• provi87

IVF-start slutet på april/början på maj

finee - Vad härligt att bli klar med sprutorna! Ett delmål på vägen liksom, du kommer du lösa sista sprutan jättebra :)

• provi87
    grodan26 skrev 2016-05-16 23:25:29 följande:

Jag går också på SU men inget blodprov här heller! Konstigt att det är så olika. Ska fråga imorgon när jag ska göra VUL. 
    Sista VUL inför äggplock på torsdag!!  

Hur går det för dig nu? TD snart va? Håller tummarna för dig! 

Märkligt det där! Men eftersom det är många som inte tagit blodprov så har de nog inte missat oss hah, om du får reda på hur det funkar berätta gärna :)

Ja testdag på torsdag! RD 13 idag. Ingen blödning än (skulle haft mens igår), men inte heller nåt illamående eller ömma bröst så jag vet inte vad jag ska tro. Googlar "hur vanligt är det att lutinus skjuter upp mensen" och vill ha en procentsats att förhålla mig till men hittar inget.. 
  • provi87

Baaaah RD 13 och två dagar till test. Jag börjar känna att jag inte kommer våga testa, då försvinner ju hoppet. Kan jag bara skippa det? :) Det känns så omöjligt att det ska ha tagit sig.. 

• provi87
    S1981 skrev 2016-05-17 14:58:30 följande:

Ringde kliniken nyss och fick veta att endast 1 ägg befruktats normalt hittills. Håller såklart tummarna för de enda ägget och att det ska dela sig fint tills på torsdag. Men samtidigt har jag redan börjat ställa in mig på att köra igång med ny behandling så fort det går.. Suck. Undrar mest om det kommer att räknas som ett av de tre försöken vi har på oss om ägget inte går att återföra?

Vad tråkigt att höra, jag fick ju samma besked men fick till slut det enda ägget tillbaka och de sa att det var ett normalt resultat.. Jag har också ställt in mig mentalt på en till behandling i höst. Men det finns ju fortfarande en god chans för ditt guldägg nu så vi håller alla tummarna för att det delar sig normalt! 
    Tycker inte det borde räknas som en av de tre behandlingarna men det vet säkert någon annan här hur det funkar. 
  • provi87
    malre skrev 2016-05-17 17:40:33 följande:

Min blödning upphörde och idag två dagar innan TD fick jag ett fint pluss! Jag är gravid kan inte fatta det!!!!!

Håller tummarn för flera pluss i gruppen

Styrkekramar till alla

Nämen herregud helt fantastiskt ju!!! Jättegrattis!! 

Kände du på dig att det skulle kunna vara så? Några symptom vi andra kan hoppas på?
  • provi87

Tjuvtestade idag. Negativt. Kunde inte bli mer negativt. Har väldigt svårt att tro att det ändras till TD imorgon. Har inte haft några som helst symptom heller. Inga ägg i frysen så måste göra om allt. Usch, hur ska man orka? 

• provi87

Tack fina ni! Ringde Sahlgrenska och rapporterade mitt minus, de sa att det förmodligen inte är någon bebis om minus på RD14 och att jag kan sluta med lutinus OM JAG VILL. Ehh.. jaha, så jag slutar väl med det och inväntar blodet. Kommer den inte inom en vecka ska jag ta ett nytt test. 
    Känns så himla sorgligt, hoppades så mycket. Jag vill så gärna vara tjejen som överraskar min kille med ett positivt test och som blir gravid fort, men men.. Resan för IVF1 slutar alltså här, börjar med IVF2 i september ser det ut som. Ska gå ner alla de där kilona som jag gått upp nu (vågar inte väga mig). 

Håller tummarna för alla er här inne, vi har ju fått ett plus i tråden och jag vill läsa om många fler! Blir så glad av att läsa att folk lyckas i den här processen <3 Ni är så himla grymma alla som kämpar!! 

Kram på er alla 

• provi87
    Närärdetvårtur skrev 2016-05-18 09:45:09 följande:
    Nej va tråkigt! Lider med dig! Men tänk att sannolikheten att lyckas på 3 försök är ganska stor - just därför landstinget bjussar på 3 försök. Jag försöker se det så iallafall - en kompis som gjorde IVF tipsade mig om att tänka på detta som en 3-stegsraket för att inte bli för besviken om försök 1 misslyckas. Nu har förhoppningsvis din kropp lärt sig så nästa gång vet kroppen mer och tar emot ägget bättre och förhoppnignsvis behåller det! Stor kram på dig!!
    Tack snälla ja det låter vettigt att tänka så, ska försöka :) Läste i en tabell att om vi gör 6st försök så är chansen att lyckas 90% och det är ju bra odds ändå, bara man orkar fortsätta. Ska ta sommaren att återhämta och tänka bort IVF-karusellen lite innan vi kör igen. Hoppas inte vi ses i IVF-tråden för september, utan att ni är gravida då :D 
  • provi87
    Fame skrev 2016-05-18 12:35:30 följande:

Här var det första VUL idag sedan vi drog igång stimuleringen och det var en besvikelse.. TVÅ ynka blåsor och enligt gynekologen på mitt sjukhus (som skickar svaret till Linköping som bestämmer) kan det inte bli fler även om man ökar dosen för att "de som svarar de svarar". Låter skumt för jag tycker mig ha läst om tjejer som fått höra ett antal på första ultraljudet o sen fler på andra.. men de kanske hade flera bara mindre då.. 

Känns jäkligt deppigt. En blåsa behöver ju inte ens innehålla ett ägg. Känns värdelöst att slösa ett plock på så få blåsor, ska fråga om vi ska avbryta.. 

Usch vilket tråkigt besked. Mina ökade med tre st från första VUL till andra, läkaren sa att det var för att de inte räknar de som är under 10mm, så ev hade de sett dem på första VUL men ignorerat dem då för de var så små. 

Om det inte kan bli fler så är nog avbryta ett bra alternativ, vänta ett par månader och köra igen. 
  • provi87
    Sanlu87 skrev 2016-05-18 13:28:25 följande:

Då var man ruvare då :)

Var helt säker på att de skulle ringa imorse och säga att det inte fanns något att sätta tillbaka. Men alla 5 ägg hade blivit befruktade och delat sig fint och det finaste är nu insatt.

Hoppas på något till frysen också men det är ju ändå väldigt osäkert sa de.

Nu är det bara vänta och se!

Grattis! Det verkar ju lovande för några till frysen också, håller tummarna :)
  • provi87
    grodan26 skrev 2016-05-18 15:31:42 följande:
    Beklagar verkligen, jag hoppades så för din skull :(
    Förstår att det känns tungt nu. Gråt ut det, tillåt dig att vara ledsen och arg en stund. Din tur kommer Hjärta
    Såg att du skrivit längre ner att nästa försök blir i September, varför så länge? Har inte Sahlgrenska öppet i augusti? 
    Tack! Jag har gråtit massor hela dagen och har börjat förstå nu. Hade känts lite lättare om jag hade haft nåt i frysen men vi får hoppas det blir nästa gång. 

Jag vill börja i september eftersom mitt arbete är väldigt krävande på sommaren, kan inte ta ledigt med gott samvete för ultraljud och ÄP osv. Sahlgrenska sa det är helt upp till mig när jag känner att jag vill ha nästa försök (dock inte direkt efter nu men det orkar nog inte min kropp heller) och psykologiskt känns september okej, då kan vi få en junibäbis om vi har riktig tur nästa gång :) 

Håller tummarna för er andra sålänge och som jag skrev i ett annat svar, hoppas inte vi ses i IVF-september tråden för då är ni alla redan gravida :D 
  • provi87
    daisy80 skrev 2016-05-19 12:57:02 följande:

Igår på RD 12 (bim) började det med rosa flytningar, testade minus på kvällen och nu blöder jag som bara den. Så jävla ledsen och uppgiven. Grät hela kvällen, inatt, och nu på jobbet, går inte att hejda. Vet inte var jag ska göra av mig själv.

Usch vad tråkigt! Jag vet, grät också hela dagen igår. Jag var hemma, klarade inte att gå ut. Ta en sjukdag och gråt ut. Jag har börjat nyorientera mig nu, det går inte annars. Jag är fortfarande ledsen men jag måste liksom hantera detta konstruktivt på något sätt för att inte deppa ner mig totalt så jag har beställt massa bäbisfrämjande vitaminer (för typ 800kr..), planerat träningsdejter med vänner och tittat på mysiga weekends. Allt tar lite emot, vi ville ju så mycket, men måste se framåt. Unna dig lite tid, gör saker du tycker om, var ute i solen.  

En dag, snart, är det vår tur Hjärta
  • provi87
    finee skrev 2016-05-19 18:29:14 följande:

Jag var såå nervös i förmiddags när jag väntade från samtalet från kliniken angående hur det gått med befruktningen. Gick som på nålar! Men till sist så ringde de och meddelade att fem av sju hade blivit befruktade Blev så glad!! Så nu tänker de långtidsodla alla till dag fem som är på måndag. ET blir på måndag efter lunchtid! Så spännande!!!! Hoppas, hoppas, hoppas att jag får till frysen också. Men tror kanske inte det, läste någanstans att ca 1-2 blastocyster av 5 är så pass bra att de klarar ET eller frys. Så OM jag har sån tur att det blir till frysen så blir det bara nog någon enstaka.

Förresten - ni som gjory ET: hur lång tid tar det? Ska man ha sin partner med? Har inte fått någon info alls.

Åhhh vilket bra resultat! Hoppas du får något till frysen, det verkar lovande det här ju :D 

ET tog typ 1,5 timma för mig. Fick byta om och fick en säng som vid ÄP. Efter ET fick jag gå när jag ville, låg kvar i 20 min för jag tänkte det var nog bra om jag låg ner efteråt hehe.. funkade ju inte ändå. Själva ET tog väl tio minuter. Min man var inte med, det kändes väldigt odramatiskt i jämförelse med ÄP. Men är han inte med ville de helst att jag skulle ha hans legitimation med, vilket jag inte hade men de mindes honom från att han var med på ÄP (samma läkare) så jag fick återföringen ändå :) 
  • provi87

Alltså jag var på kliniken i 1,5 timma

provi87 skrev 2016-05-19 18:40:38 följande:
    Åhhh vilket bra resultat! Hoppas du får något till frysen, det verkar lovande det här ju :D 

ET tog typ 1,5 timma för mig. Fick byta om och fick en säng som vid ÄP. Efter ET fick jag gå när jag ville, låg kvar i 20 min för jag tänkte det var nog bra om jag låg ner efteråt hehe.. funkade ju inte ändå. Själva ET tog väl tio minuter. Min man var inte med, det kändes väldigt odramatiskt i jämförelse med ÄP. Men är han inte med ville de helst att jag skulle ha hans legitimation med, vilket jag inte hade men de mindes honom från att han var med på ÄP (samma läkare) så jag fick återföringen ändå :) 
  • provi87
    finee skrev 2016-05-19 19:21:08 följande:

FruA78 - 30 min lät ju jättesnabbt. Vad smidigt. Kul att man fick se embryot på en skärm Hoppas att det är så på den klinik vi går på också.

Provi87 - 1,5 timme var ju klart längre än 30 min som var FruA78. Vilken skillnad det kan vara. Så du hade inte din man med dig. Tänkte att inte jag heller skulla ha mannen med mig, han har ett jätteviktigt möte precis då. Självklart struntar han i det om han måste, men om det går att få till ändå så är det ju bra. För min del spelar det ingen roll att jag är själv på ET.

Jag hade nog kunnat vara ute på mindre tid också, men det var väntan och så stannade jag kvar en stund på rummet efteråt. Ingreppet tog ju bara tio minuter. Det kändes ingenting vid återföringen heller så för min del så kändes det överflödigt att min man skulle ta ledigt en halv dag för det (han jobbar två timmar bort från kliniken), men det verkar vara många män som är med. 

Stort lycka till, spännande att du blir ruvade snart också, väldigt mycket ruvning här nu :D 
  • provi87
    KaosArt skrev 2016-05-19 19:12:00 följande:

Har känt mig lite märklig sedan igår kväll, har om vartannat fryst och sedan svettats massor. Blir iskall och fick sitta med filt runt mig på jobbet, i nästa sekund svettas jag så att jag blir aldeles fuktig. Någon annan ruvare som haft samma symptom?

Vet inte om det har med det att göra, eller om det är något läkemedel som gör det.

Att frysa har ju varit ett grav.tecken hos vissa i trådar här har jag sett, så kanske något bra är på g :)

Jag blev förkyld några dagar efter ET, jag tror alla hormoner gör att immunförsvaret inte är på topp.. så kan vara det med. 

Det här med hopp alltså, så svårt :/
  • provi87
    Kärleksbarn00 skrev 2016-05-23 12:05:43 följande:

[quote=76650329][quote-nick]KaosArt skrev 2016-05-23 09:29:31 följande:[/quote-nick]Hej Välkommen :)

Tror inte det är så stor risk att ägglossar för tidigt :) jag hade äl flytningar under stora delar av spruttiden så tror inte dom är tecken på äl under en sån här process.

Ja det Är otroligt påfrestande med allt. Jag har testdag på lördag men bim imorgon. Fy jag har sån ångest.

Vad är orsaken till att ni inte kan bli gravida på egen hand? Vilken klinik går ni hos?[/

Detta blir mitt tredje äggplock. Sen har jag gjort ett ET och ett FET men inget av det tog sig. Så håller tummarna denna gång. I början var det manlig faktor som påverkade, då min sambo hade får få rörliga spermier. Nu har hans värde höjts och vi blev i vintras förklarade som oförklarligt barnlösa.

Jag har tidigare fått in ägg som har varit odlade i två dygn. Hoppas nästan att jag får en 5 dagars denna gång då det är stötte chans att de hinner se hur kvaliteten på ägget faktiskt är. Eller? Vad har ni för erfarenheter?

Detta är vårt 5:E år som vi försöker utöka familjen. Vi båda är i övrig friska och 30år.

Hej!

Nyfiken på om ni gjorde nåt speciellt för att din killes värden skulle höjas? Vi är några stycken med samma problem i denna tråden :)
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj