Inlägg från: SoulsWillRise |Visa alla inlägg
  • SoulsWillRise

Bada som tjock

Tycker du ska skita fullständigt i om folk glor. Det är deras problem om dom stör sig på dig. Jag blir alltid så himla glad när jag ser överviktiga som badar i badhuset eller i sjön för ALLA ska kunna bada oavsett om man är smällfet eller pinnsmal. Tänk vad glad jag blir när överviktiga är i badhuset med sina barn och har roligt :) Dom fullständigt strålar av lycka och självförtroende och det är fantastiskt och jag blir så glad :)

Att ha roligt med sina barn är viktigare än att folk ska få förstöra med sina dömande blickar och fördomar, precis som det ska vara! Så försök verkligen att inte bry dig och tänk på att det är dom som skämmer ut sig, inte du!

• SoulsWillRise
    Anonym (badanka) skrev 2016-05-23 04:22:58 följande:

Klart du ska bada. Det enda jag kan tycka är att när du går omkring, typ till kiosken eller baren, ta på dig en sarong och en handduk eller nåt. Det är inte så fräscht att se tjocka människor i sådana miljöer. 

Hahaha det var det dummaste jag någonsin hört :D tack för dagens skratt!
  • SoulsWillRise
    Anonym (badanka) skrev 2016-05-23 08:26:25 följande:

Du vet att inga barn är inblandade? Diskuterar du en helt annan fråga?

Klart som tusan jag vet att det inte är barn inblandade men jag beskrev hur JAG upplever det när JAG är och badar och ser föräldrar med sina barn, förstår du? :) Jag beskrev en situation som jag brukar vara med om och jag bad ts att försöka ta efter den, dvs bada hur mycket som helst utan att bry sig ett skit om vad folk tycker, tänker och tror :p
  • SoulsWillRise
    Anonym (badanka) skrev 2016-05-23 07:19:17 följande:
    Nja, vadå då? Klart man inte måste gömma sig om man inte vill, men jag tycker bara det är trevligt och respektfullt att klä sig lite snyggt och se så bra ut som möjligt. 
    Jag går inte ut i kalsonger t.ex, och jag gissar att du använder smink och klär dig skapligt när du ska vara bland folk? 
    Så om man har en stor tjock flabbig mage kanske man inte ska använda en sån dar magtröja tjejer hade på 90-talet, och har man koppärr over hela överkroppen kanske man inte ska gå barbröstad.
    Men som jag sa, just när man badar så spelar det ingen roll. Jag menar bara när man rör sig omkring stranden.
    Men det som du beskriver gäller ju ALLA, eller hur? Oavsett hur man ser ut så har man kläder på kroppen. Det spelar ju ingen roll alls hur du ser ut, är du tjock eller smal så har du ju kläder på dig vilket fall som helst. Eller menar du att dom som är riktigt smala får visa mer hud än dom som är tjocka? Får dom som är smala springa runt med bara kalsonger och trosor när dom inte är på stranden, typ stan, affären osv??? :D Håll hårt i hatten nu för kan du tänka dig, när det är riktigt riktigt jävla ap varmt ute så kan jag faktiskt gå till lekparken i bara shorts och bikini ;) Men jag är ju inte tjock heller så det kanske är en annan sak? Eller bör jag klä på mig mer?
  • SoulsWillRise
    Anonym (Stolthet över sig själv) skrev 2016-05-23 13:04:30 följande:

När jag ser en kvinna med celluliter, bristningar och ibland övervikt gå där på stranden obrydd och glad blir jag själv full av beundran för dessa underbara fullt normala kvinnorna. Sitter sedan ledsen och önskar djupt att även jag hade vågat vara sådär fri från kroppshatet och kunna stolt gå ut till havet för att simma. Men nej jag sitter kvar och vågar inte

Varför då? :(
  • SoulsWillRise
    Anonym (Stolthet över sig själv) skrev 2016-05-23 13:24:58 följande:

Celluliter och huden är inte fast och hård. Är normalviktig. Mina hjärnspöken sätter stopp för mig att kunna resa mig och gå i bikini. Ligga ner eller sitta kan jag utan proble men att resa mig upp går inte, sätter först på mig strandklänning. Jag vet hemskt.

Aha, jag förstår :( Jag hade liknande problem som dig tidigare, fullständigt skev självbild, tyckte inte jag kunde äta ordentligt med mat för jag blev tjock i mina ögon. Men då vägde jag 39 kg också, helt åt helvete. Men jag brydde mig inte vad folk tyckte om min kropp, den största fienden var jag själv som psykade mig så hårt så jag blev sjuk. Jag har egentligen inget bra tips att ge dig :/ Rör du på dig? Nånting som hjälpt mig enormt är att sluta åka buss och bil. Jag går vart jag än ska. Och då "förtjänar" jag en liten godbit till kvällen :D jag har räknat ut att jag går 1 mil varje dag. Och jag mår fantastiskt! Äter och rör på mig, bättre kan det inte bli :)
  • SoulsWillRise
    Anonym (badanka) skrev 2016-05-24 01:36:31 följande:

Nej nej, det menade jag inte. Ha gärna bikini om du har kroppen for det. Jag är inte konservativ av mig :)

Jag menar bara att en tjock svettig gubbe gott kan ha en t-shirt på sig i parken for att bespara oss andra synen av hans stora håriga mage. En kille med fräsch kropp däremot får garna gå barbrostad i samma park.

Självklart får alla klä sig hur fan de vill, jag säger bara att det är trevligt att inte visa alla sina skavanker hur som helst.

Fast hur avgör man en sån sak då? :p Jag har enligt mig själv en kropp för bikini men det är ju inte säkert att alla tycker samma sak som jag och en överviktig person har väl lika stor rätt som mig som är smal, att få visa lika mycket hud som mig? Om man irriterar sig så himla mycket behöver man inte kolla liksom :p Men jag tycker också att i centrum, på restauranger, affären osv, ska man ha kläder på sig för att visa andra respekt, OAVSETT storlek.

Det finns säkert dom som tycker att smala är motbjudande och då gäller det ju att respektera dom också ;)
  • SoulsWillRise
    Anonym (CE) skrev 2016-05-24 13:30:01 följande:

jag är själv kraftig och vet exakt hur du känner dig. jag var utomlands för 1 månad. Jag hade dock en bikiniöverdel som täckte magen men det var låren jag ej kunde täcka. Folk kollar, det gör dom. Men eftersom jag inte visade magen så kändes det så mycket bättre. Jag har slutat bry mig helt vad andra tycker om att jag är tjock. Dom har ju liksom inget liv än att kommentera och glo som fan. Men kolla efter en sådan bikiniöverdel som täcker magen. :)

Helt rätt :) Det är ju så fruktansvärt ohyfsat och respektlöst att glo på det viset, oavsett om man är tjock eller smal. Alltså är det deras problem och det är dom som borde skämmas.
  • SoulsWillRise
    Anonym (mor) skrev 2016-05-27 15:34:40 följande:

Så sorgligt att du som är så ung har celluliter och fett på kroppen!!! Vad hände? Är mamma och pappa feta? Vet du inget om sambandet mellan kcal in och detsamma ut och vad träning betyder för metabolismen? Läs på ..........kämpa emot. Du är ung fortfarande och det finns hopp.....................................?

Men jösses, lägg ner. Vad tror du det hjälper just nu? Dom flesta vet vad fetma är och hur det uppstår så det där är bara onödigt.
  • SoulsWillRise
    Anonym (mor) skrev 2016-05-28 06:13:34 följande:

Så du menar att om du äter färre kcal/dag än du förbrukar så går du ändå inte ner i vikt? Vilken fasansfull sjukdom. Har den ngt namn? Vilken mardröm att svälla upp liksom................typ av sig själv..............! Jag är liten och smal och älskar att röra på mig i skog och mark och om jag drabbades av en sjukdom om gjorde att jag blev fet utan att äta för mkt så skulle jag bli panikslagen. Jag skulle sluta äta helt! Hur är det om du skulle slutar äta helt? Du sväller väl inte upp ändå? Jag blir rädd.

Men så duktig du är lilla mor. Ute och traskar i skog och mark.

Du är dryg. Jag är också smal, ÄNDOCK spelar det ingen som helst roll, ALLA ska kunna visa sig i baddräkt eller bikini. Det var det tråden handlade om, inte hur man har hamnat i den situationen som är och varför. Kan inte du sluta äta först eftersom det var ditt förslag? Så kan du höra av dig efter en månad och berätta hur du mår?
Svar på tråden Bada som tjock