• Anonym (Märkligt)

Ni tjejer som helst vill ta hela föräldraledigheten

Varför vill ni inte låta barnens pappa få knyta an tidigt till sina barn?

• Svar på tråden Ni tjejer som helst vill ta hela föräldraledigheten
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Kvinna, tack!) skrev 2016-05-28 08:14:24 följande:

Tack! Är så förbannat trött på alla dessa "ni tjejer"-trådar.

Jag också! Jag identifierar mig verkligen inte som någon tjej. Jag är 34 år gammal och har inte varit en tjej på många år.
  • Anonym (Därför)
    Cadencee skrev 2016-05-28 08:08:33 följande:
    Är det en fast tjänst? Isåfall beräknas hans sgi direkt på hans lön och han behöver inte jobba den tiden först. Fick en heltidstjänst i mitten av januari i år och min sgi beräknas från det datum tjänsten gäller.
    Det är en fast tjänst, men han har aldrig jobbat i 8 månader innan och då får man inte FP baserad på lönen enligt FK. Vi har ringt till dem och kollat detta flera ggr. Man måste uppfylla 240-dagarsregeln innan
    BF vilket han inte gör.
  • Anonym (N)
    Anonym (Sara) skrev 2016-05-27 08:18:35 följande:

Nu är ju jag en kvinna och således ingen tjej, men jag svarar i alla fall. Anledningen till att jag tagit ut den mesta av föräldraledigheten, förutom 90 dagar, är pga att min lön är mycket sämre än pappans. Vi skulle få svårt att få ihop det ekonomiskt.

Dumt att skaffa barn då.
  • Anonym (Därför)
    Anonym (N) skrev 2016-05-28 22:31:50 följande:
    Dumt att skaffa barn då.
    Så kan du ju inte säga. Jag är i samma situation som hon och kan inte vänta med barn pga min ålder som är 35+.
  • Anonym (E)

Jag har tagit ut alla dagar. Våra barn har lika fin relation med oss båda! Vad är problemet?

• ostpaj
    Dumt att skaffa barn då.

Ja, för det är verkligen jätteovanligt att mannen tjänar mer...
  • Anonym (Helt fel)

Dumt att skaffa barn då.

Nu är du ju helt ute och cyklar, mår du bra?
  • Anonym (Ava)
    Vanja skrev 2016-05-28 08:27:23 följande:

Min Sambo vill inte vara hemma.

Varför skaffa barn med någon som inte vill vara med barnen? Ville han ens ha några och i så fall varför?
  • Anonym (Sara)

Dumt att skaffa barn då.

Varför då? Min man tjänar väldigt bra med pengar och jag som jobbar som undersköterska får ut ca 15 tusen i månaden. Vi lever hellre på hans lön än min. Vi hade väl visserligen klarat oss rätt så bra ändå, med 80% av hans lön, men det är ännu bättre som det är nu. Dessutom älskar han sitt jobb och det gör inte jag.
Svar på tråden Ni tjejer som helst vill ta hela föräldraledigheten