• malre

IVF-start slutet på april/början på maj

Håller tummarna för dina ägg!

Kvinna84a skrev 2016-05-12 16:22:35 följande:

Sådär nu är jag en ruvare :P Två embryon ligger nu här inne hos mig. Läkaren såg positivt på delningen så lite hopp finns nu. Vågar bara inte hoppas för mkt, vet hur ledsen jag blir sen om det inte går vägen. Nu ska jag ta hand om kropp och knopp lite tills testdagen!

• malre
    manna86 skrev 2016-05-12 22:25:52 följande:
    Fame: Välkommen och lycka till!

provi87: Kickbox låter perfekt!
    KaosArt: Hade tänkt skriva tillbaka till dig imorse och säga att nej, jag fick inte någon åtgärd för överstimulering men tji fick jag! Det blev ilfart till akuten imorse! Hemska smärtor, illamående och ja hela paketet av överstimulering. Bortskämd som jag varit av våra gullegull-läkare som pysslar om en på ivf-kliniken var mötet med gyn-akuten lite av en chock. Fick en snabb koll men låg sen halvt bortglömd och bortdomnad på en brist i korridoren mest hela dagen. ingen rolig upplevelse (även om jag börjar tycka morfin-rus är ruggigt naja!) Nu har de iaf äntligen skickat hem mig och det blir till att börja magsprutandet igen.. den här gången med blodförtunnande. Fan fan fan. 

Imorgon ringer jag ivf-kliniken och hör om deras bedömning. Förhoppningsvis kan de väga upp skitläget med en glad nyhet att de lyckats frysa ner ett av de befruktade äggen. Så jag slipper samma hormonrus i höst. Håller tummarna!

Lycka till imorgon på din återföring!
    Usch så tråkigt med överstimulering. Hoppas det går bra med dig.
    På mig har de också plockat 18 ägg, men då jag körde korta protokollet så bytte de ut äggmognadssprutan för att minska risken för överstimulering. Men nu 10 dagar efter ÄP känner jag fortfarande hugg i magen. Går ständigt och tänker på det.
    På något sätt är ju chanserna att bli gravid högre om man är överstimulerad men samtidigt kan det tydligen förvärras av att man blir gravid. Man får väl lyssna på kroppen och hoppas på det bästa
  • malre
    KaosArt skrev 2016-05-13 06:49:21 följande:
    Åh jag är en googlare jag med! Så dumt egentligen, man blir bara så orolig, men det går ju inte att hålla sig. Börjat känna mer i magen för varje dag :/ värker mycket. Nu när jag skulle kissa så gjorde det också ont. :( plus att jag känner mig illamående, men det kan ju också vara på grund av nervositet. :p
    Lycka till idag! Håller tummarna
  • malre
    FruHolmli skrev 2016-05-13 14:01:41 följande:

Idag blir sprutdag 10 för oss. Har inte känt något speciellt förutom ökade flytningar och sista dagarna 2, svullen och öm kring äggstockar/livmoder.

Hade UL idag igen. Allt ser fin fint ut.
    På tisdag blir ÄP.
    Jag blir lite orolig då ingen jag läst om fått väntat så länge.
    Det blir på egentligen sprutdag 14 (fr. Dag 1 mens, 16)

Det är ju läsnojjan som slår in.
    Läkaren sa att allt ger superfin respons (har haft samma doser som sattes sedan besök 1) , så jag måste ju lita på det! ????

Lycka till alla ni som är på G o i startgropar!

Fast om du är på sprutdag 10 idag så ska du väl bara ta lördag och söndag (om du har ÄP  på tisdag). Man brukar ha en dag som är sprutfri innan ÄP. Då har du haft 12 sprutdagar som är väl inom "normalen". Egentligen spelar antal dagar ingen större roll, det som är viktigast är att dina äggblåsor är i rätt storlek och antal.

Jag ahde samma dos båda gångerna, första gången 11 dagar till ÄP andra 10 dagar.  Det kan då anses som kort eftersom jag bara sprutade i 9 och 10 dagar. Jag fick fina ägg som befruktades som de skulle. Så oroa dig inte, det blir säkert hur bra som helst. Alla är olika och reagerar olika på hormoner. Hålelr tummarna för fina ägg på tisdag
  • malre

ursäkta förvirringen, jag tog sprutor 9 dagar första gången och 8 dagar andra gången :)

• malre

Härligt! Grattis till ruvningen och jag håller rimmar för att det blir några till frysen oxå!!

KaosArt skrev 2016-05-13 20:00:48 följande:

Här har det hänt en del under dagen! =) Vi har alltså två äggplock nästa vecka här inne. Kul, spännande att så många börjar komma en bit in i det hela!

