• Anonym (Suck)

Ska inte en familjerätt stötta?

Jag och exet är väldigt oense om saker.

Gång på gång bryter han mot scheman från Tingsrätten, gör som han vill, kommunicerar inte alls. Barnet blir drabbat och får inga rutiner.

Jag förklarar läget hos FR som bara sitter och daltar med exet?

Är det verkligen meningen?

Trodde man gick till fr för att få stöd och hjälp?

Exet beter sig riktigt illa, FR gör ingenting.

Bara daltar..

Vad är då vitsen att gå dit när han fortfarande kan bete sig hur han vill?

• Svar på tråden Ska inte en familjerätt stötta?
  • Långbenopluto

Du kanske tycker att dom daltar, fast dom egentligen försöker honom förstår vad han håller på med och ger honom verktyg att förändra sig? Men sånt tar tid.

• Nyfikna72

De ska i första hand försöka medla mellan er.........inte ställa sig på någons sida.

• Anonym (...)

Familjerätten får inte tvinga någon. De ska bara försöka medla mellan er.

Om det är så att han inte kommer och hämtar barnen när det är hans tid så får han skylla sig själv, då blev det inget umgänge.

Om han försöker hämta barnen en annan tid så hänvisar du till domen och vägrar lämna ut barnen.

Om han vägrar lämna tillbaka barnen efter umgänget så lämnar du in till Tingsrätten om vite.

Så skit i familjerätten och följ domen.

• katrinp

Var i precis samma situation. FR gjorde absolut ingenting OH tyckte att jag skulle ställa upp på precis allt som exet sa. Han för sin del blev så omhuldad så. Han var ju tvungen att vara en fantastisk pappa som träffat sin son mer än två gånger på ett år. Men ställa krav kunde han. Nej fyfan för dem!

• Anonym (Suck)
    katrinp skrev 2016-04-17 11:19:15 följande:

Var i precis samma situation. FR gjorde absolut ingenting OH tyckte att jag skulle ställa upp på precis allt som exet sa. Han för sin del blev så omhuldad så. Han var ju tvungen att vara en fantastisk pappa som träffat sin son mer än två gånger på ett år. Men ställa krav kunde han. Nej fyfan för dem!

Då vet du hur jag känner alltså!
  • Anonym (Soc)

Vad är det han inte samarbetar om och vilka rutiner är så viktiga att du hellre offrar samarbetet?

Menar du att det är socionomernas jobb att stötta mammor?

• Anonym (...)
    Anonym (Soc) skrev 2016-04-17 16:58:43 följande:

Vad är det han inte samarbetar om och vilka rutiner är så viktiga att du hellre offrar samarbetet?

Menar du att det är socionomernas jobb att stötta mammor?

Enligt trådstarten så följer han inte schemat från Tingsrätten.

Men du behöver inte oroa dig för att någon över huvud taget skulle tro att de som jobbar på familjerätten skulle stå på mammans sida. Det är otroligt tydligt att de står på pappans sida oavsett hur pappan beter sig.

Om jag hade fått bestämma så hade de istället stått på barnens sida...
  • Anonym (Suck)
    Anonym (...) skrev 2016-04-17 19:23:14 följande:

Enligt trådstarten så följer han inte schemat från Tingsrätten.

Men du behöver inte oroa dig för att någon över huvud taget skulle tro att de som jobbar på familjerätten skulle stå på mammans sida. Det är otroligt tydligt att de står på pappans sida oavsett hur pappan beter sig.

Om jag hade fått bestämma så hade de istället stått på barnens sida...

Precis! Han följer inte något schema....

Varken det från Tingsrätten eller familjerätten.....
  • Anonym (Soc)
    Anonym (Suck) skrev 2016-04-17 19:50:45 följande:

Precis! Han följer inte något schema....

Varken det från Tingsrätten eller familjerätten.....

Varför följer han inte schemat? Vad har han för ursäkt? Hur gammalt är barnet?
Svar på tråden Ska inte en familjerätt stötta?