IVF-start slutet på april/början på maj
5 dagar. Vi hade äp i tisdags
Okej då borde det bli nästa söndag för mig! Då kommer vi vara precis en vecka ifrån varandra :)
Hur många dagar odlar de för er?
5 dagar. Vi hade äp i tisdags
Okej då borde det bli nästa söndag för mig! Då kommer vi vara precis en vecka ifrån varandra :)
Hur många dagar odlar de för er?
Håller tummarna att det blir bra. Ibland sker små mirakel, man måste hoppas i alla fall
Gick kass på ultraljudet idag. Min kropp har tagit över och min normala cykel "överröstat" läkemedlen. Så en stor äggblåsa, några runt 10 och sen massvis med mindre. Samtidigt vågar de inte ge mkt högre dos pga alla äggblåsor, om alla mognar är där stor risk för överstimulering. Tydligen ska man börja med orgalutran när blåsorna är under 15 mm. Min var 15.7. Fantastiskt hur det kan gå till på cd 6, men den snöt väl åt sig massa gonal-f.
Så jag får fortsätta tills måndag och då nytt ultraljud, samma dos idag och sen 125 på lördag och söndag. Antingen får vi avbryta eller så kommer det bli en bra stimulering enligt läkaren.
Så det känns surt. Samtidigt så sa läkaren att jag har väldigt bra äggstockar med många blåsor, vilket oftast är positivt. Men nackdelen är då att man inte kan gasa på med stimuleringen och ibland får det egna systemet överhanden.
Så svettig väntan till måndag nu. Hoppas så på att det blir ett bra resultat i slutändan och att jag inte pumpat in en massa läkemedel för ingenting. Dock tacksamt att det bromsas innan äggplock i så fall. Men tråkigt nog får vi väl vänta till hösten med nästa försök. :(
Skönt att det gick bra, håller tummarna för många fina befruktade ägg!
Det blev äggplock idag och allt gick jättebra, gjorde inte så ont. Fick ut 13 ägg men några lär vara omogna såg sist 8-10 stora äggblåsor. Känner mig iallafall glad just nu, finns inget mer som vi kan påverka. Hoppas så att det finns ett fint embryo återföra på måndag.
Grattis!!! Håller tummarna!
Nu är jag ruvare! Av mina tre befruktade ägg hade två växt för dåligt så det blev inga till frysen tyvärr. Men tack och lov såg den tredje fin ut, och hade delat sig som den ska, så jag fick tillbaka ett litet 8-celligt guldkorn <3
ET dagen är RD 0, oavsett hur länge ägget är odlat.
Jag är en lycklig ruvade till en liten 5 dagars ägg nu :)
Blir det inte återföring dag 5 om många blev befruktade? De kanske inte kör långtidsodling?
Håller tummarna!!
Härligt med sista sprutan nu! Grymt jobbat :) Lycka till på tisdag, det kommer att gå bra.
Imorgon har jag förhoppningsvis återförning vid kl 14. Det blir på dag 3. Har varit så nervös hela helgen har ingen aning om hur många ägg som blivit befruktade av de 13. Har inte fått reda på något än.
Håller tummarna att många har delat sig bra och att du får en blastocyster. Det är större chans att lyckas med de! Och med så många ägg är KU chanserna goda till flera fina ägg
Tack så mycket!
Jag läste precis lappen jag fick med mig hem där står det att det blir återförning måndag kl 14.00. Men att kliniken återför på dag 2,3 och 5 och om det blir någon ändring än dag 3 kommer de att ringa.
Grattis! Hoppas på många eskimåer för er
Nu ruvar även jag :) Allt såg bra ut och fick ett fint 8-celligt embryo insatt. Men det gjorde verkligen jätteont, höll på att svimma. Det som gick så bra med äggplocket. Men jag är lycklig nu att allt gått bra och att jag äntligen fått upp hoppet igen. Efter tre misslyckade inseminationer så försvann hoppet fram tills idag.
Fick reda på hur det gått med resten av äggen. Av 13 ägg var 10 mogna och 9 befruktades. Ett sattes in idag och 7 kommer att fortsätta att odlas till dag 5 för ev. frysning. Så det kanske kan bli någon blastocyst till frysen :)