Nu är jag också en ruvare! =D=D Känner mig så glad, känns så skönt att känna så. Och nu har jag bestämt mig för att hoppas och tro så mycket jag vill. Vet att jag ändå kommer att bli ledsen och besviken om det inte går vägen, men just nu känns det så bra så nu ska jag hålla fast vi det!

Dock var det inte helt klart med att jag skulle få tillbaka idag. Jag är ju lite överstimulerad och mitt blodvärde var högt så Staffan var inte säker på att han ville sätta tillbaka. Men efter att att han undersökt mig och sett att jag inte hade så mycket vätska i magen och att jag ändå mår hyfsat bra, så fick vi göra det ändå! =) Blev så besviken när vi fick höra att de kanske inte skulle gå, då innebär det ju att vi skulle fått vänta till efter sommaren. Så nu är jag glad!

Fick också veta att alla våra 6 ägg var mogna och att alla egentligen blev befruktade, dock blev ett ägg befruktat med tre spermier. Så de fick kasseras. Men sedan blev det tydligen fem som blev bra, en hade varit lite seg bara. Så nu ska de odla de andra fyra vidare till 5 eller 6 dagar. Så hoppas de klarar sig! 

Fick tillbaka ett 8 celligt litet embryo, vi gav den lille ett arbetsnamn : ministrumpan! (sambon kallar mig lillstrumpa) =) tror vi har fäst oss lite väl mycket redan, lite farligt jag vet. Men jag kan inte hjälpa det! Vill ju så gärna!

• malre

Jag känner ingen mig. Men jag vaknade tyvärr med lite småblödningar idag. De har fortsatt så det är väl kört den här gången också. Även om embryot var rena 'skolboks exemplar' bröt ihop och grät imorse. Varför kan det inte ta sig?! Tredje gången vi får tillbaka en fin blastocyst men det vill inte. Börjar tro stt vi har fel de inte kan hitta :(

Lycka till ni andra dom ruvar/ska ruva! Hoppas att vi inte ses i nån annan tråd framöver.

Kram

provi87 skrev 2016-05-15 10:08:29 följande:

Ruvardag 11 för mig! Det är otroligt spännande allting; vakna, gå på toa, för att se om det finns blod. Varje kväll googlar jag på kommande ruvardag och hittar alltid de som får mens då och känner mig glad att det inte hänt nåt än, men det kan ändras så fort, varje timma är spännande nu. Och vad jobbigt detta är! Vågar inte testa innan testdagen (tors), vill ha ett sanningsenligt svar.

Hur går det för er andra som ruvar?? 

• malre

Jag håller tummarna!!!

Det kanske är guldägget

halfmoon skrev 2016-05-15 09:17:33 följande:

Två av våra nio ägg blev befruktade. Nedslående resultat men inte oväntat med tanke på att det är större risk att spermier som nås via biopsi är omogna/i sämre skick.

Bröt ihop i fredags när vi fick resultatet men nu är det okej. Båda äggen delade sig dock fint till dag 2 och vi fick igår tillbaka ett mycket fint embryo. Det andra började då se lite sämre ut. De ska vidareodla det men sa att det troligtvis inte klarar sig till dag 5 och infrysning.

Läkaren var dock positiv till att vi fått ett fint embryo med våra förutsättningar.

Jag har vetat hela tiden att vi har sämre odds än normalt vid ivf men hade hoppats ändå att det skulle visa sig vara fel.

Jag tror inte på detta men är nöjd med att vi i alla fall fått göra ett försök.

BIM 26/5 och testdag 29/5.

• malre

Den ena sprutan ska förhindra ägglossning den andra göra äggen redo för plock. Jag tycker nog inte att det känns konstigt. Jag körde en annan metod den dagen jag tor ovitrelle så var det den ena sprutan jag tog.

finee skrev 2016-05-15 11:08:45 följande:

Satt nyss och kollade pä mina anteckningar från telefonsamtalet i fredags när jag pratade med sköterskan som gav mig instruktioner för sluttampen här innan äggplock. Skulle fortsätta med menopur + orgalutran över helgen. Imorgon måndag ska jag ta orgalutranen kl 18.00 och ovitrellen endast två timmar efter kl 20.00. Tycker det låter som så tätt att ta en spruta som "bromsar" för att sedan ta en som "gasar" endast två timmar senare..! Hur har ni andra fått ordinerat? Känner mig lite orolig :-/

• malre

Jag har test dag först på torsdag. Men jag känner verkligen inte av något och jag småblöder. Så har det varit de andra gångerna det inte tog sig. Visit finns det chans att man kan vas gravid och blöda men det händer inte mig. Den turen har inte jag.

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj