Inlägg från: Anonym (Alexandra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alexandra)

Bim Juli 2016

Konstigt bara att få flytningarna först samma dag, har aldrig hänt tidigare. Men kroppen är konstig.

• Anonym (Alexandra)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-27 13:25:14 följande:

Alexandra: Man kan ha flytningar flera dagar innan ÄL så den behöver inte vara idag. Men om man har sex mest efter ÄLtesterna så är det bra att för säkerhetskull testa lite tidigare så man inte missar. Om det nu skulle vara så att du har ÄLidag så är du fertil till och med imorgon iaf. Närfick ni till det senast?

Vi fick till det senast förra helgen. Försökte i morse, men då var han för trött för att komma, så det räknas inte Jag brukar testa upp till en vecka innan, men denna gång hade jag inga symptom alls, som jag brukar ha, därför jag väntade... Men jag tänkte ta ett nytt test i eftermiddag och i morgon, får se vad det visar. Blir inget sex förrän i morgon oavsett
  • Anonym (Alexandra)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-27 13:27:14 följande:

Ja, kroppen kan va riktigt konstig ibland. jag misstänker att jag fick min ägglossning helt utan flytningar denna gången. Tror inte jag avrit med om det innan. Skulle eg ha ägglossning på onsdag men fick världens ÄLvärk igår och är helt utan flytningar, fattar nada.

Man kan tydligen ha ägglossnings sekretet högre upp i bland, utan att det kommer ner och blir synligt. Ursäkta särskrivningen, men min mobil envisas med att skriva "sekreterare " eller "sekatör " istället :-/ Håller tummarna för dig!
  • Anonym (Alexandra)

Jag tycker tiden runt ägglossning är den absolut värsta! Blir stressad och kan knappt koncentrera mig på jobb eller något alls, förutom att få till det... När ägglossningen väl är över och jag vet att det finns chans att det tagit sig, då känner jag mig lugn och förhoppningsfull. När mensen kommer blir jag väldigt deppig och nedstämd. Men att inte få till det vid ägglossning, det är det värsta och mest frustrerande! Som tur är händer det inte så ofta, men i och med att vi jobbar skift, så har vi inte alltid tillfälle.

• Anonym (Alexandra)
    IA89 skrev 2016-06-27 19:39:07 följande:

Behöver er input tjejer, på en fundering jag har.

Den 2 Maj fick jag en positivt graviditetstest. CB digital där det stod 1-2 veckor.  5 dagar senare började jag blöda och testade samtidigt negativt. Är det inte väldigt ovanligt att dessa test visar falskt positivt? Jag var övertygad om att det var ett "falskt positivt" men börjar nu fundera på om det inte kunde varit ett väldigt tidigt missfall? Såfall skulle jag plussat på äl +8 (är inte det väldigt tidigt?)

Nu är jag nervös inför att testa positivt på BIM 5/7 för att jag inte tror jag kommer tro på det. Har därför bara köpt från billigatester nu, sådana stickor och tänker att jag ska ha utslag på flera av dem innan jag vågar testa digitalt. Men hur sjukt är det inte om det testet jag tog var falskt?!!

Jag är övertygad om att testet visade rätt, men att du fick ett väldigt tidigt missfall. Många missfall inträffar så pass tidigt att man ännu inte hunnit veta att man ens är gravid. Att plussa äl+8 är väldigt tidigt, men inte omöjligt!
  • Anonym (Alexandra)
    Mammaresan skrev 2016-06-27 23:28:35 följande:

Jag känner nog inte så mycket press när det kommer till att just ha sex men vi ses ju dagligen och väldigt mycket nu under sommaren jag och partnern så det underlättar. Men kvällarna har vi i princip alltid för oss själva när barnen somnat om vi inte planerar annat. Sedan kanske man inte alltid är sugen på sex men sex kan ju vara både en lång eller kort akt beroende på vad man känner för just den dagen.

Men det är intressant hur olika det är! När det börjar närma sig ÄL känner jag att "jag bara är", det enda jag kan göra är att hålla koll och ha sex. Medan mellan ÄL och BIM då måste jag vänta... bara vänta och kan inte göra någonting alls. Väntan och tålamod är inte riktigt min grej, hahaha! Och jag har ändå två barn, men tålamodet med barnen är en helt annan grej. En graviditet och huruvida den är existerande kan jag övertänka några hundra gånger om tills BIM. 

Vad skönt att du kan slappna av kring ägglossning! Ja, det är intressant hur olika man är Jag tycker som sagt det är väldigt stressigt, att se till att få till det vid rätt tidpunkt osv osv. . men efter en lyckad ägglossning och fram till bim, då känner jag att jag kan slappna av, för jag gjort vad jag kan...
  • Anonym (Alexandra)
    Mammaresan skrev 2016-06-27 23:41:17 följande:

När jag läser här om alla olik symtom både runt ägglossning, precis efter och precis innan mens kan jag tänka tillbaka hur det brukar vara för mig runt den tiden. Jag kan faktiskt komma fram till att det har känts väldigt olika från cykel till cykel och det är ändå ganska intressant observation när jag tänker på det! Då har vi inte försökt bli gravida och jag har inte reflekterat över det alls vid tidpunkten men så här när jag tittar tillbaka och ser på det i sin helhet kan jag se mer "klart".

Jag har haft allt från ägglossningar med jätte tydliga känningar till inte ett enda tecken av stickningar/dragningar/kramper. Jag har haft perioder mellan ÄL och BIM med jääätte ömma bröstvårtor och de flesta andra inte alls ömma. Det är ganska intressant och jag undrar vad det är som gör att man har olika symtom vid olika cykler? Vad är det som triggar igång att det blir så olika från cykel till cykel? Det är ju mer intressant kan jag tycka att observera cykler då man inte tänkt så mycket som man ofta gör när man försöker bli gravid. Det är verkligen jätte olika och jag antar att det inte finns några tydliga tecken på en graviditet innan BIM förrän ett plus dyker upp på stickan. Bara tankar som dök upp.

Ja, det är intressant faktiskt! Tänker att det kanske är som graviditeter, ingen är den andra lik... Mina graviditeter har jag allt från inte kännt av minsta lilla förrän jag kände rörelser i vecka 18, till att må skitilla, kräkas dagligen, utmattad, extremt ömma bröst osv. Ägglossningar har jag inte märkt att jag kännt av förrän efter 30. Men även det är konstigt, för några år sedan körde vi säkra perioder, just eftersom jag var så säker på min kropp... Hade sex EN gång ca en vecka efter ägglossningsflytningar och känningar. Blev gravid ändå!
  • Anonym (Alexandra)

Glad gubbe på ägglossningstestet i dag!! Nu kommer sambon snart hem, hoppas han är med på noterna!

• Anonym (Alexandra)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-28 20:26:06 följande:

Alexandra: Åh va bra! Då hade du ju inte haft ÄL! Lycka till!

Tack!   Nä, bara kortare tid än vanligt med äl-flytningar.  Och lite sparsammare.  Men det kan säkert vara olika från månad till månad.   Vi hade sex i går kväll, samma dag som positivt test,  och det får räcka den här gången.  I morse var vi för trötta, och i kväll ses vi inte ens...   Förra månaden hade jag ägglossning  en onsdag, och hade sex varenda dag under en vecka  från lördagen innan, och till och med lördagen efter.  Men inte tog det sig för det...
    Chansen finns i alla fall i och med att vi prickade in ägglossningen, och det är jag otroligt glad och lättad över! 
    Anonym (EL) skrev 2016-06-28 20:42:16 följande:
    Åh, skönt att ägglossningen inte vart än

Ja, verkligen!   Hade grämt mig något otroligt om jag missat ägglossningen, det känns som att varje ägglossning är oerhört värdefull!   
  • Anonym (Alexandra)
    Dalkullan92 skrev 2016-06-29 10:59:57 följande:

Hoppar in här på heltid nu :) Fick mensen tidigare. I måndags. Så har bim den 22-24 juli nu och Äl runt 13-15 juli. Ska köpa clearblue dubbel hormon indikator den här månaden :)

Hoppas på en april bäbis nu :D

Vad använder ni för metod för att pricka ägglossning??

Jag använder appen P Tracker  (Superbra!  Lätt att ha koll på mens, fertila perioder, ägglossning, sex, symptom osv från månad till månad),   och jag kompletterar med ägglossningstest från CB nästan varje månad. 
Svar på tråden Bim Juli 2016