• Djurvän03

Jävla tonåring!

Nu är det såhär att jag är bonusmamma till min sambos dotter som är 18 år. Den här månaden har varit väldigt tufft ekonomiskt för oss, och vi har ju fortfarande kvar massa utgifter. Jag och sambon väntar vårat första barn och jag är gravid i 7 månaden. Eftersom vi har det så tufft ekonomiskt just nu och ändå behöver köpa bebisens prylar, barnvagn, spjälsäng, skötbord, kläder mm så tänkte vi ta lite från dotterns sparade pengar till det. Men då hade hon bokat en Londonresa för tre dagar!! Så hon hade inte jättemycket sparade pengar på sitt kort som vi tänkte ta till bebben. Ok att det är hennes sparade pengar att hon får göra vad hon vill med dem, men man tycker ju att bor hon hemma fortfarande så kunde hon köpt något till sitt nya syskon. Och sen frågar man sina föräldrar om det är ok att man bokar resan när man går i skolan. Inte för att jag är hennes "riktiga" mamma, men blir ändå förbannad över att hon bara bokar en resa sådär. Den här dottern har varit väldigt bortskämd som barn fram tills hon började sommarjobba när hon var 14. Så en del av de sparade pengarna är faktiskt hennes föräldrar som har sparat, och lite har hon sommarjobbat för själv. Jag tycker hon ska få inblick i vad saker faktiskt kostar innan man hux flux bokar en resa till London på tre dagar. Hon ska få följa med och kolla på vad en barnvagn kostar till exempel, men känner jag henne rätt kommer hon att sura och säga att vi ska köpa en begagnad. Det vägrar jag. Hur hade ni reagerat om eran tonåring hade bokat en resa hux flux?

• Svar på tråden Jävla tonåring!
  • Veritas18

Men varför ska hon betala för ett barn som är erat? Om det är hennes sparade pengar och föräldrarna har gett fri tillgång så får hon göra vad hon vill. Hon har inget ansvar gentemot erat barn. Det var NI som bestämde er för att få barn.
    Jag och min sambo gick också igenom en ekonomisk svacka och vi köpte en begagnad vagn och andra saker som bebisen ändå kommer att använda max 2-3 år. Vad är det för fel på begagnat?

• Djurvän03
    Veritas18 skrev 2016-05-08 11:52:58 följande:

Men varför ska hon betala för ett barn som är erat? Om det är hennes sparade pengar och föräldrarna har gett fri tillgång så får hon göra vad hon vill. Hon har inget ansvar gentemot erat barn. Det var NI som bestämde er för att få barn.

Jag och min sambo gick också igenom en ekonomisk svacka och vi köpte en begagnad vagn och andra saker som bebisen ändå kommer att använda max 2-3 år. Vad är det för fel på begagnat?

Om det händer något med vagnen lan man inte reklamera den osv. Hon verkar inte vara intresserad av sitt nya syskon öht, jag ska fråga henne varför hon så hux flux bestämde sig för att åka till just London.
  • Aikido

Hur kan ni ens överväga att röra ett myndigt barns sparade pengar?

• Djurvän03
    Aikido skrev 2016-05-08 11:56:32 följande:

Hur kan ni ens överväga att röra ett myndigt barns sparade pengar?

För att vi verkligen behöver de pengarna just nu.
  • Panduro

Bättre lycka nästa gång! Men bra försök ändå. Liite för tydligt bara.

• Djurvän03
    Jacqueline skrev 2016-05-08 12:06:27 följande:

Detta var nog det dummaste jag läst på länge! Är du ens seriös?

Ja det är jag? Vi är akut behov av pengar till våra utgifter därför är jag irriterad på att hon bara HUX FLUX väljer att åka iväg när London aldrig har varit i hennes intresse!
  • Anonym (Seriöst?)

Menar du allvar? Det är hennes sparpengar hon får göra precis vad hon vill med dessa pengar och att ni ens tänkte slösa hennes pengar på ert barn? Vad ger dig rätten till att spendera hennes pengar på ditt barn? Jag väntar också mitt första barn och i 8 månaden men inte går jag och förväntar mig att andra ska betala för att jag inte vill ha begagnat tänk om hon inte haft några sparpengar alls vad hade du gjort då?

Fräckt att kalla henne för jävla tonåring skäms!!!!!

Svar på tråden Jävla tonåring!