Inlägg från: Ettanvändarnamningenannanhar |Visa alla inlägg
  • Ettanvändarnamningenannanhar

BF Februari 2017

Så roligt att komma iväg på en liten trip, det behöver man som gravid ;) Jag vet inte hur känslig du är men för min egen del går det oftast lättare att äta i sällskap med andra för då tänker jag inte riktigt lika mycket på vad jag äter om du förstår hur jag menar, utan man kopplar av och pratar och äter av bara farten ;) Hoppas ni får riktigt mysigt! :)

stor grön drake skrev 2016-08-26 07:36:00 följande:

Kul med så många nya välkomna

Jag bor i Finland

Nu är jag dock på väg till Stockholm för att stiga på en kryssning till Tallinn bokad och betald långt innan plus. Oroar mig lite för maten, inte kul att gå illamående och man känner sig som värsta tråkmånsen om man går och låser in sig i hytten. Vi är ett stort gäng som reser. Men det ordnar sig nog. Ska bli kul att se folks miner, det är sambons kompisar, även om jag ju känner dem numera, men vi ses i stort sett bara på sånna här kryssningar då de bor i Sverige och inte vi. Min mage syns jättebra i kläderna jag har packat upptäckte jag. Haha, så går det när man vara vandrar omkring hemma i mjukisar

Ha en riktigt skön helg allihop!

Medsmugglad fripassagerare, haha! ;) Så härligt att det gick bra och var roligt trots att det var jobbigt med maten :)

stor grön drake skrev 2016-08-28 15:56:11 följande:

Det gick sådär med ätandet jag blev illamående av allt jag åt. Jag behövde även vila en hel del. Kompisarna blev väldigt upprymda över vår "medsmugglade fripassagetare" och ryktet spred sig snabbt bland övriga bekanta utanför gruppen.

Jag har dansat så mycket jag orkat, lyssnat på mycket bra musik och haft riktigt roligt med människor jag inte träffat sedan förra sommaren. På det stora hela uppvägs det med råge de lite tråkigare/jobbigare bitarna

Haha ;)

stor grön drake skrev 2016-08-28 17:59:39 följande:

Sambon upptäckte att en kompis i en annan bokningsgrupp (vi var på en specialkryssning så det är många som åkt i flera år som känner varandra) hade typ en halv basketboll under tröjan, och när han träffade hennes sambo skulle han fråga om de också hade med sig en fripassagerare men hittade inte ordet och stod och beskrev det som "en sån där liten olovlig sak som man inte får ha med här på dansgolvet" (inne i nattklubben runt midnatt) och när killen inte hörde vad han sa pga ljudvolymen så drog sambon en ännu mer invecklad förklaring sen måste jag ju förbarma mig över honom och hjälpa honom med ordet de visade sig att även de medförde fripassagerare ????

Så härligt!

pärlsnäcka skrev 2016-08-28 23:15:32 följande:

Vi känner den!!!!!

Jätte tydligt! Har varit igång i en kvart nu. Obeskrivligt!

Den håller på väldigt långt ner. 1 dm från naveln vid blåsan ungefär!

Känt lite fladder och kurrande sedan någon vecka tillbaka.

Är nu i v 18 och RUL på torsdag.

Så detta var nog ovanligt tidigt för en förstföderska. Är för övrigt väldigt liten. Man ser magen bara om jag bär tajt.

Kram på er och hoppas fler känner snart för det här är helt magiskt! Är fortfarande i chock och vi fick just bekräftelse på att det är någon där inne!

Jag vet inte alls hur det funkar nu för tiden, tas det av föräldradagarna är jag inte intresserad för de vill jag ta när den lilla är här ;) Jag planerar att jobba så länge som möjligt men får se var läkare och bm säger om det, får jag minsta tecken på havandeskapsförgiftning igen så lär de väl sjukskriva mig.. Men jag hoppas att jag får vara frisk och kry tills det är dags! :) Tar nog lite semester innan bf dock, man vill ju inte riskera att det startar när man är på jobbet, haha ;)

pärlsnäcka skrev 2016-08-29 21:44:17 följande:

Hur är era tankar om graviditetspenning? Gå hem 2 mån innan bf? Ska ni söka?

Positivt negativt

Du kan ta Laktolus, finns receptfritt på Apoteket. Mina bm har rekommenderat detta både i förra graviditeten och denna, främst i samband med järntabletter men jag tar hellre något ofarligt som håller igång magen än får hemorroider :/

jesssicahansen skrev 2016-08-30 19:30:31 följande:

Förstår att inte bara jag är förstoppad, vad kan man göra? Haha

Ring bm imorgon om du känner dig osäker, det är alltid bäst för nojor har vi väl alla så det räcker och blir över ändå ;)

jesssicahansen skrev 2016-08-30 20:30:26 följande:

Okej, tack! Har det hemma och tänkte ta idag men stod att man ska höra med läkare först så jag avvakta:)

Grattis och välkommen! Du behöver nog inte vara orolig, finns det ingen här brukat det alltid finnas föräldragrupper att gå med i via mvc :)

LadyLeyla skrev 2016-09-03 13:53:17 följande:

Hoppar väl in här också, är beräknad till 10 Feb 2017, första barnet och det var väl halvt planerat :P Jag är ganska nyfiken på andra mammor i närheten av vänersborg då jag och min sambo kommer att flytta dit nu i vinter, är livrädd för att jag kommer att bli ensam där uppe. Finns det nån här från Vänersborg, trollhättan eller uddevalla?

Grattis och välkommen! Jag har också RUL i v20, och håller med om att det känns som en evig väntan ;)

stibble skrev 2016-09-03 15:33:11 följande:

Hej allihopa! Ny här, beräknad till 16 februari 2017. Första graviditeten för mig, men är bonusmamma till två stora grabbar sedan tidigare

Kul att vara med här och intressant att kunna diskutera med andra i samma sits!

Mitt RUL är inte förrän i vecka 20 (3 okt), såå länge att vänta...

Hur har du det med järnvärdet tro?Det kan iaf ge en omänsklig trötthet om det är lågt.. Extra frukter hjälper kanske mot både tröttheten också. Man behöver ju inte äta för två men ordentliga mellis behövs och jag blir helt slapp i kroppen om jag hoppat över det, så ät mer ;) Vet inte vad du ska äta för att slippa gaserna. Gasmask till sambon kanske? Haha ;)

pärlsnäcka skrev 2016-09-04 04:06:07 följande:

Blir galen på den här tröttheten och huvudvärken. Den finns där redan när jag vaknar och sitter i hela dagen. Från morgon till kväll.

Finns det verkligen INGENTING som hjälper?

Tänkte börja öka med två extra frukter. Kan inte vila mer. Det är det enda jag gör. Jobba vila och sova.

Dessutom har jag väldigt illaluktande gaser att min sambo undrar va fan det kommer ifrån. Haha

Finns det något att göra åt dem då?

Svar på tråden BF Februari 2017