• malre

IVF-start slutet på april/början på maj

5 dagar. Vi hade äp i tisdags

KaosArt skrev 2016-05-06 11:00:23 följande:

Okej då borde det bli nästa söndag för mig! Då kommer vi vara precis en vecka ifrån varandra :)

Hur många dagar odlar de för er?

• malre

Håller tummarna att det blir bra. Ibland sker små mirakel, man måste hoppas i alla fall

halfmoon skrev 2016-05-06 17:24:07 följande:

Gick kass på ultraljudet idag. Min kropp har tagit över och min normala cykel "överröstat" läkemedlen. Så en stor äggblåsa, några runt 10 och sen massvis med mindre. Samtidigt vågar de inte ge mkt högre dos pga alla äggblåsor, om alla mognar är där stor risk för överstimulering. Tydligen ska man börja med orgalutran när blåsorna är under 15 mm. Min var 15.7. Fantastiskt hur det kan gå till på cd 6, men den snöt väl åt sig massa gonal-f.

Så jag får fortsätta tills måndag och då nytt ultraljud, samma dos idag och sen 125 på lördag och söndag. Antingen får vi avbryta eller så kommer det bli en bra stimulering enligt läkaren.

Så det känns surt. Samtidigt så sa läkaren att jag har väldigt bra äggstockar med många blåsor, vilket oftast är positivt. Men nackdelen är då att man inte kan gasa på med stimuleringen och ibland får det egna systemet överhanden.

Så svettig väntan till måndag nu. Hoppas så på att det blir ett bra resultat i slutändan och att jag inte pumpat in en massa läkemedel för ingenting. Dock tacksamt att det bromsas innan äggplock i så fall. Men tråkigt nog får vi väl vänta till hösten med nästa försök. :(

• malre

Skönt att det gick bra, håller tummarna för många fina befruktade ägg!

FruA78 skrev 2016-05-06 15:58:05 följande:

Det blev äggplock idag och allt gick jättebra, gjorde inte så ont. Fick ut 13 ägg men några lär vara omogna såg sist 8-10 stora äggblåsor. Känner mig iallafall glad just nu, finns inget mer som vi kan påverka. Hoppas så att det finns ett fint embryo återföra på måndag.

• malre

Grattis!!! Håller tummarna!

daisy80 skrev 2016-05-06 15:55:50 följande:

Nu är jag ruvare! Av mina tre befruktade ägg hade två växt för dåligt så det blev inga till frysen tyvärr. Men tack och lov såg den tredje fin ut, och hade delat sig som den ska, så jag fick tillbaka ett litet 8-celligt guldkorn <3

• malre

ET dagen är RD 0, oavsett hur länge ägget är odlat.

Jag är en lycklig ruvade till en liten 5 dagars ägg nu :)

• malre

Blir det inte återföring dag 5 om många blev befruktade? De kanske inte kör långtidsodling?

Håller tummarna!!

FruA78 skrev 2016-05-08 18:21:25 följande:

Härligt med sista sprutan nu! Grymt jobbat :) Lycka till på tisdag, det kommer att gå bra.

Imorgon har jag förhoppningsvis återförning vid kl 14. Det blir på dag 3. Har varit så nervös hela helgen har ingen aning om hur många ägg som blivit befruktade av de 13. Har inte fått reda på något än.

• malre

Håller tummarna att många har delat sig bra och att du får en blastocyster. Det är större chans att lyckas med de! Och med så många ägg är KU chanserna goda till flera fina ägg

FruA78 skrev 2016-05-08 20:04:16 följande:

Tack så mycket!

Jag läste precis lappen jag fick med mig hem där står det att det blir återförning måndag kl 14.00. Men att kliniken återför på dag 2,3 och 5 och om det blir någon ändring än dag 3 kommer de att ringa.

• malre
    Kvinna84a skrev 2016-05-09 12:14:07 följande:
    Lite blandade känslor idag.. För det första gjorde plocket galet ont denna gång vilket det inte gjort tidigare. Mår bättre nu och är endast lite öm. Många blåsor men endast 6ägg fick de ut så förhoppningen är låg just nu. Imorn får vi veta hur många ägg som är mogna och om något blev befruktat.
    Tråkigt att det gjorde ont, men det är över nu. 

Få ägg behöver inte betyda att befruktningen blir dålig. 6 st är ändå helt OK tycker jag, men jag förstår din oro. Det kan räcka och tom bli nån till frysen.
    Försök vila idag, du har gjord det jobbigaste nu, imorgon kanske du får de bästa nyheterna du kan tänka dig.

Jag ska hålla tummarna 
  • malre
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-09 12:48:07 följande:
    6 ägg är inte att räkna som få.

Hoppas på bra befruktning! Lycka till!
    Det har jag inte sagt heller. Vad jag sa är att få ägg inte behöver betyda dålig befruktning.  Men hur man känner inför de antal äggen man har fått är individuellt.
  • malre

Grattis! Hoppas på många eskimåer för er

FruA78 skrev 2016-05-09 17:18:15 följande:

Nu ruvar även jag :) Allt såg bra ut och fick ett fint 8-celligt embryo insatt. Men det gjorde verkligen jätteont, höll på att svimma. Det som gick så bra med äggplocket. Men jag är lycklig nu att allt gått bra och att jag äntligen fått upp hoppet igen. Efter tre misslyckade inseminationer så försvann hoppet fram tills idag.

Fick reda på hur det gått med resten av äggen. Av 13 ägg var 10 mogna och 9 befruktades. Ett sattes in idag och 7 kommer att fortsätta att odlas till dag 5 för ev. frysning. Så det kanske kan bli någon blastocyst till frysen :)

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj