• Anonym (Suck)

Ska inte en familjerätt stötta?

Jag och exet är väldigt oense om saker.

Gång på gång bryter han mot scheman från Tingsrätten, gör som han vill, kommunicerar inte alls. Barnet blir drabbat och får inga rutiner.

Jag förklarar läget hos FR som bara sitter och daltar med exet?

Är det verkligen meningen?

Trodde man gick till fr för att få stöd och hjälp?

Exet beter sig riktigt illa, FR gör ingenting.

Bara daltar..

Vad är då vitsen att gå dit när han fortfarande kan bete sig hur han vill?

• Svar på tråden Ska inte en familjerätt stötta?
  • Anonym (Soc)
    Anonym (...) skrev 2016-04-17 19:23:14 följande:

Enligt trådstarten så följer han inte schemat från Tingsrätten.

Men du behöver inte oroa dig för att någon över huvud taget skulle tro att de som jobbar på familjerätten skulle stå på mammans sida. Det är otroligt tydligt att de står på pappans sida oavsett hur pappan beter sig.

Om jag hade fått bestämma så hade de istället stått på barnens sida...

Familjerätt och domstol står oftast på barnets sida, Dvs barnets rättigheter och bästa är vad man arbetar för.

På vilket sätt står de inte på barnets sida enligt dig? Att man kanske inte kan hålla ett schema pga arbetstider eller behöver byta umgängesdagar pga ny familjesituation är vanligt och vill man som mamma så kan man oftast lösa problemet.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Soc) skrev 2016-04-17 19:52:29 följande:

Varför följer han inte schemat? Vad har han för ursäkt? Hur gammalt är barnet?

Ja varför följer han inte schemat?

För att han är korkad? Jag vet inte...

Han kan både läsa och skriva och följa instruktioner så vitt jag vet...

Han har ingen ursäkt. Aldrig...

"det råka visst bli så" "va inte meningen"

3 år..

Han är arbetslös och har all tid i världen.

Tycker inte att det hör till barnets bästa och leka pappa när det duger och är kul...
  • Anonym (Soc)
    Anonym (Suck) skrev 2016-04-17 20:07:45 följande:

Ja varför följer han inte schemat?

För att han är korkad? Jag vet inte...

Han kan både läsa och skriva och följa instruktioner så vitt jag vet...

Han har ingen ursäkt. Aldrig...

"det råka visst bli så" "va inte meningen"

3 år..

Han är arbetslös och har all tid i världen.

Tycker inte att det hör till barnets bästa och leka pappa när det duger och är kul...

Du skriver att ni är väldigt oense om saker. Om han nu struntar i umgänge så borde du väl vara glad och nöjd?
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Soc) skrev 2016-04-17 20:10:00 följande:

Du skriver att ni är väldigt oense om saker. Om han nu struntar i umgänge så borde du väl vara glad och nöjd?

Ja egentligen. Han får mer än gärna hålla sig borta för evigt.

Sen vi gick isär blev han en helt annan person som sket i allt inkl barnet..

Bla va han okontaktbar i 8 månader en period, sen lekte han pappa ett litet tag för att försvinna igen i 4 månader...

Men det får man ju inte säga högt....

Men nu är ju problemet att pappan åker till dagis och plockar upp barnet och sedan vägrar att återlämna och hänvisar till att han har umgänge i si och så många dagar och där står jag sedan utan barn och ett ex som hotar med både det ena och det andra när jag hör av mig....

Vad gör familjerätten? Ingenting... Det är tydligen okej att bete sig som en jäkla åsna för han leker ju pappa för stunden.....
  • Anonym (...)
    Anonym (Soc) skrev 2016-04-17 19:55:36 följande:
    Familjerätt och domstol står oftast på barnets sida, Dvs barnets rättigheter och bästa är vad man arbetar för.

På vilket sätt står de inte på barnets sida enligt dig? Att man kanske inte kan hålla ett schema pga arbetstider eller behöver byta umgängesdagar pga ny familjesituation är vanligt och vill man som mamma så kan man oftast lösa problemet.
    Eller hur, som mamma ska man givetvis stå i givakt och gå med på varenda liten förändring som pappan önskar. För mammor har naturligtvis inget annat liv än som mamma och ska därmed anpassa sig efter den tid som pappan inte ville ha.
  • Anonym (...)
    Anonym (Suck) skrev 2016-04-17 20:18:36 följande:
    Ja egentligen. Han får mer än gärna hålla sig borta för evigt.

Sen vi gick isär blev han en helt annan person som sket i allt inkl barnet..

Bla va han okontaktbar i 8 månader en period, sen lekte han pappa ett litet tag för att försvinna igen i 4 månader...

Men det får man ju inte säga högt....

Men nu är ju problemet att pappan åker till dagis och plockar upp barnet och sedan vägrar att återlämna och hänvisar till att han har umgänge i si och så många dagar och där står jag sedan utan barn och ett ex som hotar med både det ena och det andra när jag hör av mig....

Vad gör familjerätten? Ingenting... Det är tydligen okej att bete sig som en jäkla åsna för han leker ju pappa för stunden.....
    Gå till Tingsrätten och begär att de dömer ut vite till pappan. Får du igenom det så blir det dyrt för pappan att hämta barnet på förskolan när det enligt domen är din tid med barnet.

Barnet behöver kunna lita på att du hämtar de dagar som du har sagt att du ska hämta.
  • Anonym (Soc)
    Anonym (...) skrev 2016-04-17 20:56:16 följande:

Gå till Tingsrätten och begär att de dömer ut vite till pappan. Får du igenom det så blir det dyrt för pappan att hämta barnet på förskolan när det enligt domen är din tid med barnet.

Barnet behöver kunna lita på att du hämtar de dagar som du har sagt att du ska hämta.

Var skriver Ts att han har barnet på hennes tid? Det hon skriver är att det inte är regelbundet och att han inte alltid kommer.
  • Anonym (Soc)
    Anonym (...) skrev 2016-04-17 20:54:16 följande:

Eller hur, som mamma ska man givetvis stå i givakt och gå med på varenda liten förändring som pappan önskar. För mammor har naturligtvis inget annat liv än som mamma och ska därmed anpassa sig efter den tid som pappan inte ville ha.

Man får boendeförälder acceptera att den andre inte alltid kommer på utsatta umgängen. Det bästa för barnet är om man kan kommunicera kring förändringar men om boendeföräldern är ovillig att ändra umgängen så kan det bli glest menande tillfällen om umgängesföräldern har förhinder.
  • Anonym (?)
    Anonym (Soc) skrev 2016-04-17 21:02:22 följande:
    Var skriver Ts att han har barnet på hennes tid? Det hon skriver är att det inte är regelbundet och att han inte alltid kommer.
    Jag tolkar iofs "Men nu är ju problemet att pappan åker till dagis och plockar upp barnet och sedan vägrar att återlämna och hänvisar till att han har umgänge i si och så många dagar och där står jag sedan utan barn och ett ex som hotar med både det ena och det andra när jag hör av mig...." som att han hämtar barnet på ts dagar och sedan inte heller lämnar tillbaka när han ska.
  • Anonym (Soc)
    Anonym (?) skrev 2016-04-17 21:14:59 följande:

Jag tolkar iofs "Men nu är ju problemet att pappan åker till dagis och plockar upp barnet och sedan vägrar att återlämna och hänvisar till att han har umgänge i si och så många dagar och där står jag sedan utan barn och ett ex som hotar med både det ena och det andra när jag hör av mig...." som att han hämtar barnet på ts dagar och sedan inte heller lämnar tillbaka när han ska.

Det kan vara så att han hämtar barnet när han ska ha umgänge enligt avtal även om han inte hämtade gången innan vilket lämnar Ts i ovisshet.
Svar på tråden Ska inte en familjerätt stötta?