Inlägg från: Ettanvändarnamningenannanhar |Visa alla inlägg
  • Ettanvändarnamningenannanhar

BF Februari 2017

Härligt, grattis! :)

MammanAngelica skrev 2016-08-10 16:04:13 följande:

KUB avklarat med låga siffror :) bf-datumet har inte ändrat sig efter mina uträkningar trots två ul så 17/2 ska det va dags :)

Välkommen! Jag förstår verkligen att det kommer bli psykiskt påfrestande den här gången, det måste ha varit en riktig mardröm för er! Försök komma ihåg att detta är en ny graviditet med nya förutsättningar. Jag vet att det är lätt att säga men svårt att göra..

HKC skrev 2016-08-10 17:57:32 följande:

Hej!

Jag är ny här, bf 26 februari men har inte gjort ul än så det kanske flyttas till mars.... Väntar mitt tredje barn, har sedan tidigare tvillingflickor födda september -14, min ena dotter dog när de var nästan fyra månader pga omogna lungor pga tidigt född och extremt tillväxthämad, så kommer of ha en psykisk jobbig graviditet denna gång om det nu finns nån därinne.

Jag skulle gärna gå med i fbgrupp om det finns någon hemlig? Jag vill inte att det ska synas än på fb då vi inte har berättat förutom för våra närmaste ännu.

Så roligt, grattis! Med första barnet kollade vi inte, den här gången (8 år senare och annan man) valde vi att kolla. Jag ångrade mig direkt jag gick ut från sjukhuset! Väntar på provsvaret nu och det är en väldigt nervös väntan för både mig och blivande pappan. Känner man att det inte spelar någon roll om det skulle vara lite kromosomfel så kan man hoppa över det tycker jag. Det spelar väl egentligen inte så stor roll för oss heller men det kändes "viktigare att veta" den här gången. Kan inte riktigt förklara varför..

dahla78 skrev 2016-08-12 10:13:39 följande:

Hej vi har fyra barn men väntar vårat första biologiska. Känns lite overkligt efter alla år.

Nu undrar jag om hur ni tänker runt Kub ? Var det självklart för alla att göra det?

Jag är inte rätt person att svara, jag är orolig för allting just nu ;)

1900920802 skrev 2016-08-12 15:42:10 följande:

Är i v 13+2 idag. Jag provade lyssna på hjärtljuden redan i v 11 med en doppler hemma och hörde hjärtljuden, lyssnade även för 2 dar sen å de hördes ännu tydligare nu.Undrar om det är någon mer som testat med doppler än? Och mår bebisen bra om om man hört ljuden slå? Även fast jag hört hjärtljuden (som låg på ca 160-170) så sitter jag å inbillar mig att den kanske inte lever. Är orolig inför RUL.. nån mer som är de?

Jag vill också snabbspola! Fast direkt bebisen är född börjar ju en helt annan sorts oro så det är nog bara att vänja sig, haha ;)

halfmoon skrev 2016-08-12 18:02:10 följande:

Jag är orosmonster nr 1. Har lyssnat med doppler då och då sen vecka 11, är i v 16 nu. Oroar mig som satan för RUL, lite orolig att bebisen ska dö innan dess men allra mest för att den ska vara allvarligt sjuk. Försöker att bara tillåta mig att vara orolig och är rätt lugn i det. Inte stressa upp mig över oron. Hade helst snabbspolat graviditeten fram till efter förlossningen när man har ett levande friskt barn.

Bebisens hjärta låter som en liten häst som galopperar ;)

1900920802 skrev 2016-08-13 13:13:35 följande:

Vad spännande! Hur högt låg hjärtljuden på ungefär? :) du får skriva sen om de var en eller två :D

Även fast man hört hjärtljuden, visst borde man kunna vara 100 på att de är bebisens hjärta? Ens eget kan ju inte gå i 170 i vilopuls!!!

Usch stackare! Hoppas du blir bra snart!

stor grön drake skrev 2016-08-13 18:16:54 följande:

Välkomna alla nya!

Jag har migrän hade igår med. Gynakuten har godkänt min medicin efter att jag i början av graviditeten måste uppsöka vårdjouren för mitt huvud gick i bitar, jag hade så ont att jag inte kunde sova, och somnade jag så vaknade jag med lika illa fortfarande. Dagens, eller egentligen gårdagens, anfall är synnerligen envist. Jag gillar eg inte att ta min medicin, men alternativet som Gynakuten skrev ut var panacod och det vill jag verkligen inte ta

Men blodsockret borde ju vara stabilt och bra när du går därifrån :) Däremot är det ju äckligt som satan! Men ta med en macka eller något att äta när du går därifrån, för man är ju verkligen sugen på mat då efter det sliskiga!

Jag gjorde tidig glykosbelastning i förra veckan för vi har diabetes i släkten. Mådde bra när jag gick förutom att jag var sugen på riktig mat kch något salt ;)

stor grön drake skrev 2016-08-14 04:55:16 följande:

Tack för omtanken jag mår mycket bättre idag.

På tisdag ska jag på glukosbelastning, och direkt efter det ska jag på föräldramöte till skolan inför skolstarten på onsdag, min son börjar 1:an och vi ska ha möte med BUP, rektor, lärare mfl. Jag undrar lite hug det ska gå... jag är inte direkt charmig när mitt blodsocker är i olag

80 på 30 sek blir ca 160 på en minut ;)

1900920802 skrev 2016-08-14 11:46:18 följande:

Jaha, 80 slag är ju ditt egna.. bebisens ligger på ca 140-170 något . Eller menade du att ditt var 80 ? Lätt å missförstå när man skriver :D

Svar på tråden BF Februari 2017