• Henritta

Dotterns pojkvän kör som en galning!!

Min dotter är 15 och har en pojkvän som är 18.
    Hennes pojkvän har körtkort och bil
    men han kör som en fullständig idiot!
    Jag vill inte att min dotter ska åka med honom längre!

Han kör oftast väldigt fort, som en galning.
    Vad jag vet har han krockat 2 gånger förut. 
    Ingen blev skadad eller nåt och min dotter var inte med då,
    men det är ju bara en tidsfråga innan det händer något riktigt allvarligt!!
    Han brukar ofta hämta min dotter från skolan, skjutsa henne dit när hon sovit hos honom och ja, dem är väldigt ofta med varandra och då åker de alltid runt i bilen.

Har sagt till min dotter att det är farligt att hålla på och leka med bilen och att man inte kan köra som en galning! Har sagt att jag inte vill att hon ska åka med honom längre men hon skriker bara att det är jag som är galen. Hon säger att det är kul att åka fort och att Rasmus (hennes pojkvän) inte kommer låta nånting hända.

Nu ska dem dessutom i helgen bila till Stockholm, över 100 mil ska hon åka med honom och man kan ju undra hur han kommer köra..

Vad ska jag göra??
    Är alltid så orolig när hon åker med honom!

• Svar på tråden Dotterns pojkvän kör som en galning!!
  • ventilera mera
    Zombie von Rymmen skrev 2016-04-28 01:55:18 följande:

Hon är 15 och vet ingenting. Skärp dig.

Förmodligen det som är mest sant i hela tråden. Hon är 15 och tror att världen rasar om nåt blir det minsta pinsamt. TS, sätt ner foten och prata med honom/dem/föräldrarna - eller sluta gnälla.

Är det dessutom verkligen till Stockholm de ska? Det är valborg vet du, då är det oftast Uppsala som drar. Och har man inte ansvarskänsla nog att köra vettigt så har man knappast tillräckligt för att inte supa skallen av sig heller.
  • ITpappan

Detta låter inte bra. Kör han skrutt-Volvo? Saab? Pizza-BMW?

Jag hade förstått det om han kört t ex en nyare Mercedes eller Audi. Nu är det helt galet.

Stå på dig!

• Henritta

[quote=76575508][quote-nick]Kirenaj68 skrev 2016-04-28 01:47:51 följande:[/quote-nick]

Hur vet du att hans föräldrar inte bryr sig? Du har ju aldrig träffat dem. Även om han är myndig behöver det inte innebära att de inte bryr sig om sin son. De vill säkert inte få ett samtal från polisen som säger att deras son har kört ihjäl sig. Kanske tog han sin flickvän med sig också. 

Du ger ett intryck av att vara lite vek och konflikträdd, om du ursäktar. Du verkar bara hitta på en massa ursäkter för att slippa göra något. Det är det värsta du kan göra för din dotter. Hon är i den känsligaste åldern i hela sitt liv och behöver nu mer än någonsin en fast hand som hjälper henne.

På mig verkar det som du mer eller mindre har kapitulerat. Står du ensam i detta? Vad säger flickans pappa?

"Hennes kärlek till sin pojkvän är störst av allt". Större än din kärlek till din dotter? För övrigt. Vad vet en 15-åring om kärlek? Skärp dig nu!!!

Jag vet ingenting! Jag går efter det min dotter sagt om hans föräldrar!

Jag ska möjligtvis prata med hennes pojkvän. Varför skulle en 15 åring inte kunna veta nåt lm kärlek? Hade själv en pojkvän när jag var 15 som det höll 5 år med! Så det kan du va tyst om!

• Henritta
    Bestemor skrev 2016-04-27 22:12:38 följande:
    Nu senast tänker jag på tråden där dotternska fira valborg med pojkvän och då kommer det drickas en hel del.

Jag fattar inte var föräldraransvaret tog vägen hos en del.

Inte kan man låta en 15 åring göra som de vill, det är ju vi vuxna som ska vägleda dem till vuxenlivet. Även om de hatar oss ett tag för det.

