Inlägg från: Ettanvändarnamningenannanhar |Visa alla inlägg
  • Ettanvändarnamningenannanhar

BF Februari 2017

Grattis! Så skönt att det gick bra ändå, tänk vilken tur att kejsarsnitt finns som alternativ när de små måste ut fort! Hoppas du återhämtar dig bra

Fia 28 skrev 2017-02-15 14:52:35 följande:

Det gick lite för långsamt, så det hela slutade med kejsarsnitt då plutten blev stressad o jag dessutom fått feber. Men vi mår båda bra.

Skönt att höra! Och jag håller med, betydligt hellre ett ärr på magen <3

Fia 28 skrev 2017-02-15 23:06:58 följande:

Jo precis. Jag är sjukt imponerad va snabba och proffsiga teamet var. Hann inte alls bli nervös. Hellre ett ärr på magen än riskera att det gått illa med bebisen. Känner mej inte speciellt mörbultad heller och det gick bra att komma upp på benen ikväll.

Grattis! Så härligt att du fick en fin upplevelse den här gången och att du återhämtat dig så bra! :)

Eldderflowerblossom skrev 2017-02-17 07:32:45 följande:

Vår dotter är snart tre veckor. Hon föddes med planerat snitt i v 38+6 och allt har gått hur bra som helst. Planerat snitt var en häftig upplevelse. Jag som är lite ängslig av mig kände mig helt trygg och väl omhändertagen hela tiden och jag har mått jättebra efter. Var uppe och gick samma dag och kunde åka hem efter 48 h. Efter En vecka helt återställd, inget ont alls. Är så glad över denna upplevelse då första förlossningen var katastrof med igångsättning som slutade i katastrofsnitt (gick dock bra med bebisen men jag mådde som om jag blivit överkörd av en lastbil En månad efter)

Jag hoppas du inte följer mitt exempel med ordentliga förvärkar i flera veckor. Man blir ju tokig till slut! Minns lyckan när jag började släppa slemproppen men sen hände det inte mer efter det heller.. Tills vattnet gick ;)

Cecilia13 skrev 2017-02-17 09:25:56 följande:

Igår hade jag återigen regelbunda förvärkar med 10-15 min emellan under större delen av kvällen. Den här gången var det värre än tidigare, höll i sig runt en minut varje gång och gjorde riktigt ont. Fast som vanligt slutar det när man går upp ur soffan och det var inga bekymmer att gå och lägga sig...

Blir så less på det här! Tredje kvällen med så här mkt förvärkar. Är det någon typ av latensfas eller enbart förvärkar som inte påverkar något? Kommer de riktiga värkarna kännas ännu mer än så här?

Stort grattis igen! :)

Gamlamamman skrev 2017-02-20 16:35:50 följande:

Vår tjej kom imorse på bf+2. Vattnet gick vid ett inatt och hon var ute strax innan 8. :)

Så skönt att hon är ute nu. Allt gick bra o vi mår toppen!

Vår bebis vägde strax över 4500 och det gick jättebra så fundera inte för mycket över vikten :)

micjos skrev 2017-02-20 13:57:25 följande:

UL idag och liten väger strax över 3,7 så jag hoppas han dyker upp snart :) en vecka till bf!

Du får chocka kroppen genom att lägga dig och vila, haha ;)

stor grön drake skrev 2017-02-22 19:22:26 följande:

Ja, jag har druckit hallonbladste några veckor, men mest för att de sa att det skulle hjälpa livmodern efteråt när jag väntade sonen, och få gick allt ihop jättefint. Och jag tycker att det är gott ananas ska tydligen vara pinfärsk för någon som helst effekt så vi är i fel världsdel för det

BM tyckte jag skulle ut och promenera, älskade hennes min när sambon frustade fram "vad skulle det göra för skillnad? Hon går ju redan 4km om dan". Har även badat bastu hela graviditeten, och lyft tungt. Har 3 våningar hemma så springer massor i trappor. Typ allt sånt som "ska" sätta igång det hela har jag ju gjort hela tiden, min kropp är van.

Det var snabbt jobbat :) Grattis! :)

Cecilia13 skrev 2017-02-23 19:49:20 följande:

I måndags kväll gav jag upp totalt, gick och la mig tidigt och sa att jag inte tänkte gå upp förrän bebis kommer... Vaknade av två ordentliga värkar och 23.45 gick vattnet!!! Dottern föddes 04.00 :)

Nu sitter jag hemma i soffan och myser med en liten goding!

Ni som fått era bebisar, har erat avslag kommit och gått lite eller har ni blött konstant? Jag blödde ordentligt första tiden, sen har det gått över till bruna flytningar men så idag kom det blod igen. Känns drygt men det är nog normalt va? Ingen konstig lukt och jag mår bra..

Härligt, grattis! :)

Tussilago89 skrev 2017-02-25 05:35:10 följande:

I torsdags kom vår lilla tjej äntligen ut v.39+1 precis som sin storasyster.

Slemproppen gick förra lördagen och sedan hade jag en del förvärkar som kom och gick under veckan. Var inne på förlossningen torsdag 13.00 (öppen 2,5cm) och hon var sedan ute 17.18. En riktig drömförlossning tycker jag såhär i efterhand.

Hoppas ni som går och väntar snart sätter igång. Och i fall de finns de som har en tuff tidigare förlossning med sig i bagaget så vill jag säga att andra inte behöver bli lika tuff. Detta var en helt annan upplevelse för mig.

Vi åkte hem redan fredag förmiddag och myser nu med vår nya skatt och storasyster hemma!

Så bra då är jag lugn och slutar fundera på framfall, haha ;) Jag hade hållit igång rätt bra och lyft vagnen i och ur bilen några gånger för mycket kändes det som. Säkert därför ;)

Gamlamamman skrev 2017-02-25 10:24:33 följande:

Ja! Kommer o går o i olika mängd. Ska vara heeeelt normalt! ;)

Svansjön skrev 2017-02-25 10:29:44 följande:

Jag har så också nu två veckor efter.

Jag blöder extra mycket om jag varit lite för aktiv, gått mycket osv.

Grattis på födelsedagen! :)

micjos skrev 2017-03-01 09:22:14 följande:

Bf+2 idag och ingen bebis. Fyller år idag så hoppas han väntar tills imorgon, även om det skulle vara bästa presenten vill jag att han har en egen dag :) men enorma förvärkar med stark mensvärk i natt nu inget...

Som Superman? Coolt! Haha ;) Min "lille" plutt vägde drygt 4500 men det var inga problem :)

stor grön drake skrev 2017-03-02 13:44:57 följande:

Min lilla som kom i tisdags vägde 4130 och jag tycker han är så pluttig fast eftersom alla de kläder som storebror hade hela första månaden knappt räcker till så är han bevisligen stor.

Han var dock inget problem att föda fram, han hade dessutom ena armen längs med huvudet... busunge

Svar på tråden BF Februari 2017