Inlägg från: Ettanvändarnamningenannanhar |Visa alla inlägg
  • Ettanvändarnamningenannanhar

Jag förstår verkligen din förtvivlan <3 Men jag tycker du ska ha hoppet kvar! Flytta fram dagen för inskrivningen kanske? Ring och prata med dem.. Och sen är det kanske inte tankar du orkar tänka just nu, men hur det än går den här gången så har du faktiskt varit gravid! Första plusset på åtta år! Hur det än går så kan ni bli gravida tillsammans och det är ju helt UNDERBART! Missförstå mig inte nu, jag hoppas av hela mitt hjärta att den lilla är kvar <3 Och jag bölar när jag skriver det här för jag hoppas så att ni kommer att lyckas!

Hanalaya skrev 2016-06-24 00:33:26 följande:

Ville ge ifrån mig ett livstecken. Ni är många som skrivit stödjande ord

Som sagt, igår på vecka 5+1 börjadw jag blöda. Klarrött. Som en mellandag på mens. Missfall tror både jag och IVF-mottagningen

Gårdagen och idag är ett töcken av enorm sorg. Det var vårt första plus. På över åtta år.

Men sedan igår em/kväll har jag inte blött alls. Ingen kraftig smärta heller. Har fått instruktioner om att ta ett nytt graviditetstest på onsdag i nästa vecka. Och höra av mig till IVF-mottagningen. Men samma dag har jag inbokat inskrivning på mvc. Skall man avboka den? Eller gå dit och ta gravtest?

Just nu känner jag att det är väntan som är det fruktansvärda. Som äter upp mitt psyke. Som gör att jag inte kan sova eller ibland inte kan föra rationella samtal. Som gör att jag får regelrätta ångestanfall. Jag vill stoppa i mig lugnande och sömntabletter för att få sova och få hjärnkapacitet att hantera situationen mer rationellt - men eftersom missfallet inte är fastställt har jag svårt att tro att jag får klartecken att ta dessa mediciner.

Jag skulle behöva besked som inte lämnar frågetecken. - är det dags att sörja eller att tända det lilla hoppets fackla?

Oj jag förstår att du är rädd för att få så ont igen! Själv fattade jag nog inte att det var foglossning sist, tyckte knappt jag hade någon utan bara "lite ont i ryggen" men det är ju exakt samma känsla som nu, om än lindrigare... Jag har ett barn sedan tidigare :)

BjörkW skrev 2016-06-26 08:44:20 följande:

Hej. Har precis börjat läsa tråden och gick tillbaka lite. Jag började känna mina foglossningar i v 10 sist, kunde inte gå i v 16. Sen satt jag i rullstol resten av graviditeten. Kan väl säga att jag är en smula livrädd för att få samma igen ;) 

Är i v 7+3 idag om man ska tro på senaste mensen, och jag började känna av dom i början på veckan. Inte så det hindrar mig men ont gör det när jag stått upp länge. 

Är det första barnet? :)

Jag mår också illa efter jag ätit, om jag ätit lite för mycket eller något jag egentligen inte var så sugen på. Det brukar inte hända på samma sätt när jag är "ogravid". Fortsätter hålla tummarna för dig!

Hanalaya skrev 2016-06-26 05:22:24 följande:

...bra att råka trycka på skicka innan man är klar..

Idag tog jag ett nytt gravtest, på vecka 5+5. Då visade det Gravid 3+

Jag vet att man ofta får plus även efter missfall. Men det verkar ju iaf vara en ökning av hcg jämfört med förra testet. Så det kanske finns lite hopp ändå.

Jag har fortfarande få symptom, förutom att det moler i livmodern och ibland drar och spänner. Men inte ont. Jag är extremt labil, kissar ofta. Och trött. Men de tre sistnämnda "symptomen" kan ju likaväl vara stressrelaterade.

Sedan har jag några konstiga symptom som jag inte vet är gravidrelaterade: jag mår lite illa EFTER att jag har ätit. Och mitt annars enorma sötsug är försvunnet. Har gått ner ett kilo på en vecka utan att ha några intentioner att göra det.

Men inget vanligt illamående och brösten känns helt som vanligt..

Hanalaya skrev 2016-06-26 05:22:24 följande:

...bra att råka trycka på skicka innan man är klar..

Idag tog jag ett nytt gravtest, på vecka 5+5. Då visade det Gravid 3+

Jag vet att man ofta får plus även efter missfall. Men det verkar ju iaf vara en ökning av hcg jämfört med förra testet. Så det kanske finns lite hopp ändå.

Jag har fortfarande få symptom, förutom att det moler i livmodern och ibland drar och spänner. Men inte ont. Jag är extremt labil, kissar ofta. Och trött. Men de tre sistnämnda "symptomen" kan ju likaväl vara stressrelaterade.

