• malre

IVF-start slutet på april/början på maj

Tack! På söndag förhoppningsvis (om 5 st har blivit befruktade så odlar de till blastocyster och då blir det insättning på dag 5) annars tidigare. De ska ringa idag och uppdatera mig hur det har gått

provi87 skrev 2016-05-04 07:37:13 följande:

Superdupergrattis till tolv ägg! Fantastiskt och så skönt att du mår bra, när har du återföring?

• malre

Men nej! Beklagar verkligen... ????

Regnbågsdröm skrev 2016-05-04 12:11:38 följande:

Resan slutar här. Ruvardag 11, floder med blod. Jag bryter ihop nu. Fullständigt. Ta hand om er alla! Hejdå.

• malre

Jag håller tummarna! Det behövs bara ett guldägg, men klart man önskar några i frysen. Ivf är inte det roligaste man har gjort i livet :( men förhoppningsvis blir det värt det. På tre ivf försök blir ändå hela 80% gravida. Jag har det som mål, att bli en av de 80!

daisy80 skrev 2016-05-04 22:58:24 följande:

Idag ringde kliniken och sa att av mina 9 ägg så har 3 blivit befruktade. Blev ganska besviken.. Men de sa att de såg fina ut iallafall. Usch har haft en orolig dag idag, vill så gärna ha nåt till frysen. Har gråtit en massa, av oro, nu börjar ivf-verkligheten komma ikapp mig. Otroligt påfrestande psykiskt detta. Men jag vill ändå vara positiv och tänka att det är tre starka små kämpar vi fått till <3

• malre

Min mage har också svullnat upp. Vet inte om det är pga plocket eller litinus. Tror det är pga plocket.

Förra gången hade jag migrän en hel vecka, det var pga litinus. Jag verkligen ogillar de :(

provi87 skrev 2016-05-05 19:45:11 följande:

Jag vill också veta om någon fått biverkningar av vaginaltabletterna (lutinus har jag)? Min mage har svullnat upp otroligt mycket de sista dagarna men jag vet inte om det har med tabletterna att göra.. Tycker de är ganska osmidiga, att föra upp en plastpinne efter äggplocket var ingen trevlig upplevelse.. 

daisy80: lycka till imorgon! det kommer gå så bra, återföringen kändes typ inte alls för mig! jättebra upplevelse, så fick man se riskornet på monitorn det var häftigt. 

• malre

För min del höll det i sig ca 5 dagar innan det blev mindre och faktiskt mer än en vecka innan magen blev "normal"

Får se den här gången, de punkterade bleka blåsor så jag är både större och räknar med att det kommer ta lång tid. Dölj med större tröjor :)

provi87 skrev 2016-05-05 20:00:10 följande:

Hur länge ska man vara så uppsvälld? Om jag inte blir gravid då alltså.. Ser ut som fjärde månaden typ.. och vill inte att folk ska börja fråga just nu.. 

• malre

För min del höll det i sig ca 5 dagar innan det blev mindre och faktiskt mer än en vecka innan magen blev "normal"

Får se den här gången, de punkterade bleka blåsor så jag är både större och räknar med att det kommer ta lång tid. Dölj med större tröjor :)

provi87 skrev 2016-05-05 20:00:10 följande:

Hur länge ska man vara så uppsvälld? Om jag inte blir gravid då alltså.. Ser ut som fjärde månaden typ.. och vill inte att folk ska börja fråga just nu.. 

• malre

Äp är dag 0. Jag ska in på ET på söndag (om äggen delar sig som de ska) längtar så att få veta!!

KaosArt skrev 2016-05-06 08:15:38 följande:

Jag funderade hur dom räknar dagarna till insättning. Räknar kliniken ÄP dagen som dag 0 eller 1? För det blir kanske 5 dagars odling för mig och har ju ÄP på tisdag så tänker om ET blir lördag eller söndag? :)

Vad säger ni, hur har de räknat för er?

• malre

Äp är dag 0. Jag ska in på ET på söndag (om äggen delar sig som de ska) längtar så att få veta!!

KaosArt skrev 2016-05-06 08:15:38 följande:

Jag funderade hur dom räknar dagarna till insättning. Räknar kliniken ÄP dagen som dag 0 eller 1? För det blir kanske 5 dagars odling för mig och har ju ÄP på tisdag så tänker om ET blir lördag eller söndag? :)

Vad säger ni, hur har de räknat för er?

• malre

Så tråkigt att ni är i den sitsen, detta är verkligen något som borde ses om. Det räcker ju inte med bara insemination alla gånger.

Regnbågsdröm skrev 2016-05-06 10:35:33 följande:

Ja, inseminerad ja. Det är ju just det. Alla tar för givet att det är insemination som gäller för homosexuella par som behöver donator. Jag måste göra IVF! Och det görs inte med donerade spermier på privata kliniker i Sverige.

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj