Anonym (Mm) skrev 2016-04-18 13:59:49 följande:
Jag har all erfarenhet av sådana här problem. Jag råder dig att spela in och dokumentera allt. Det finns inget annat som hjälper. När ni är i rätten nästa gång (jo, ni kommer dit) så är det avgörande att kunna redogöra ordentligt. Prata med förskola för dom kan också skriva ner och hjälpa på olika sätt. Fam rätt kommer inte att kunna göra något för dig och barnet. Det är den tråkiga verkligheten. Det är oerhört viktigt att barnet får en trygg uppväxt och på det du beskriver så får inte barnet det. Rätten gör inte heller så mycket. Du kan få vårdnad men umgänge kommer han att ha. Umgänge kan dock se ut på olika sätt genom Skype tex. Men jag vill säga dig att om hot m.m blir för allvarligt så kan du flytta. Om han hotar att skada dig så be polis att prata med soc om skyddat boende och så går du den vägen. Finns olika slags skyddade boende och det bästa är där där man bor i egen lgh med sitt barn. Men oftast är det väntetid och man tvingas bo med andra kvinnor i liknande sits. Nu har du inte skrivit något om vad för slags hot det förekommer men om det är illa så har du lite råd nu. Lycka till
Tack för tips.
Dokumenterar precis allt! Spar sms, mail osv.
Har gjort det i över 2 år.
Anonym (Soc) skrev 2016-04-18 14:26:39 följande:
Så ni har inte dom gällande vilka tider umgänget ska vara? Att du tycker att han ska lämna kl 13 en söndag låter väldigt tidigt. Varför utgår ni inte från att han ska ha hela söndagarna?
För att han själv ville lämna senast kl 14:00.
För mig är det bättre ju tidigare han lämnar då det tar flera timmar innan barnet lugnar ner sig efter umgänget..