressen kan påverka, ja då är det ju kört för oss för det går inte en dag utan att jag tänker på det. Räknar ner dagarna tills vi kan försöka igen och sen när vi väl är där känner mannen prestationsångest så vi kan aldrig få till det tillräckligt endå så det känns omöjligt. Och det gör inte saken bättre att jag gråter varje dag och han får trösta mig och sen får han pressen på sig att försöka göra så jag inte gråter månaden därpå. Nä usch.. Vill köra på en utredning direkt! Hade vi haft pengar hade jag gått raka vägen till en ivf mottagning men förhoppningsvis får vi hjälp. Någon mer som snart ger upp eller redan gjort de? :(

Känner igen mig! Klarar inte av att se gravida eller nyfödda bebisar. För tre veckor sen fick min sambos bror barn igen, och det gjorde så fruktansvärt ont att besöka dem... Kunde knappt titta på bebisen, var rädd att börja storgråta. För tårarna brände... Min sambo får lätt prestationsångest om han vet att jag har ägglossning, och att han MÅSTE komma... Det låser sig för honom. Så han har ingen aning om när jag har ägglossning. Lättare så! Vi har försökt så pass länge att vi kan göra utredning, men sambon är inte så pigg på det. Han tycker att det får ta den tid det tar. Lätt för honom att säga, som är yngre än jag, och dessutom inte har samma begränsning som jag som kvinna har...
  • Anonym (Alexandra)
    Deni81 skrev 2016-07-06 21:45:40 följande:

Nä, varför kan de inte engagera sig mer och försöka lägga lite energi och vilja i det hela? Så tänker jag ofta. Det FINNS ju såna män! Som verkligen vill. Jag tror min verkligen vill och skulle bli överlycklig om det blev ett plus, han kanske till och med skulle gråta en skvätt. Men vägen dit är för honom helt obekymrad...

Ja, min sambo vill verkligen! Han grät av glädje när jag plussade första gången. Och när det blev missfall strax därefter blev han hur ledsen som helst. Men lik förbannat så vill han inte söka hjälp ännu...
  • Anonym (Alexandra)
    Deni81 skrev 2016-07-06 22:40:27 följande:

Varför vill han inte söka hjälp? Är det pga rädslan för att runka i en kopp? Eller nåt annat? Att hans spermier ska vara felaktiga? Hur länge hade ni försökt nu?

Flera anledningar, vi blev ju gravida förra året två gånger utan problem. Och han har även gjort sina ex gravida (blev inga barn dock, abort och missfall ). Så han tänker att det är onödigt att söka hjälp redan , då hans spermier uppenbarligen fungerar som de ska. Att runka i en kopp skulle ju också vara förfärligt... särskilt som han tycker det känns onödigt. Vi är på sjunde försöket nu.
  • Anonym (Alexandra)
    Deni81 skrev 2016-07-06 23:39:54 följande:

Ok, så han anser att problemet ligger hos dig då? Eller är han som min kille, oroar sig inte? Du kan göra en utredning själv också, kolla möjligheterna för det. Det kan ju kännas skönt att få det svart på vitt, att inget är fel!

Nej, jag tror inte att han anser att felet ligger hos mig. Utan snarare att han inte oroar sig eller känner sig stressad. Han är bara 30 år, och känner inte att det är någon stress. Jag har faktiskt kollat upp om jag kan göra en utredning själv, men det verkar omöjligt! Även privat
  • Anonym (Alexandra)
    Guffy78 skrev 2016-07-07 13:30:52 följande:

Förstår inget. Jag borde vara på ÄL +1 idag. Tester är helt blanka. Har plötsligt fått en världens mensvärk och rosa flytningar direkt efter. Nu har bara lätt ont/ pirrande i livmoder och i ryggen som om någon håller min rygg inte ont direkt utan konstig känsla . Känner inte igen symptom från ÄL +1 utan de symptom brukar jag ha en vecka efter.

Jag fick något liknande i samband med vad jag tror var min första ägglossning efter missfallet. Fick fruktansvärt ont i magen och ryggen och blodiga, slemmiga flytningar. Vet inte riktigt varför.
  • Anonym (Alexandra)

Var förbi apoteket och köpte ett predictor early. Tänkte testa i morgon när jag vaknar. Är då på bim -5. Blir helt nervös och stirrig bara av att tänka på det, haha

• Anonym (Alexandra)
    copycat skrev 2016-07-07 18:24:55 följande:

Har du fått två positiva graviditetstest? Då är du ju gravid?! Varför tror du mensen kommer?

Tror hon menar ägglossningstest. Att det blev två positiva i rad, och att hon därför inte vet exakt när äl och bim inträffade /inträffar
  • Anonym (Alexandra)
    copycat skrev 2016-07-07 18:56:41 följande:

Men jahaaaa!:) såklart! Fattar ju det när jag läser igen *stupid* :)

Haha, sånt händer mig hela tiden! ????
Svar på tråden Bim Juli 2016