IVF-start slutet på april/början på maj
Hej
Får man gå med här?
Ska starta IVF 2 nästa vecka när mensen kommer, korta protokollet som sist. Går på Carlanderska i Göteborg
Hej
Får man gå med här?
Ska starta IVF 2 nästa vecka när mensen kommer, korta protokollet som sist. Går på Carlanderska i Göteborg
Provi87 - ja ungefär så - att tidigt kunna se om ägget är bra/mindre bra, plus att Falun är duktig på Intralipider.
Hej tjejer
Jag börjar med sprutor i slutet på veckan/helgen. Mensen borde komma då.
detta är vårt andra försök och jag ser fram emot den.
Jag förstår att många av er är ledsna/trötta/besvikna på att vi måste "tillverka" barn på det här sättet, jag har också kännt så, men nu är jag mest tacksam över att kunna få hjälp. Jag varken känner mig som en försökskanin, att detta är onaturligt eller är besviken över att bebis inte kommer bli gjord av "passion" :). Passionen har vi ändå, vi försöker ta hand om varandra och leva som vanligt så gott det går.
Under sjävna IVF försöken så är livet självklart intensivt, oromantiskt och fokus på bebis, men vi stressar inte mellan försöken och ger oss lite andrum.
Hur vi komm till den här punkten, vet jag inte, det bara blev så. Men i början bröt jag ihop vid varje mens. På något sätt har vi accepterat att detta är vårt öde och när vi väl får en bebis så känner vi att allt kommer vara värt det. Själv tänker jag att allt det här bara är försmak på livet med barn sen när man aldrig kommer kunna slappna av och inte oroa sig för den lilla.
Jag hoppas ni kan finna tröst på något sätt i era liv och att graviditeten kommer snart
Kram på er alla
Som jag förstått det utan att veta till hundra procent, får som sagt mer info på fredag - så har det ett samband med de s.k NK-killers, alltså kroppens egna immunförsvar som för vissa blir för aktivt när ett embryo ska fästa.
Om någon annan har bättre info får ni gärna fylla på...
Marle - spännande att du ska börja i helgen. Vilken dos ska du ha? Är någonting ändrat jämfört med första försöket? När gjorde ni det?
!
Vi fick två blastocyster då, en till oss en till frysen. Så vi har fått två återföringar. Efter färsk försöket så " vilade" vi en månad. Ena månaden så kom inte min äl då fick vi vänta en till innan det var dax för FET. Så vi har liksom inte "slappat" men inte stressat heller ;)
På trosdag börjar jag med sprutor, fick mens igår. Min man frågade om jag var ledsen över att det inte blev något denna gång heller, men det hade jag ju förutsatt att det inte skulle bli så blev bara glad att jag kan starta sprutorna nu snart. Känns väldigt spännande.
Maire - hur kommer det sig att det är ett ganska långt glapp mellan ert första och andra IVF? Om ni gjorde det i november menar jag, du måste inte svara.
Marre22- önskar dig också lycka till idag! :)
Provi87 - skönt att få vara igång! Är lite spänd inför att ta sprutor men de kanske inte är så farligt :) jag är verkligen super otålig nu på att så få starta!
Harvester - lycka till till dig med på ul idag! :) håller tummarna för att blåsorna växt på sig.
Marle - har mensen kommit igång nu? Så du får starta igång :)