Inlägg från: Anonym (Alexandra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alexandra)

Bim Juli 2016

Maria_87@ skrev 2016-07-02 15:34:37 följande:

Japp nu är de allt lite segt, 1år var ok att vänta men allt efter det har känts jobbigare och jobbigare, speciellt när kompisen blir gravid på första försöket snart ska få sin bebis och jag som längtat länge fortfarande står utan.

Den brukar kunna diffa någon dag +/-. Men jag tog ändå ett test i Morse som var neg så ingen vinst denna gången heller så där dog de hoppet...

Men jag och sambon bestämde över frukosten att vi bokar vi en tid för att kolla om de är något fel, så även om jag är besviken så känns de ändå bra att vi tar tag i att kolla upp det. Misstänker att de inte kryllar av tider på sommaren. Någon som vet typ hur länge man behöver vänta? Jag räknar med en månad eller två med tanke på semester mm.

Fy vad tråkigt! Det är nog lite olika, men när min bästa kompis sökte hjälp så var det åtminstone ett par månaders väntetid. Det var på hösten för två år sedan.
  • Anonym (Alexandra)

ÄL +5 här. Känner lite aktivitet i livmodern och molvärk mot ryggen. Dock så får jag alltid molvärk ca 1 vecka före mens. Drömde i natt att jag plussade, blev jättebesviken när jag vaknade, haha.

• Anonym (Alexandra)
    DevilsDaughter skrev 2016-07-03 23:57:19 följande:

Deni: Tack :))

Känns bra att läsa om er som plussar lite senare.. Jag ska testa imorgon ÄL+8 med testa tidigt-test, har ju redan gjort två negativa test idag (vanliga) men känns som att imorgon är avgörande. Är det negativt då så ställer jag in mig på mens på onsdag.

ÄL + 8 är ju fortfarande väldigt tidigt, så skulle nog inte dra några definitiva slutsatser av negativt test så tidigt. Vilken sorts testa tidigt använder du? Vilken nivå på hcg mäter testet?
  • Anonym (Alexandra)
    happylife skrev 2016-07-04 09:54:34 följande:

Hej alla tjejer!

hoppar in här! BIM troligtvis 14 juli. Varit gravid 2 ggr, ett tidigt MF o en avbruten graviditet i v 18 av medicinska skäl. Detta är första försöket efter aborten.

Tagit 3 försök båda gångerna så hoppas på lika snabbt, eller snabbare

Nu är denna eviga väntan efter äl....

Hej och välkommen! Jag tror jag känner igen dig från någon tråd om att bli gravid igen efter missfall. Visste dock inte att du förlorar tvillingarna, så fruktansvärt, beklagar verkligen! Jag fick ma i vecka 7 förra året och i december missfall i vecka 13. Inget ma den gången, den levde på ul dagen innan... Skulle haft bf i slutet av juni, så känns lite extra tungt nu. Är på 7:e försöket nu, blev gravid direkt de andra gångerna, så rätt frustrerande! Men ger inte upp, jag ska ha mitt plus!
  • Anonym (Alexandra)
    josnos skrev 2016-07-04 12:56:08 följande:

BIM idag :D 11 månader sen vi började försöka, har haft 2 tidiga missfall innan så nu håller vi tummarna att detta lilla frö vill stanna kvar <3

Åh, Grattis! Denna gången stannar det ska du se! ?
  • Anonym (Alexandra)

Skulle vara hjärta och inte frågetecken

• Anonym (Alexandra)
    copycat skrev 2016-07-04 13:58:32 följande:

Tjejer. ÄL+10 idag. Gick upp på morgonen och kissade UTAN att testa (just för att jag inte vill egentligen, är ju så tidigt). Men tro på fan om jag ändå inte får för mig att testa NU? Mitt på dagen? Med att ha hållt mig typ 2 timmar. Hur dum är man? Nåja, uppenbarligen dum. Men hörrni....ja det är sjukt tidigt (plussade svagt med dottern på ÄL+14), men är det bara jag som ser ett ultrasvagt streck? Lägger in originalet plus en som jag trixat med för att ni ska förstå vad jag menar:) snälla titta och hojta om ni tror det är nada, spök, eller om det faktiskt är ett galet tidigt (för å va mig) plus.....

Jag skymtar ett streck på testet längst ner! Hoppas!
  • Anonym (Alexandra)
    DevilsDaughter skrev 2016-07-04 14:29:31 följande:

Skyrocket: du som är testoholic, har du brutit upp test ngn gång? (Eller ngn annan) Läst om de som har gjort det men aldrig gjort det själv. Testade med en stav imorse (testa tidigt 10mlu) men tycker det är ganska svårt att se genom rutan, det skuggas och blänker osv. Så jag öppnade testet och där under va de två streck !?! Teststrecket väldigt svagt men det fanns där! Gick dock inte att se genom rutan? Testade med ett vanligt test också (sticka som mäter 25mlu men de va blankt. Förstår ju att jag har använt testet på ett sätt som det inte ska använadas men man kan ju inte låta bli att undra.

Jag har brutit sönder ett test en gång, men det var av ren ilska och frustration! Det var ett testa tidigt, som mäter hcg redan från 5 mlu, och man kan testa 7 dagar efter äl. Det fanns bara ett streck inuti också.
  • Anonym (Alexandra)
    Guffy78 skrev 2016-07-05 13:16:24 följande:

Jag har problem för enligt Fertility Friend jag har haft ÄL på dag 12 dock monitor visar Max idag på dag 16 trots att jag hade hög temp ??? Hur kommer det sig? Jag tyckte att monitor missade stegring på dag 11 då jag kollade med vanliga stickor och fick utslag inte 100% men starkt närmare natten. Morgonen dag 12 blev det svagare och dag 14 var det helt blankt. Hade typiska ÄL värkar och flytningar då också. Idag är de lotion flytningar imorse och stängd tapp men märkte att tappen är öppen nu?? Vad händer egentligen? Har lätt mensvärk morgon och kväll och lite illamående. Går det att lita på monitor?

Har använt monitor en gång bara. Hade sex den dagen den visade på max och plussade 13 dagar senare. Så den verkade vara pålitlig. Fertily friend och temp har jag dock ingen erfarenhet av alls, så svårt att svara på om de metoderna är mer pålitliga än monitorn.
  • Anonym (Alexandra)

För ett par timmar sen när jag låg och läste i soffan (ja, jag har semester ) så kände jag plötsligt något konstigt, det pirrade till i livmodern, en svag lite brännande känsla. Sen pirrade det till i resten av kroppen, typ samma känsla som när man har "fjärilar i magen ". Efter det har jag haft väldigt svag molvärk.

Svar på tråden Bim Juli 2016