Anonym (badanka) skrev 2016-05-23 07:19:17 följande:
Nja, vadå då? Klart man inte måste gömma sig om man inte vill, men jag tycker bara det är trevligt och respektfullt att klä sig lite snyggt och se så bra ut som möjligt.
Jag går inte ut i kalsonger t.ex, och jag gissar att du använder smink och klär dig skapligt när du ska vara bland folk?
Så om man har en stor tjock flabbig mage kanske man inte ska använda en sån dar magtröja tjejer hade på 90-talet, och har man koppärr over hela överkroppen kanske man inte ska gå barbröstad.
Men som jag sa, just när man badar så spelar det ingen roll. Jag menar bara när man rör sig omkring stranden.
Att du ens jämför att "inte gå ut i kalsonger" bland folk, som att man då (som kvinna gissar jag) även bör sminka sig bland folk och klä sig skapligt bland folk. Sminkar du dig när du går ut bland folk?
Jag sminkar mig aldrig. Varför skulle jag ens? Och klär mig i det jag vill och trivs i. Oavsett vad andra anser vara skapligt och passande...
Får jag massa bristningar och en stor dallrig mage efter min graviditet, så kanske vi möts vid någon strandkiosk i sommar :)