manna86 skrev 2016-05-12 22:25:52 följande:
Fame: Välkommen och lycka till!
provi87: Kickbox låter perfekt!
KaosArt: Hade tänkt skriva tillbaka till dig imorse och säga att nej, jag fick inte någon åtgärd för överstimulering men tji fick jag! Det blev ilfart till akuten imorse! Hemska smärtor, illamående och ja hela paketet av överstimulering. Bortskämd som jag varit av våra gullegull-läkare som pysslar om en på ivf-kliniken var mötet med gyn-akuten lite av en chock. Fick en snabb koll men låg sen halvt bortglömd och bortdomnad på en brist i korridoren mest hela dagen. ingen rolig upplevelse (även om jag börjar tycka morfin-rus är ruggigt naja!) Nu har de iaf äntligen skickat hem mig och det blir till att börja magsprutandet igen.. den här gången med blodförtunnande. Fan fan fan.
Imorgon ringer jag ivf-kliniken och hör om deras bedömning. Förhoppningsvis kan de väga upp skitläget med en glad nyhet att de lyckats frysa ner ett av de befruktade äggen. Så jag slipper samma hormonrus i höst. Håller tummarna!
Lycka till imorgon på din återföring!
Usch så tråkigt med överstimulering. Hoppas det går bra med dig.
På mig har de också plockat 18 ägg, men då jag körde korta protokollet så bytte de ut äggmognadssprutan för att minska risken för överstimulering. Men nu 10 dagar efter ÄP känner jag fortfarande hugg i magen. Går ständigt och tänker på det.
På något sätt är ju chanserna att bli gravid högre om man är överstimulerad men samtidigt kan det tydligen förvärras av att man blir gravid. Man får väl lyssna på kroppen och hoppas på det bästa