• Anonym (Märkligt)

Ni tjejer som helst vill ta hela föräldraledigheten

Varför vill ni inte låta barnens pappa få knyta an tidigt till sina barn?

• Svar på tråden Ni tjejer som helst vill ta hela föräldraledigheten
  • Loncelot
    Anonym (N) skrev 2016-05-28 22:31:50 följande:

Dumt att skaffa barn då.

Så jävla elakt att säga så, men du kanske haft en jobbig uppväxt?, inte för att det skulle vara försvar bart...?
  • Anonym (Ava)
    Anonym (Sara) skrev 2016-05-28 22:43:14 följande:

Varför då? Min man tjänar väldigt bra med pengar och jag som jobbar som undersköterska får ut ca 15 tusen i månaden. Vi lever hellre på hans lön än min. Vi hade väl visserligen klarat oss rätt så bra ändå, med 80% av hans lön, men det är ännu bättre som det är nu. Dessutom älskar han sitt jobb och det gör inte jag.

Någon som tvingar dig att jobba som uska? Byt jobb, utbilda dig, sök dig till något du trivs med istället för att mysa runt i offerkoftan.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Ava) skrev 2016-05-28 22:52:14 följande:

Någon som tvingar dig att jobba som uska? Byt jobb, utbilda dig, sök dig till något du trivs med istället för att mysa runt i offerkoftan.

Offerkofta? Jag är fortfarande hemma med tjejen som är två år nu och jag älskar det. Nu väntar jag dessutom barn nr 2. Nej, jag går verkligen inte omkring och tycker synd om mig själv. Kommer nog att börja plugga till något så småningom, i framtiden. Men nu trivs jag med att vara hemmamamma.
  • dreamy