Sedan har jag några konstiga symptom som jag inte vet är gravidrelaterade: jag mår lite illa EFTER att jag har ätit. Och mitt annars enorma sötsug är försvunnet. Har gått ner ett kilo på en vecka utan att ha några intentioner att göra det.

Men inget vanligt illamående och brösten känns helt som vanligt..

Oja, känner igen mig helt klart ;) Känslan i brösten är min "livlina" när jag får för mig att jag drömt allt ;)

Evypevy skrev 2016-06-26 00:34:04 följande:

Hej! Jag är ny i den här tråden och jag är sååå glad i att vara med i ett forum för" gravida" och inte "svårt att bli gravid" som jag var tidigare, det tog 1 år nästan på pricken att plussa :)

Min fråga är, (jag är supernojig nu när jag äntligen är gravid eftersom det tog så lång tid) är jag nästan den enda som inte har så mycket symptom? Jag har haft lite typ mensvärk som gått över de senaste dagarna, och jag är sjukt ömma bröst! Dem gör så ont och är så tunga och stora, men inte det här illamåendet som de flesta beskriver känner jag ingenting utav? Jag vill nästan få illamående för att mer veta att det är "på riktigt", haha. Upplever mig inte tröttare än vanligt, men jag kan äntligen somna studs när jag väl lägger mig, förr fick jag ligga i flera timmar och vrida och vända på mig innan jag somna.

Är i gravidvecka 7 (6+0) om man räknar efter senaste mensens första dag. Är det någon som känner igen sig? :)

Åt du den i sängen innan du klev upp? Det är mitt tips annars ;)

Applerose skrev 2016-06-27 08:29:38 följande:

Någon som har något smart tips för morgonillamående? Fy alltså!!

Har försökt med skorpa men hjälper inte så mycket. Är kanske bara att bita ihop!

Jag håller tummarna!

stor grön drake skrev 2016-06-27 15:14:56 följande:

Fick tag på MVC efter lite trubbel.

BM trodde inte att det var någon fara med min blödning, och oavsett så fanns inte gyn-tider (annat än i akutfall) före den tid jag redan har inbokad för VUL 19/7. Inskrivning nästa vecka.

Första dagen på jobbet gick ok. Vägde mig har gått upp flera kilon sen jag vägde mig sist någon gång i maj (använder en av jobbets vågar)

Jag brukar gå upp när jag är ledig, så får hoppas att det vänder neråt igen nu när jag är tillbaks på jobb.

Haha ja vet man att det kommer är det bäst att förebygga ;) Iaf äta den det första du gör när du klivit upp ;) Jag behöver absolut borsta tänderna innan frukost dock, annars går det illa ;)

Applerose skrev 2016-06-27 16:43:24 följande:

Gjorde jag ju visserligen inte, hehe. Tyckte jag mådde bra fram tills jag började sminka mig, fyfy.

Men tack för tipset, det får jag testa imorgon! :D

Grattis! :)

many87 skrev 2016-06-27 18:54:12 följande:

Hej jag hoppar gärna in här hos er (gärna något på Fb med om jag får :) )

Plussade helt otroligt idag. Vi har fått till oss att jag inte kan bli gravid "på egen hand" men efter 1 1/2v illamående o lite kräkningar så köpte mannen ett test som visa + direkt :D

Vi har två barn sen innan en dotter född 2011 och en son 2014. Dottern ivf och sonen pergotime.

Så vi är väldigt chockade men såklart glada. Är i v 8.

Lycka till alla :)

Åh mina tårar trillar så för er skull <3 Jag förstår så väl känslan av att slungas ner i ett svart hål när allt plötsligt är över. Det är en sorg, tillåt er att sörja! Ta hand om dig och din man <3 Stora kramar!

Hanalaya skrev 2016-06-27 20:11:42 följande:

Tack för snälla ord. Har varit på gynakuten och de såg inget alls förutom typ blod på vul. Skall dit på återbesök den 11/7.

Sedan bröt jag samman och blev skickad till psykakut. Nu hemma med massa lugnande.

Så den här tråden är inte längre för mig. Och inte barn heller uppenbarligen. Vi lovade varann att inte utsätta oss för fler ivf-försök.

Åtta års försök och sex ivf-försök får räcka. Nu skall vi bara ägna oss åt varandra och hundarna.

Lycka till alla ni och jag hoppas innerligt att ni slipper gå igenom samma helvete som jag och min man. Och att ni får problemfria graviditeter och friska barn. Ni har varit ett stort stöd för mig under denna kaotiska vecka från positivt gravtest tills dagens besked.

Svar på tråden BF Februari 2017