• malre

IVF-start slutet på april/början på maj

Grattis!!fina resultat verkligen! Nu håller vi tummarna för den lilla i magen

Varför frös de inte flera om 4 st var bra?

finee skrev 2016-05-23 17:13:44 följande:

Har varit på ET idag och har nu blivit ruvare till en liten blastocyst<3 Underbart! Läkaren var jättebra och själva ingreppet gick smidigt Fick veta att 6 av mina 7 plockade ägg var mogna, alla 6 hade blivit befruktade, men bara fem kunde odlas vidare pga att ett hade blivit befruktat av två spermier. Av de fem som odlades vidare i fem dagar så var fyra stycken så pass fina att de kan användas. Blev så glad! Så nu har jag ett i mig och ett till frysen. Är så nöjd!

• malre

Håller tummarna! Det låter ju lovande men ett sträck innan BIM :)

halfmoon skrev 2016-05-23 21:12:19 följande:

Svaga streck för mig idag på ruvardag 9 (tvådagars embryo). Bim på torsdag och testdag på söndag. Har beställt hem två digitala gravtest att ta på dessa dagar. Hoppas så att detta håller i sig! Har två missfall i bagaget och är så rädd för hur jag skulle hantera ett tredje.

• malre
    Kvinna84a skrev 2016-05-24 08:23:30 följande:

Vilken morgon.. Vaknade i natt med kraftiga kramper på höger sida och kallsvettades men det gick över efter 10min.. Imorse tog jag ett test.. Ett streck.. Tänkte att det är kört men läste på instruktionen efter och det ska vara ett streck.. 1 streck i kontroll rutan och 1 i testrutan om man är gravid.. Jag är alltså gravid??!! Jag bara skakade.. Jag har precis varit och köpt ett till test, vågar inte tro att det är sant. Tar ett om några timmar igen, ett digitalt tänkte jag. Kan det vara vår tur nu?! Svagt streck är ändå ett streck? Ruvardag 12 är det för tidigt? Frågorna bara snurrar.. Jag vill veta nuuuu! :)

Låter ju lovande. Håller tummarna hårt hårt!!
  • malre
    Kvinna84a skrev 2016-05-24 13:29:31 följande:

Tack alla! Jag fick gravid 1-2v på digitalt test vis lunch så nu vågar jag vara glad. Ska berätta för sambon ikväll! Har testdag på fredag och då vågar jag lita på detta till 100% :)

Oh grattis!! så kul :)

nu börjar vi bli några som har fått pluss också, kul!!
  • malre
    KaosArt skrev 2016-05-24 20:29:34 följande:
    Ja det känns bra att mensen inte kommit än, lite mer hopp! Hehe ja jag känner att jag måste respektera att han inte vill testa innan, men man är ju sugen att passa på när jag är hemma imorgon och han jobbar. Måste sysselsätta mig hela dagen så jag inte blir för sugen. :)

Ja hade han sagt ja så hade jag testat på bim+1, men som du säger, jobbigt att få minus och vänta in mensen. Fy.

Känns som de skulle vara så oroligt om vi skulle plussa, jag kan lixom inte tänka mig det. Har ju aldrig sett de där pluset på stickan, vågar nästan inte tänka på lyckan som skulle komma. Ifall det inte händer.
    Jag förstår att det är jobbigt att vänta. Jag testade första gången på ÄP+14, 2 dagar innan TD. Det är segt att vänta men jag ville inte heller få svaka/spöksträck och behöva undra.
    Men det är positivt att du inte fått mens, visst kan den förskjutas av progesteron men det är inte ett måste.  Jag håller tummarna för dig och vet du snart är det lördag :)
  • malre
    KaosArt skrev 2016-05-25 09:09:37 följande:
    Nä precis, vill ju ha ett konkret svar på en gång så man vet! Då hade du nog lite tidigare testdag än mig, jag har ju testdag 18 dagar efter ÄP. Men jag vet ju att jag skulle kunna få ett ganska säkert svar idag typ, är på bim+1, det som gör att ja blir ännu mer sugen att testa. Hehe. :)
    ja min TD var 16 dagar efter ÄP. IVF kliniken tar ju i några extra dagar för att vara säker, men man skulle nog plussa på BIM. Det är faktiskt inte så vanligt att man inte plussar på BIM men att det kommer sen (om man har stenkoll på ÄL vilket vi IVFare har)
  • malre
    KaosArt skrev 2016-05-25 09:09:37 följande:
    Nä precis, vill ju ha ett konkret svar på en gång så man vet! Då hade du nog lite tidigare testdag än mig, jag har ju testdag 18 dagar efter ÄP. Men jag vet ju att jag skulle kunna få ett ganska säkert svar idag typ, är på bim+1, det som gör att ja blir ännu mer sugen att testa. Hehe. :)
    ja min TD var 16 dagar efter ÄP. IVF kliniken tar ju i några extra dagar för att vara säker, men man skulle nog plussa på BIM. Det är faktiskt inte så vanligt att man inte plussar på BIM men att det kommer sen (om man har stenkoll på ÄL vilket vi IVFare har)
  • malre
    Minimasken skrev 2016-05-26 07:18:55 följande:

Skulle haft återföring av fryst embryo igår.... Men en timme innan vi skulle åka till sjukhuset ringer telefonen med skyddat nummer.. En kvinna i andra luren säger att hon är barnmorska från Sahlgrenska och vill ringa för att beklaga.. Där och då blir jag som förstelnad...
    - ditt embryo från frysen klarade inte upptiningen så det blir tyvärr ingen återföring idag, nu har vi sommaruppehåll så vi kan köra igång igen i Augusti!

Fan denna jävla väntan och trodde att jag nu skulle ruva men så gick allt åt pipan! Mannen som har få och knappt simkunniga spermier blev väldigt ledsen och eftersom det är därför vi inte lyckats på egen hand känner vi nu att vi fokuserar på att bara njuta av sommaren istället och inte tänka förmycket på vad som skett.

Hade dock en känsla innan samtalet att det skulle vara kört denna gången då jag läst att bara ca 20% klarar av upptiningen.

Jag beklagar verkligen. Förstår att det är tungt men försök ändå ladda om och njuta av sommaren. Augusti kommer snart och förhoppningsvis ert efterlängtade pluss också.

Vet inte vad ni hade för ägg i frysen, (blastocyst eller 2-3 dagars) om det påverkar chansen för överlevnad. På kliniken där jag går så säger de att ca 80% av äggen överlever upptining. Inte hört om 20% innan, men det kan säkert skilja från klinik till klinik.

Styrkekram
  • malre
    halfmoon skrev 2016-05-26 06:36:05 följande:

Suck, verkar vara tidigt missfall på gång för mig. Gravid 1-2 på clearblue idag på morgonen men fick bruna blödningar igår och idag börjar det komma rött. Så ägget fäste nog och sen gav det väl upp. Inte nog med att vi inte kan bli gravida på egen hand. Tredje gången jag får plus på testen och tredje gången det går åt pipsvängen. Hur svårt ska det va?!

Men nej! Tråkigt :(
    Hopaps det inte är så utan att det bara en en ofarlig blödning som jag förstår att många ändå kan ha.

Kram
  • malre
    KaosArt skrev 2016-05-26 07:16:39 följande:

Sambon och jag har kommit överens om att testa imorgon, altså en dag tidigare än vår TD. Så nervöst, inbillar mig att jag fått lite mer mens känningar. Men jag har så svårt att avgöra känner jag.

Det känns så stort, så definitivt. Hoppet lever ju fram till test. Så om ett dygn så kan allt vara över, eller så är det bara början.

Jag tror starkt på ett pluss imorgon :)

Jag har ganska stark mensvärk till och från, det är tydligen ofarligt. Det behöver inte betyda nått dåligt egentligen. Det var egentligen det enda jag känd i början, sen började brösten ömma
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj