• provi87

IVF-start slutet på april/början på maj

KaosArt skrev 2016-05-04 20:21:12 följande:
    Nä till mig sa de på konsultationen på kliniken att det ju är som du skriver runt hälften som inte får något till frysen. Det är ju bra att de säger det innan så man inte behöver känns så som du känner nu. Det är inte du som är dum som tänkte så, det är dom som har ansvaret att berätta sådant tycker jag! Så man vet vad man kan förvänta sig.

Förstår verkligen att du känner som du gör, men ge inte upp än! Vi ska hoppas på att du har ett litet guldägg nu! <3
    Tack! Ja jag blev jättechockad verkligen. Tycker definitivt att de skulle sagt nåt. De pratade himla mycket om FET så jag trodde det var givet iallafall om man får många ägg.. Känner mig som en idiot som inte fattat hur svårt IVF är. 
    KaosArt skrev 2016-05-04 20:28:31 följande:

Nu så, idag har jag ju varit på vul och tagit blodprov. När kliniken sedan hörde av sig fick vi veta att på tisdag blir det äggplock för oss! Känns bra att ha ett datum nu men trordde de skulle bli lite tidigare. 

Så trodde hon att det skulle bli långtidsodling så ET på dag 5. Så jag funderade då på om ÄP dagen räknas om dag 0 eller 1? någon som vet? Så det blir antingen lördag eller söndag.

Ja det betyder ytterligare fyra sprutdagar, idag var menoupr inte alls kul, orgalutran går bättre tycker jag. Så himla olika, vissa dagar känns de knappt vissa gör det mycket ont.

Ja de justerade dosen menopur igen, började ju på 225, i måndags sänkte vi till 150 och på fredag sänker vi ytterligare till 75.

Eller hur är det skönt att få ett datum för ÄP! Då är det inte långt kvar i det stora hela. Finns det någon anledning att de ska långtidsodla?

• provi87
    KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protokoll, sprutstart 27/4 - ÄP 10/5 - ET prel.7-8/5

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF-start ca 5:e maj. Korta protokollet 

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga simmare, försökt i 2 år, IVF1 med ICSI, sprutstart 21/4, ÄP 2/5, ET 4/5, TD 19/5

Minimasken: Barnlös pga dåliga simmare och få i mängd, försökt i 2 år. IVF 1 misslyckades, fryst återinförande vecka 20 

Harvester: Ett barn, oktober 2013. 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet, Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4. 

Stajlish: 31 år, IVF med ICSI pga manlig faktor. Blev gravid efter IVF 1 med en upptinad blastocyst i januari, fick dock missfall i v.10 :( & nu kör vi igång IVF 2 v.18 med långa protokollet igen =) 

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet 

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj 

Daisy80: Snart 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4. 

Regnbågsdröm: 29 år. Lever i samkönad relation, men gör IVF pga dålig äggproduktion. IVF 3 - långt protokoll. ÄP 22 april, ET 24 april, TD 9 maj. 

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan. 

LillHenNr2: IVF3?? Sprutstart månadsskiftet april/maj???? 

Grodan26: IVF1, sprutstart v18. Har endometrios och oregelbundna cykler. Ett missfall bakom mig. Börjar med kort protokoll. 

Halfmoon: Snart 29 år. Azoospermi. 4 IUI med donatorsperma, 2 missfall v.9 och v.6. IVF med ICSI och PESA/TESA, korta protokollet med sprutstart 2/5. 

Emmahedblom: 24 år,försökt tre år utan resultat, oförklarligt barnlös, IVF1 start v18-19, kort protokoll

Kvinna84: 3 försöket med ivf pga dåliga simmare. Nu har sambon genomgått behandling så hoppas på bättre förutsättningar denna gång.
  • provi87
    daisy80 skrev 2016-05-04 22:58:24 följande:

Idag ringde kliniken och sa att av mina 9 ägg så har 3 blivit befruktade. Blev ganska besviken.. Men de sa att de såg fina ut iallafall. Usch har haft en orolig dag idag, vill så gärna ha nåt till frysen. Har gråtit en massa, av oro, nu börjar ivf-verkligheten komma ikapp mig. Otroligt påfrestande psykiskt detta. Men jag vill ändå vara positiv och tänka att det är tre starka små kämpar vi fått till <3

Precis så kände jag också! Jättebesviken, trodde många ägg skulle betyda mycket i frysen. IVF har visat sitt fula ansikte, att det skulle kännas såhär omöjligt alltså. Jag har pratat med magen som en psyksjuk hela kvällen igår typ "nu måste du stanna där för mamma vill inte ta sprutor mer". 
    Men vi hoppas såklart att du får två i frysen, om de ser fina ut nu så kanske det går vägen (mina hade börjat dela sig konstigt direkt) och två i frysen är väldigt bra.

• provi87

Jag vill också veta om någon fått biverkningar av vaginaltabletterna (lutinus har jag)? Min mage har svullnat upp otroligt mycket de sista dagarna men jag vet inte om det har med tabletterna att göra.. Tycker de är ganska osmidiga, att föra upp en plastpinne efter äggplocket var ingen trevlig upplevelse.. 

daisy80: lycka till imorgon! det kommer gå så bra, återföringen kändes typ inte alls för mig! jättebra upplevelse, så fick man se riskornet på monitorn det var häftigt. 

• provi87
    malre skrev 2016-05-05 19:50:44 följande:

Min mage har också svullnat upp. Vet inte om det är pga plocket eller litinus. Tror det är pga plocket.

Förra gången hade jag migrän en hel vecka, det var pga litinus. Jag verkligen ogillar de :(

Hur länge ska man vara så uppsvälld? Om jag inte blir gravid då alltså.. Ser ut som fjärde månaden typ.. och vill inte att folk ska börja fråga just nu.. 
  • provi87
    malre skrev 2016-05-05 20:14:19 följande:

För min del höll det i sig ca 5 dagar innan det blev mindre och faktiskt mer än en vecka innan magen blev "normal"

Får se den här gången, de punkterade bleka blåsor så jag är både större och räknar med att det kommer ta lång tid. Dölj med större tröjor :)

Ah men det låter ju bra! Var rädd att det skulle ta många veckor, tack för du gav mig lite hopp om normalitet i allt detta :)
  • provi87
    daisy80 skrev 2016-05-05 23:52:01 följande:

Tack goa ni för ert stöd och pepp inför min återföring imorgon, det betyder mycket!! Jag hoppas guldägget ligger där och väntar nu!

Angående lutinus så började jag med det idag, två dagar efter äggplocket är rutin på min klinik. Hade lite ömma bröst redan innan, vet inte om ovitrellen har suttit i fortfarande, men nu ett antal timmar efter första lutinus har jag sjuuukt ömma bröst. Dessutom har jag fortfarande lite brunaktiga flytningar efter äggplocket, någon mer som haft det fortfarande två dagar efteråt?

Jag har fortfarande väldigt ömma bröst, sover med bh och kan inte sova på mage :/ Jag blödde nog i 2-3 dagar fast det minskade hela tiden då, så det är nog helt normalt. 
  • provi87
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-05 22:15:59 följande:
    Ja. Vi kan få hjälp om vi betalar via landstinget. 43500 för ett försök. Finns inga "paketpriser". Då vi är två kvinnor och behöver donerade spermier får vi tyvärr inte göra på privata kliniker där det annars kan vara billigare med IVF.
    Detta låter ju fruktansvärt, hade ingen aning om det. Känns ju som diskriminering, men det är säkert nån lag som kommer in och förstör för er. Det är ju ett helgalet pris för ett försök..  
  • provi87
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-06 07:32:23 följande:
    Det handlar om att de inte tänker på att man kan behöva både IVF och donerade spermier. Alla privata kliniker tycker ju att de är sååå snälla som hjälper homosexuella med donator och insemination. De tänker inte på att homosexuella kvinnor är VANLIGA kvinnor, det vill säga kan ja VANLIGA problem och svårt att bli gravida.
    Men ja, det låter som en orimlig summa eller hur? Jag tyckte det också, men vet inte vad det brukar kosta?
    Tre IVF-försök på privat klinik i Göteborg kostar 67 000 senast jag kollade. Antar du är insatt i att man kan åka utomlands. 
    Det känns som ni hamnar mellan stolarna för ingen tänkt på att er situation kan uppstå, som att det tänker "funkar det inte att inseminera den ena partnern så kan vi alltid inseminera den andra". 
    Känner verkligen med er, hoppas ni får er lilla familj! 
  • provi87
    daisy80 skrev 2016-05-06 15:55:50 följande:

Nu är jag ruvare! Av mina tre befruktade ägg hade två växt för dåligt så det blev inga till frysen tyvärr. Men tack och lov såg den tredje fin ut, och hade delat sig som den ska, så jag fick tillbaka ett litet 8-celligt guldkorn <3

Stort grattis till ruvarstatus! Tur att en såg fin ut ja, vi hoppas på den "underdog" som min man kallade det. 
    FruA78 skrev 2016-05-06 15:58:05 följande:

Det blev äggplock idag och allt gick jättebra, gjorde inte så ont. Fick ut 13 ägg men några lär vara omogna såg sist 8-10 stora äggblåsor. Känner mig iallafall glad just nu, finns inget mer som vi kan påverka. Hoppas så att det finns ett fint embryo återföra på måndag.

Oj vad det hänt grejor idag! 13 ägg är ju fantastiskt och bra att du har koll på att en del kan vara omogna, det hade ju inte jag och blev ledsen att alla inte kunde befruktas. Hoppas på en del till frysen för er del. 60% får ju till frysen sa min läkare och nu har det varit flera här som inte fått nåt dit så det borde vara bra odds för din del ;)
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj