Inlägg från: Anonym (Därför) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Därför)

Ni tjejer som helst vill ta hela föräldraledigheten

För att vi inte har råd med det, rent krasst. Han tjänar mer än jag och kommer dessutom att få FP på lägsta nivån eftersom han inte har hunnit jobba en längre tid.

• Anonym (Därför)
    Anonym (EKONOMIN) skrev 2016-05-27 09:13:31 följande:

Därför att jag fick ut 12000/månaden på föräldrapenning och min sambo studerade och hade fått ut typ 4500. jag hade inte kunna arbeta så mycket så att det hade vägt upp. Hade han tagit ut hade våra liv fullständigt havererat pga inkomsten.

Liknande sits som för oss alltså. Min sambo har studerat klart och fått jobb men hinner inte jobba 8 mån innan BF för att få FP baserad på sin lön utan kommer ist få den baserad som att han aldrig har jobbat alls.
  • Anonym (Därför)
    Cadencee skrev 2016-05-28 08:08:33 följande:
    Är det en fast tjänst? Isåfall beräknas hans sgi direkt på hans lön och han behöver inte jobba den tiden först. Fick en heltidstjänst i mitten av januari i år och min sgi beräknas från det datum tjänsten gäller.
    Det är en fast tjänst, men han har aldrig jobbat i 8 månader innan och då får man inte FP baserad på lönen enligt FK. Vi har ringt till dem och kollat detta flera ggr. Man måste uppfylla 240-dagarsregeln innan
    BF vilket han inte gör.
  • Anonym (Därför)
    Anonym (N) skrev 2016-05-28 22:31:50 följande:
    Dumt att skaffa barn då.
    Så kan du ju inte säga. Jag är i samma situation som hon och kan inte vänta med barn pga min ålder som är 35+.
Svar på tråden Ni tjejer som helst vill ta hela föräldraledigheten