• Anonym (Märkligt)

Ni tjejer som helst vill ta hela föräldraledigheten

Varför vill ni inte låta barnens pappa få knyta an tidigt till sina barn?

• Svar på tråden Ni tjejer som helst vill ta hela föräldraledigheten
  • Loncelot
    Anonym (N) skrev 2016-05-28 22:31:50 följande:

Dumt att skaffa barn då.

Så jävla elakt att säga så, men du kanske haft en jobbig uppväxt?, inte för att det skulle vara försvar bart...?
  • Anonym (Ava)
    Anonym (Sara) skrev 2016-05-28 22:43:14 följande:

Varför då? Min man tjänar väldigt bra med pengar och jag som jobbar som undersköterska får ut ca 15 tusen i månaden. Vi lever hellre på hans lön än min. Vi hade väl visserligen klarat oss rätt så bra ändå, med 80% av hans lön, men det är ännu bättre som det är nu. Dessutom älskar han sitt jobb och det gör inte jag.

Någon som tvingar dig att jobba som uska? Byt jobb, utbilda dig, sök dig till något du trivs med istället för att mysa runt i offerkoftan.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Ava) skrev 2016-05-28 22:52:14 följande:

Någon som tvingar dig att jobba som uska? Byt jobb, utbilda dig, sök dig till något du trivs med istället för att mysa runt i offerkoftan.

Offerkofta? Jag är fortfarande hemma med tjejen som är två år nu och jag älskar det. Nu väntar jag dessutom barn nr 2. Nej, jag går verkligen inte omkring och tycker synd om mig själv. Kommer nog att börja plugga till något så småningom, i framtiden. Men nu trivs jag med att vara hemmamamma.
  • dreamy

våra bebisar ville amma typ 1 g på två timmar när pappan tog över föräldraledigheten. Inte ha flaska. De ( och pappan) var helt knäckta då jag började jobba. De åt bara liiiite liiite burkmat. Makenär världens velourpappa och vände ut och in på dig för att få dem nöjda och få dem att äta. De matvägrade, sovvägrade, kinkade och grät efter mamma <3 I vår familj hade det varit bäst om jag tog föräldraledigheten så länge killarna ammade. (Det var tills de var ca 1,5 år). Efter det blev pappa mer spännande då han började snickra och meka och så med grabbarna. Nu duger helt plötsligt inte trista, lugna mamma När de är riktigt små, om de ammar ( och pump inte funkar, dom för mig - kom bara någon droppe med pump) så är det bättre om mamman får föräldradagarna... Finns ingen fysisk anledning så ska man dela lika tycker jag.

Var
  • Anonym (Olika familjer)

Därför att det är olika i alla familjer. Min man är helt ledig var tredje vecka. När han tar fl på sommaren och runt jul, skulle det innebära att vi delar ledigheten 50/50 (han får lite fler dagar med bebis då 90 dagar är låsta). Men det syns inte på något papper. I papperet tar jag alla dagar förutom de låsta. Hade vi delat föräldrapenningen 50/50, skulle det inneburit att min man tog fler dagar än mig. Så genom att flytta över alla dagar som går till mig, är ändå min man mer hemma med vårt barn än vad jag är, dock blir det nästan 50/50. Alla familjer är olika.

• Anonym (skitstövel)

För att han är en misshandlande skitstövel och barnet blev till genom en våldtäkt. Men nu är det jag som är en skitstövel för att jag inte vill låta honom träffa barnet. 

• nernu

Jag har tagit första året och sedan har min man varit hemma efter det. Jag ville amma längre än 6 månader och det ville uppenbarligen barnet också. Jag tycker att det känns sunkigt att vi ska offra barnens välbefinnande för att driva igenom en politisk agenda. Våra barn har knutit an helt normalt till sin pappa även om jag tog föräldraledigheten i början så uppenbarligen är det ingen fara.

• Vanja
    Anonym (Ava) skrev 2016-05-28 22:43:12 följande:

Varför skaffa barn med någon som inte vill vara med barnen? Ville han ens ha några och i så fall varför?

Han umgås självklart med barnen på sin lediga tid men vill inte vara hemma heltid. Jag visste det innan vi fick barn och var/är ok med de. Jag har inget emot att vara hemma med barnen den första tiden så det funkar för oss. :) som svar på din fråga, ja han vill ha sina barn och älskar dom väldigt mycket. För honom är det mest naturligt att mamma är hemma med barnen och pappa jobbar, så är han uppväxt.
  • Anonym (Utlö)

Jag trivs med att vara hemma. Han trivs med att jobba.

Svar på tråden Ni tjejer som helst vill ta hela föräldraledigheten