Det är för att vi älskar våra barn vi vuxna säger nej ibland, även om en del tycker det är enklare att låta barnen göra som de vill.
    Okej? Men det är inte jag som är trådstartaren bakom den tråden! Detta är min enda tråd här på länge.
  • nevermind
    Anonym (?) skrev 2016-04-27 14:52:26 följande:
    Finns inget hans föräldrar kan göra.
    Han är myndig!
    Finns det visst. Han kanske bor hos dem till exempel, då kan de kapa internet eller vad fan som helst.
  • Henritta
    Zombie von Rymmen skrev 2016-04-28 01:55:18 följande:

Jag är på ad hominum-humör i afton.

Mes.
    Du kommer ångra dig så jävla hårt när du står på din dotters begravning.

Anonym (?) skrev 2016-04-27 15:28:52 följande:
    Ni är verkligen töntar!
    Din mamma är en tönt.Hon är 15 och vet ingenting. Skärp dig.
    Kommer min dotter dö för att hon sover hos sin pojkvän? Det var nåt nytt.
  • Henritta
    ventilera mera skrev 2016-04-28 06:22:54 följande:
    Förmodligen det som är mest sant i hela tråden. Hon är 15 och tror att världen rasar om nåt blir det minsta pinsamt. TS, sätt ner foten och prata med honom/dem/föräldrarna - eller sluta gnälla.

Är det dessutom verkligen till Stockholm de ska? Det är valborg vet du, då är det oftast Uppsala som drar. Och har man inte ansvarskänsla nog att köra vettigt så har man knappast tillräckligt för att inte supa skallen av sig heller.
    Ska möjligtvis prata med pojkvännen enskilt. Får se hur jag gör. Varför så otrevlig attityd? Då kan du sticka!

Jag vet mycket väl att det är valborg, och ja de har sagt att det blir Stockholm. Dem ska tydligen till nån av hans kompisar på nån fest, sen kanske de far vidare till Uppsala.
  • Kirenaj68
    Henritta skrev 2016-04-28 13:44:28 följande:
    Kommer min dotter dö för att hon sover hos sin pojkvän? Det var nåt nytt.
    Han menar naturligtvis inte p.g.a det utan p.g.a pojkens körning. Det fattar du väl?????
  • Kirenaj68
    Henritta skrev 2016-04-28 07:37:44 följande:

[quote=76575508][quote-nick]Kirenaj68 skrev 2016-04-28 01:47:51 följande:[/quote-nick]

Hur vet du att hans föräldrar inte bryr sig? Du har ju aldrig träffat dem. Även om han är myndig behöver det inte innebära att de inte bryr sig om sin son. De vill säkert inte få ett samtal från polisen som säger att deras son har kört ihjäl sig. Kanske tog han sin flickvän med sig också. 

Du ger ett intryck av att vara lite vek och konflikträdd, om du ursäktar. Du verkar bara hitta på en massa ursäkter för att slippa göra något. Det är det värsta du kan göra för din dotter. Hon är i den känsligaste åldern i hela sitt liv och behöver nu mer än någonsin en fast hand som hjälper henne.

På mig verkar det som du mer eller mindre har kapitulerat. Står du ensam i detta? Vad säger flickans pappa?

"Hennes kärlek till sin pojkvän är störst av allt". Större än din kärlek till din dotter? För övrigt. Vad vet en 15-åring om kärlek? Skärp dig nu!!!

Jag vet ingenting! Jag går efter det min dotter sagt om hans föräldrar!

Jag ska möjligtvis prata med hennes pojkvän. Varför skulle en 15 åring inte kunna veta nåt lm kärlek? Hade själv en pojkvän när jag var 15 som det höll 5 år med! Så det kan du va tyst om!

Oj! Så du var fullärd inom kärleken redan som 15-åring? Inte illa. Förklarar ju ett och annat...Lustigt att du hakar upp dig på just den detaljen i mitt inlägg. Varför kommenterade du inte det övriga jag skrev i mitt inlägg? Möjligtvis tala med pojkvännen? Ja. Det anar vi ju hur det blir med den saken.. Du får ursäkta att jag är tyken och provokativ, men det är för att få dig att tända till lite. Att ta tag i det istället för att vela. Det är ju för din dotters skull. Jag frågar igen. Står du ensam i detta? Vad säger flickans pappa?
Svar på tråden Dotterns pojkvän kör som en galning!!