Ni tjejer som helst vill ta hela föräldraledigheten
Varför vill ni inte låta barnens pappa få knyta an tidigt till sina barn?
Varför vill ni inte låta barnens pappa få knyta an tidigt till sina barn?
Min man är en jättebra pappa och man men att vara hemma med småbarn passar honom inte, han skulle tycka det var frustrerande att inte kunna göra allt han vill göra och att mata och laga babymat kan jag knappt tänka mig att han skulle mäkta med:) ekonomiskt skulle det inte vara några problem då vi tjänar likvärdigt.
Pappan har tagit dagar då och då istället tex för att barnen skall slippa långa dagar på förskolan. Han jobbar 7-17 måndag till fredag men eftersom han är en funtad kille tar han barnen både efter jobbet och på helgerna och tycker det är viktigt. Därför har alla barnen varit likna anknutna till honom som till mig, mycket handlar om vad man gör det till. Man läser mycket om pappor som efter de jobbat prioriterar egentid, måste spela på datorn för att koppla av efter jobbet och inte alls lägger 100% på barnen när de faktiskt är lediga. Då är det väl klart att det barnen knyter an mycket bättre till mamman.
Min man är en jättebra pappa och man men att vara hemma med småbarn passar honom inte, han skulle tycka det var frustrerande att inte kunna göra allt han vill göra och att mata och laga babymat kan jag knappt tänka mig att han skulle mäkta med:) ekonomiskt skulle det inte vara några problem då vi tjänar likvärdigt.
Därför att jag fick ut 12000/månaden på föräldrapenning och min sambo studerade och hade fått ut typ 4500. jag hade inte kunna arbeta så mycket så att det hade vägt upp. Hade han tagit ut hade våra liv fullständigt havererat pga inkomsten.
Jag ville vara hemma och mannen har inte ro att vara hemma så länge så jag har tagit all föräldraledighet på våra fyra barn, på sonen född -01 hade han ju 30 dagar som var hans och de plockade han då och då samt att jag skrev tillbaka dagar om han ville vara hemma ett par dagar. Han har aldrig haft problem att knyta an till våra barn.
Precis så känner jag som är mamma, fast jag gör det mesta jag vill och sonen får följa med helt enkelt. Vill man ha barn får man ju uppoffra sig, varför skulle det vara annorlunda för att man är pappa??
Vi älskar vår son, därför ska jag börja jobba efter semestern o mannen vara hemma ett halvår
Nu är ju jag en kvinna och således ingen tjej
Min Sambo vill inte vara hemma.
Jag har tagit ut full föräldraledighet för båda barnen. Med barn ett hade jag en ok föräldrapenning medan min make jobbade deltid/timmar samt var arbetssökande , hans fp hade varit i stort sett obefintlig. Iom att han jobbade som han gjorde var han hemma nästan hela dagarna ändå (timjobbet var på kvällar och nätter) så han fick en massa tid tillsammans med barnet ändå.
Med barn nummer två gick jag i princip direkt över från en sjukskrivning till att vara föräldraledig (kort tid av jobbsökande däremellan) och han studerade. Även som studerande var han mycket hemma, så anknytning har på inget sätt varit ett problem.